[FLASH] welke versie van flash en deprecated AS

Pagina: 1
Acties:

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Na een lekkere maaltijd en bakkie koffie, zat ik even te denken over de zin van het leven. Voornamelijk dan over de zin van het leven van actionscript.

Ik heb een beetje door de nieuwe reference van Flash mx zitten bladeren en kwam er achter dat er weer een stapje voorwaarts is gezet in de methods en events.
Nu is echter de vraag: Hoe bepaal je aan het begin van een project welke "versie" van AS je gebruikt?!

Omdat er nog steeds veel gebruikers zijn met een flash 4 plugin, is het misschien nog steeds zinvol om hier in te ontwikkelen. Daar bedoel ik dan voornamelijk mee dat je niet onnodig scripting gaat gebruiken waarvoor je een MX plugin nodig hebt.

Ik ben al behoorlijk op zoek geweest, maar op de MM-site kan ik niet echt vinden of dat de nieuwe vorm van scripting ook daadwerkelijk bijdraagt aan een betere werking van je movie. Een "tell target" werd in flash 5 in ieder geval nog behoorlijk ondersteund en volgens mij nog door heel veel mensen gebruikt.

dusssss: wie van de twiekerts weet hier wat meer over?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

De reden dat ook Flash 5 nog niet echt verspreid is is de reden dat ik nog steeds alles in Flash 4 maak. Dus Flash MX.. mjoh.. over 1,5/2 jaar maar es kijken :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Het valt me idd wel op dat het hier nu al bijna vanzelfsprekend is dat er over mx problemen gesproken wordt, terwijl de cd's nog af moeten koelen!

Ook als ik naar mezelf kijk; afgelopen vrijdag stond ik ook als een klein kind aan de voordeur te krabben, om te kijken of de postbode er was met een pakketje :) Helaas was "promate" wel in staat het op de rekening te zetten, maar opsturen was iets teveel gevraagd :(

Maar loop je met flash 4 niet tegen dingen op, waarvan je weet dat het is opgelost in verder versies? En natuurlijk de verleiding om dan toch maar even een upgrade te doen...?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 17 maart 2002 22:18 schreef tie-rep het volgende:
Maar loop je met flash 4 niet tegen dingen op, waarvan je weet dat het is opgelost in verder versies? En natuurlijk de verleiding om dan toch maar even een upgrade te doen...?
Ik ben pas sinds kort ook bezig met een boekje AS in F5. En het valt me op dat in elk geval erg veel dingen veel handiger en in mijn optiek ook veel logischer zijn geworden. Wanneer F5 voor mij net zo vertrouwd is als F4 dan stap ik wel over. Maar hoewel Flash 4 beperkingen heeft en je soms omslachtig naar een eindresultaat moet werken heb ik alle ideeen die ik had nog uit kunnen werken. Maar net zoals met een programma als Photoshop. Ik heb een idee en ik probeer het uit te voeren. Welke gereedschappen ik uiteindelijk gebruik maakt dan niet al te veel uit. Ik geloof niet in het toepassen van allerhande tutorials (van welk programma dan ook) in dingen die ik dagelijks moet maken. Wat mij betreft zijn tutorials killing voor je creativiteit en eindresultaat.

Terwijl je bij kennis van een programma juist die kennis mee kan nemen wanneer je aan het brainstormen bent over een concept.

Hmm... ik dwaal nogal af.. maar je zal het wel begrijpen :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn