[MFC] Progress dialog...

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb bij mijn applicatie een dialog met een progressbar. Deze dialog open ik vanuit een worker thread met DoModal() Als ik de dialog niet meer nodig heb, dan sluit ik deze (middels een andere functie) met EndDialog(). Dit gaat in veel gevallen goed, tenzij de gebruiker met de muis op de titelbalk klikt en de knop ingedrukt houdt.. dan crashed ie best wel goed, nu dacht ik om de mousedown events op te vangen, maar dat helpt dus helemaal niks... iemand ervaring met dit soort dingen die me kan helpen? Dank :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Als je de titelbalk 'vasthoudt' met je muis door met de LMB erop te klikken en de muisknop ingedrukt te houden, worden alle messages vastgehouden en het lijkt alsof de executie van de thread niet meer plaatsvindt. Een windootje met daarin een OpenGL dingetje dat wordt gerenderd door een infinite loop stopt ook zodra je op de windowbar klikt.

Dit komt omdat de windowrendering stopt, want klikken op de windowbar is het starten van een drag van het window. Ik zou het progressbarwindow zonder titelbalk openen.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op maandag 18 maart 2002 09:42 schreef Otis het volgende:
Als je de titelbalk 'vasthoudt' met je muis door met de LMB erop te klikken en de muisknop ingedrukt te houden, worden alle messages vastgehouden en het lijkt alsof de executie van de thread niet meer plaatsvindt.
lijkt mij ook dat alle messages wachten. En als ik een EndDialog(() functie aanroep dan wordt deze in de messagequeue gezet... maar 't lijkt alsof deze wordt overridden ofzo... 'k heb overigens een soort van workaround nu, heb de dialog op disabled staan... 't werkt ook, maar als het ook anders kan (wel met titlebar zo mogelijk), graag :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs