Toon posts:

MSI KT3 Ultra ARU onboard sound kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om de MSI KT3 Ultra ARU met onboard sound te kopen, aangezien er vrij veel opzit voor de E175 die je er voor moet neertellen. Nu was onboard sound altijd niet echt aan te raden, maar deze bevat een nieuwe soundchip Realtek ALC650 ipv de AC97 chip waarvan ik hier op dit forum toch nog wel vrij veel klachten lees. Ook zit er een SPDIF OUT op die ik wil gaan aansluiten op mijn DENON 3801 surround receiver die hier hopelijk binnenkort komt te staan..

Hieronder wat reviews van dit moederbord, die ik uiteraard al heb doorgelezen, maar echt superveel over de sound staat er niet in, en als de kwaliteit goed is is het toch zonde om 70 euro uit te geven voor een Hercules Fortissimo II met SPDIF output

http://www.hexus.net/review.php?review=309
http://www.tbreak.com/hard/mobo/msi_kt3ultra/page1.html
http://www.amdworld.co.uk/msikt32.htm

Heeft iemand ervaringen met de sound op dit moederbord? Of eventueel andere adviezen, alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
ehhhh niemand enig idee hoe het zit met de nieuwe onboard sound van dit soort moederbordjes ???

Verwijderd

Nog niet, ik heb dat bord vandaag besteld, en hij was voorradig, dus als het goed is heb ik hem morgen binnen. Ik kan dus eind van de week je wel vertellen hoe hij klinkt. Maar ga je voor zeker, dan is het misschien aan te raden om een Terratec, of Creative soundcard erbij te kopen.

Overigens moet ik erbij zeggen dat de meeste onboard audiokaarten wel goed zijn tegenwoordig. Tuurlijk zijn er af en toe wel eens problemen. Maar dat is ook geen uitzondering bij creative kaarten, kijk maar naar de LIVE.

Ik heb zelf bij mijn ouders een AC97 draaien die geintregeerd zit met mijn MSI KT7 Pro2a, en die werkt perfect, en een behoorlijk goed geluidje hoor.

Je hoord eind van de week wel van me, ok?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Heeft iemand al ervaringen met de onboard sound van dit MSI mainboard? Ik wil het zelf ook kopen, maar ik wil wel aan geluidsbewerking gaan doen.

Hoe presteert de Realtek in verhouding tot bijvoorbeeld een Creative Live audigy? :?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Ik heb zelf bij mijn ouders een AC97 draaien die geintregeerd zit met mijn MSI KT7 Pro2a, en die werkt perfect, en een behoorlijk goed geluidje hoor.
offtopic:
ahum, moeje maar eens een MIDI-bestand gaan luisteren dan

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op donderdag 25 april 2002 10:46 schreef Metzie het volgende:
Heeft iemand al ervaringen met de onboard sound van dit MSI mainboard? Ik wil het zelf ook kopen, maar ik wil wel aan geluidsbewerking gaan doen.

Hoe presteert de Realtek in verhouding tot bijvoorbeeld een Creative Live audigy? :?
ik denk dat je dat verschil wel gaat merken hoor...

¯\_(ツ)_/¯

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

In windows zelf merk ik geen verschil. Het is een 6-kanaals en kan 5.1 geluid leveren voor DVD. Alleen in spellen kan hij geen 5.1 (lees Creative surround) geven en plopt ie soms. Dat ploppen heb ik trouwens alleen bij het spel Ghost Recon tot nu toe. Al met al zet ik voorlopig mijn Creative 5.1 geluidskaart niet terug erin. Ben dus wel tevreden erover :P

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ok, nice. spellen worden op het systeem toch niet gespeeld. Dat geplop is dus geen issue waar ik me druk over hoef te maken.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord enne komt bessssst wel leuk geluid uit moet ik zegguh :D laterrrrr a newbie sinds vandaag :D

Verwijderd

Ik ben in het gelukkige bezit van een KT3-ULTRA dus zonder raid e.d.
De soundchip is dezelfde en is van uitstekende kwaliteit.

(Nu een soundblaster live over, zet ik niet meer terug), geen problemen gehad met haperen o.i.d. met spellen, kortom voor het eerst een aanvaardbare kwaliteit van onboard sound.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ff off-topic,

maar die KT3 ultra non-raid.
dat is toch zonder dat die funky chipsetfan?
en welke shit zit er allemaal bij want bij die Raid, krijg je 3 pci-plaatjes,
is dat bij deze ook?

bij alle reviews die ik tot nu toe ben tegengekomen hebben ze het alleen over de raid-uitvoering vandaar dat ik 't ff vraag

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Djeez...

Het verschil tussen de realtek onboard soundz of een Creative SB Audigy!

Het verschil tussen de Lada en een BMW merk je dat?

Jij gaat geluid bewerken!? Koop dan een losse geluidskaart.

Wat een vraag he :?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op vrijdag 26 april 2002 08:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
ff off-topic,

maar die KT3 ultra non-raid.
dat is toch zonder dat die funky chipsetfan?
en welke shit zit er allemaal bij want bij die Raid, krijg je 3 pci-plaatjes,
is dat bij deze ook?

bij alle reviews die ik tot nu toe ben tegengekomen hebben ze het alleen over de raid-uitvoering vandaar dat ik 't ff vraag
Hij heeft idd niet die funky chipsetfan (zal eens proberen bij MSI te claimen dat de mijne zogenaamd "kapot" is en dan vervolgens een nieuwe krijgen via hun (zoals bij de Abit KT7 mij dat ook gelukt is)).

Ik heb van slot-plaatjes alleen die met die 4 led's (+ 2x USB)gekregen. Verder kun je nog die slot-plaat van het geluid eventueel nog erop zetten, als je hem ergens kunt krijgen. De derde slot-plaat is voor USB 2.0 en dat zit er niet op, dus...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

De MSI KT3 heeft volgens mij gewoon een AC'97 on-board sound. Windows laadt ook de VIA AC'97 drivers. Ik heb goed geluid. Alleen m'n MIC doet het nog niet. Mijn vorige MSI board, de K7T, deed het ook prima met de on-board sound. Ik luister toch meestal via headset.

Die cooler heb ik ook niet. Op alle plaatjes van de site wel op de doos in de boekjes, maar op het board niet. Is er nog plek, als ik de CPU-cooler, intake-fan en outtake-fan heb aangesloten??

Verwijderd

Heb sinds eergisteren een KT3-Ultra (non-raid dus).
Mijne heeft wel een chipset fan! ;)
En het is alles behalve die AC'97 sound onboard, het is een hele andere chip. Komt btw best kewl geluid uit, gewoon 5.1 dd :P

ben zeer tevreden over de onboard-sound, heb mijn live! eruit gegooid!

Verwijderd

IDEM DITO werkt perfect mooi suround tijdens dvd's afspelen en gewoon uitstekende kwaliteit geluid veel beter dan de oude onboard soundcard's mijn 5.1 live licht nu ook op de plank ik heb hem niet meer nodig HAHAHA

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Op vrijdag 17 mei 2002 08:50 schreef DaFoX het volgende:
Heb sinds eergisteren een KT3-Ultra (non-raid dus).
Mijne heeft wel een chipset fan! ;)
En het is alles behalve die AC'97 sound onboard, het is een hele andere chip. Komt btw best kewl geluid uit, gewoon 5.1 dd :P

ben zeer tevreden over de onboard-sound, heb mijn live! eruit gegooid!
Wees blij met zo'n chipset fan, tzijn vaak budget koelertjes die naar een paar maanden het al begeven.... Dingen zijn eigenlijk daar ook niet nodig, chip wordt daar amper warm...

can you read my mind?

Verwijderd

Ik kan alle mensen die de ALC650 gebruiken aanraden om ff de nieuwste drivers te downloaden. die zijn stuk sneller, stabieler en geven betere kwaliteit.

Verwijderd

Weet je ook waar je deze nieuwe sound drivers dan kunt downloaden, bij MSI staat er niets over.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

can you read my mind?

Verwijderd

Okay ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en deze werken inderdaad ook goed, net als de vorige trouwens.
Ik ben opzich best tevreden over het onboard geluid, wat me echter nu nog niet gelukt is, is om het volume tussen achter en voor te regelen m.b.v. een fader regelaar. Ik heb in Win XP al wel gekozen voor een 4.1 boxen setup.
Iemand hier een idee voor?

Verwijderd

Is het ook mogelijk om in Windows XP de balans tussen voor en achter in te stellen?
Ik dacht er wel zoiets was voor mijn oude Live 1024 kaart.... :)
De balkjes zijn nu grijs zodat ik ze niet kan wijzigen...

Verwijderd

Goed ik heb hem...
Geluid is ok te noemen, hoewel ik vandaag sblive5.1 heb gehaald omdat ik het niet goed genoeg vind.

Bij mij heeft de mic in een erg irritante piep en ben nauwelijks verstaanbaar dus zwaar bagger (hardware/software probleem?).

Verder relax mobotje khad eerst instabiliteit op 133mhz maar met nieuwste bios rockstable.

Verwijderd

Ik ga ervan uit dan qua audio de ARU en de gewone versie dezelfde chips hebben. Dan is het ook mogelijk om los een S-Bracket voor audio te kopen en die op je niet ARU te zetten. Iemand enig iedee of dit mogelijk is?

Verwijderd

Waar wil je deze brackets halen? Het prijsverschil is ook best wel klein..

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Ok, ik ben dus een complete newbie wat betreft geluid (zolang het er maar is), maar wat ik heb gehoord is dat die AC'97 nogal wat processorkracht trekt.

Ik heb geen 5.1 speakers, wil dat later misschien nog wel eens kopen, maar eerst even niet. Dus hoe zit dat nou dan met dit bordje. Wat ik op het net lees vind ik namelijk nogal tegenstrijdig:
Op MSI.com.tw:
Integrated Realtek® ALC650 Chipset (6-channel S/W audio)
- Direct Sound AC97 Audio
- 6-channel analog output
- Digital SPDIF interface
- Compatible w/ S-bracket
Kan iemand even uitleggen wat hier nou precies staat? Is dit nou wel of niet AC97? En hoeveel frames verschil zou dit dan maken in bijv. Q3 (1024x768 High Quality)?

edit:
Oh, en dan zie ik daar ook nog dit staan:
- Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio
Hellup? Is het nou ineens weer een SoundBlaster geworden? Ik wordt hier niet goed van |:( :?

Verwijderd

Ik had zelf heel veel moeite om de onboard audio werkend te krijgen op een MSI KT3 Ultra bord onder Windows XP (problemen met drivers). Later heb ik maar Win98 SE erop geinstalleerd wat zonder problemen ging. Ik vond de kwaliteit wel redelijk, maar het kan niet echt aan een SB Audigy tippen.

• PhuSioN
  • Laatst online: 09:22
nice om te horen(kan die shitty pci128 ook weg), ik wil namelijk ook dit bordje halen en ik wil weten of die een beetje stabiel is. voorlopig nog met mijn oude t-bird, maar later een nieuwe xp of zo, verder komt er ook een leadtek gf4 ti4400 bij.

Verwijderd

Ik heb dit bord nu ongeveer een maand en tot dusver ben ik helemaal niet ontevreden over het onboard sound :). Kijk, het is zeker geen Audigy, maar het heeft wel ondersteuning van EAX 1.0 (net als de Live serie van Creative). Het enige "irritante" tot nu toe is dat ik geen mogelijkheid heb gevonden om de balans tussen de speakers voor en achter te wijzigen. Dit kan bij mij Live 1024 wel, maar dit lijkt me toch vooral een driver/software kwestie. Om dit probleem te verhelpen wordt mijn FPS 1000 boxen setje (4.1) dinsdag vervangen door een Creative Inspire 5.1 Dig. 5300 >:). Mijn broertje heeft ook deze speaker set in combi met een Live 5.1, zodoende kan ik vergelijken hoe dit onboard sound is, ik post hier mijn bevindingen nog wel. ;)

• Marten
  • Laatst online: 15-08-2025
Op zondag 26 mei 2002 12:55 schreef Mister16v het volgende:
*knip* Mijn broertje heeft ook deze speaker set in combi met een Live 5.1, zodoende kan ik vergelijken hoe dit onboard sound is, ik post hier mijn bevindingen nog wel. ;)
Ja, ben ik best benieuwd naar. Op het internet is er maar weinig over te vinden namelijk.

Verwijderd

:) Dit Mobotje hebbik duzz oowk :) :P KT3 ultra (non aru) en ik gebruik die onboard chip gewoon niet omdat ik een SB Live heb..., ik lees in dit topic dat mensen hun SBLIVE aan de kant zetten voor die onboard sound chip? Waarom? Lijkt me stug dat zo'n onboard chippie beter functioneerd dan SB LIVE?

Verwijderd

Ik heb dus de KT3 ultra ARU, maar echt tevreden ben ik op dit moment nog niet!!! Ik heb een Athlon XP 1800+, PC2100 256mb DDR geheugen, Nvidia GF3 kaartje, maar als ik mijn FSB op 133MHZ zet, gaat het goed fout. Het systeem crashed (of Freeze) en doet daarna verder niks meer. Ik heb al vanalles geprobeerd,(bios upgrade, DDR voltage verhoogd,laatste via drivers 4.38) maar niks wilt helpen. Op 100MHZ werkt het perfect en over het geluid al helemaal niks te klagen. Dus echt stabiel is het bordje nog niet. Iemand nog tips?

Verwijderd

Dat is opzich heel eenvoudig.
- Ik heb mijn GF3 gemod met een ALPHA cooler, zodoende ben ik drie van de vijf PCI sloten al kwijt >:).
- Het installeren van het onboard sound gaat erg eenvoudig, daarnaast is de kans op conflicten tussen het mobo en het onboard sound nihil.
- Het schilt sowieso 1 PCI slot en "staat 8-)"dus overzichterlijker, daarnaast heb je er toch ook al voor betaald.
- Bespaart je de investering van een gelijkwaardige sound card (30-50 euro :?)

Het bord is trouwens volledig stabiel, i.i.g. met een XP 1800 unlockt , 2700 DDR, en een GF3. Als je het bord dan niet stabiel krijgt , dan zou ik mijn bios instellingen maar eens checken. Kies in de bios gewoon voor default of save instellingen en dan moet het bord zeker op 133 MHz. FSB draaien.
Ik draai trouwens zelf met een FSB van 150 CAS 2, met een Twinmos reepie. (Samsung chippies).

Verwijderd

Het is GEEN AC'97!

Het is een realtek met 5.1dd ondersteuning.
Heb hier het mobo en het geluid is perfect! Heb zelfs m'n Live! eruit gegooid!

Je kunt kiezen tussen:
* 2 speakers
* 4 speakers
* 5.1 dd spekers (dus incl. center-speaker e.d.)

Wanneer je bv 5.1dd kiest, wordt je line-in en je mic-in (achterop) vervangen door de betreffende uitgangen (rear en sub / center).

Dit gaat uiteraard niet op wanneer je die bracket hebt, dan blijven je line-in en je mic-in gewoon bestaan en kun je je sub / center en je rear-speakers aansluiten op je bracket.

edit:

typo's

• Tadango
  • Laatst online: 20-08 19:58
Ik dacht dat de ARU wel die realtek chip had en die Gewone een AC97 had.

Verwijderd

Volgens mij hebben ze beide de ALC650 en verzorgt deze dus ook het geluid voor beide borden (ARU en non-ARU). Alleen heeft de ARU dus de brackets waardoor je je line-in en je mic vrij houdt.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
ARU staat voor Ata Raid & Usb

het geluid blijft hetzelfde, heb nl zo'n plank besteld en hem me er aardig in verdiept, (ze wouwe me al pc2100 mem aansmeeren) volgens de handleiding heeft ook alleen de aru een chipsetkoeler.

ik ga m gebruiken met creative 5.1 5300 speakers... ik laat t nog wel ff weten hoe goed t is..

owhja, ALLE brackets (usb & audio) zijn volgens de intel standaard gemaakt en aangesloten, dus die moeten ergens los te krijgen zijn

gang is alles

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ik ben niet zo gek op onboard geluids kaartjes doe mij maar een losse,die onboard geluidskaartjes geven mij teveel storing (heb er ervaring mee) zowel aan als uit blijven ze je maar lastig vallen

wisdom is rarely common

Verwijderd

Mijn laatste 2 moederborden hadden alle twee sound onboard, wat ik niet gebruikte. Ik had er trouwens ook dan geen last van.

• @r!k
  • Laatst online: 05:03

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb hem hier net geinstalleerd maar het geluid is bij mij te hoog, busta rhymes klinkt als een smruf, heet iemand dit al eerder gehad met onboard sounds van de MSI?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

k heb dat bord dus ook, en voor normaal gebruik is die soundchip wel okee. Windows opstarttune klinkt heel goed :P

Maar voor t betere werk laat dat ding t toch echt afweten hoor, k had eerst een Live! Platinum erin, en in vergelijking klinkt dat onboard-gevalletje echt mager.

Dus koop maar meteen n audigy erbij ofzo.

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:17
Om de verwarring nog wat groter te maken: er is ook een chipset met een c-media geluids-chip. Ik heb ergens gelezen dat deze beter is dan de AC97.

• @r!k
  • Laatst online: 05:03

@r!k

It is I, Leclerq

Nou, inmiddels heb ik dat geluid wel op de goede snelheid gekregen maar toch maar mijn Live 5.1 teruggestopt want die klinkt toch effe wat helderder dan die onboard.

Wel jammer, anders was het een erg leuke functie geweest.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40

megaman144

waarom ik weet het niet

Ik kreeg die onboard chipie ook niet "goed" aan het lopen op mijn dtt2500 spieker setje ik heb mijn live 5.1 ook terug in ge zet.

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• Pe7er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 12:50
Ik heb ook een KT3 Ultra (Via KT333 chipset based) mobo.
De geluidsweergave van de onboard soundcard AC'97 vind ik redelijk. Opnemen van een externe geluidbron vind ik echter een stuk minder goed: het bromt een beetje.

Nu wil ik m'n oude Soundblaster 128 er maar weer op aansluiten, maar nu heb ik een vraag: Moet ik behalve het disabelen van de AC'97 in de BIOS, ook nog iets met de jumpers op het mobo doen? :?
Het boekje is absoluut onduidelijk over het disabelen van de onboard soundcard....

(na disabelen in de bios, en inbouwen van SB128 hoor ik alleen waarschuwingspiepjes en wil PC niet opstarten. Na verwijderen SB128 is er niet aan de hand :(

Verwijderd

Ik zou hier mijn bevindingen zetten van het onboard sound t.o.v. de Live 5.1.
Wat ik al schreef was dat mijn broertje en ik beide de Inspire 5100 boxen hebben (5.1 setje), hij gebruikt daarbij een Live 5.1 en ik dus het oinboard sound :).
Er zijn dus wel verschillen hoorbaar, namelijk

- Bij het afspelen van MP3's kreeg ik alleen via de front speakers geluid. Dit kon ik alleen veranderen als ik een EAX omgeving koos, maar dan verandert het gehele klankbeeld wat ik dus ongewenst vond.

- Af en toe bij hoge processor belasting had het geluid nogal wat moeite om mee te komen.

- De fade regeling is niet aanwezig in de software.

- Het geluid is minder helder en mist bas tov van de Live 5.1.

Mijn conclusie is dan ook dat het het beste onboard sound is wat ik tot nu toe heb gezien, maar dat het nog niet helemal de geluidskwaliteit heeft van de Live serie van Creative. Als je echter een low budget systeem in elkaar zet is het geluid best goed.

Oja, mijn oplossing voor het geluid is de Creative Audigy geworden, de voornaamste reden voor de aanschaf van deze kaart ipv de Live 5.1 die mijn broertje heeft is de Firewire poort welke ik straks nodig gaan hebben in samenwerking met een DV video camera :9`.
Anders zou ik je gewoon de Live 5.1 aanraden, scheelt toch € 45,-.

• PhuSioN
Op zaterdag 08 juni 2002 12:12 schreef Mister16v het volgende:
Ik zou hier mijn bevindingen zetten van het onboard sound t.o.v. de Live 5.1.
Wat ik al schreef was dat mijn broertje en ik beide de Inspire 5100 boxen hebben (5.1 setje), hij gebruikt daarbij een Live 5.1 en ik dus het oinboard sound :).
Er zijn dus wel verschillen hoorbaar, namelijk

- Bij het afspelen van MP3's kreeg ik alleen via de front speakers geluid. Dit kon ik alleen veranderen als ik een EAX omgeving koos, maar dan verandert het gehele klankbeeld wat ik dus ongewenst vond.

- Af en toe bij hoge processor belasting had het geluid nogal wat moeite om mee te komen.

- De fade regeling is niet aanwezig in de software.

- Het geluid is minder helder en mist bas tov van de Live 5.1.

Mijn conclusie is dan ook dat het het beste onboard sound is wat ik tot nu toe heb gezien, maar dat het nog niet helemal de geluidskwaliteit heeft van de Live serie van Creative. Als je echter een low budget systeem in elkaar zet is het geluid best goed.

Oja, mijn oplossing voor het geluid is de Creative Audigy geworden, de voornaamste reden voor de aanschaf van deze kaart ipv de Live 5.1 die mijn broertje heeft is de Firewire poort welke ik straks nodig gaan hebben in samenwerking met een DV video camera :9`.
Anders zou ik je gewoon de Live 5.1 aanraden, scheelt toch € 45,-.
hoe heb je je de rear speakers en de center speaker aan de praat gekregen ik heb dus precies hetzelfde als jij maar ik krijg het maar niet voor elkaar? heb de nieuwste drivers van de msi website. heb bij de conficuration scherm al voor 5.1 gekozen ipv 2 speakers maar dan doen ze het nog steeds niet. ook onder de optie multimedia in het configuratie scherm van win98 voor surround speakers gekozen maar nog steeds nix.

Verwijderd

Ik ben ook de gelukkige bezitter van een kt3 bordje, maar heb er toch maar een soundblaster live ingezet. Omdat het sound onboard te wensen overlaat!
Linker audiokanaal DOOD.:'(

Sounblaster live+ logitech z-560 soundsystem doet het best nu!!

Verwijderd

Ik heb nu ook sinds 3 weken een kt333 ultra van msi. Ik vind dat er niet over te klagen valt het loopt allemaal lekker snel enz. Over het geluid vind ik niet te klagen alle kanalen doen het gewoon goed en met mijn microfoon heb ik nergens last van. Ik heb van die kleine zwarte boxjes met een subwoofer van cambridge alleen jammer dat het geen surround sound is maar goed dan moet je maar een extra kaartje kopen. Verder heb ik wel het probleem dat als ik xp er op zet en dan de drivers installeer van mijn moederboard geluidsdrivers en videokaart dat hij dan niks meer uitvoert. Hij loopt niet vast maar hij opent geen programma's e.d. meer. Ik denk dat het met een bios update wel moet lukken maar daar heb ik nu geen tijd/zin/datalimiet meer voor. Op win 98 loopt het voorlopig nog wel goed.

Verwijderd

Probeer het uit.. anders haal je later toch een Audigy?

mijn k7s5a onboard klinkt wel prima maar een SB live 5.1 klinkt weer beter :)

Verwijderd

Kost ook weer extra poen he en dat heb ik voorlopig niet :'(

Verwijderd

dan probeer je gewoon die onboard :) zo slecht klink die vast niet omdat ik een Ac97 heb onboard.. ( nu een SB live 5.1 )

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws/22159?&niv=0

alshet goed is staat daar ook nog een hele mooie review over kt333 moederborden :)

een beetje achteraan de sound performance benchmarken

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• PhuSioN
ik kan nog steeds niet mijn rear en center speakers van de inspire 5300 aan de praat krijgen :'( . Gebruik nu weer win xp en de 3.21 ac97 drivers van de realtek site. alles goed ingesteld in de ac97 audioconfiguration panel. heb de 6 channels mode for 5.1 speakers output geselecteerd. maar nog steeds nix :'( help plz. ik heb niet voor nix een 5.1 set gekocht.

Verwijderd

Tot zover heb ik helemaal geen problemen gehad met MSI KT3 ULTRA ARU moederbord. En het soundkwaliteit is gewoon goed tot perfect!

• Pe7er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 12:50
Op vrijdag 14 juni 2002 12:18 schreef Dannyke het volgende:
dan probeer je gewoon die onboard :) zo slecht klink die vast niet omdat ik een Ac97 heb onboard.. ( nu een SB live 5.1 )
Ik vind die AC97 wel een redelijke output hebben. Alleen vind ik de line-in ervan nogal brommen. Met de "SB Live! 5.1" heb ik bij de line-in geen brom.

Verwijderd

AC'97 staat voor Audio Codec'97, het is dus gewoon standaard voor softwarematige audio on-board , het chipje stuurt alleen maar de signalen naar de uitgang(en).

Dit betekent dat een AC'97 chipje van elk merk kan wezen, en dat het geluid ontzettend hapert bij te hoge processor-belasting.
Pagina: 1