Toon posts:

Geforce MX440 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een Abit GF4MX440 gekocht, nu geeft ie nogal wat problemen met het opstarten.

Of hij begint "AGP piepjes" te maken en geeft geen beeld, Of hij geeft beeld door maar blijft hangen bij het checken van het NVRAM geheugen,
Of hij start op.

Nu kan ik dus kansloos lang de reset knop in blijven drukken tot die het doet, maar das nogal schraal. :Z
Hiervoor zat er een TNT2 Ultra in die het prima deed. Heeft iemand ideen? De rest is een ECS K7S5A mobo, 1400 Mhz Thunderbird, 256 MB DDR, PCTV Rave tv kaart en nog wat ander niet echt invloedrijk spul.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Je moet gewoon die GeForce hard (echt hard) in je AGP poort stouwen. Na "2x" klikken zit hij past echt vast. Een keer vooraan en een keer achteraan het slot.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
mmm, als ik nog harder ga duwen dan breekt ie volgens mij... maar ik zal 't nog es proberen :)

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57

danplo

The Force is strong with me

[topic=399598/1/25]

kan je al je vragen stellen en je info vinden.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Topicstarter
Effe hard geduwd, maar dat werkt niet, volgens mij heeft het iets met het NVRAM te maken. Ik denk dat ie de instellingen van de video kaart niet onthoudt (aangezien WinXP na het opstarten ook alle HD's/CD's e.d opnieuw moet zoeken.)Iemand?

Verwijderd

misschien iets met de voeding, een GF4 kan wel eens meer vermogen vragen dan een TNT2.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Deze al gelezen?

Who is John Galt?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb zelf een Leadtek (zie sig), in m'n net verkochte MSI K7T266 pro Raid mobootje wou die het met geen mogelijkheid doen. Geeft idd alleen maar piepjes. In m'n tweede systeem met K7S5A mobo na een beetje rommelen uiteindelijk wel. Nu ik een Epox moederbord heb deed hij het gelijk al. Alleen onder ME krijg ik em niet werkend, verschillende drivers getried, krijg ik allemaal rare strepen enzo. Onder XP werkt hij perfect. Echter met een reboot en een opgewarmd systeem heb ik nog wel eens het probleem dat hij voor of tijdens het detecten van IDE devices blijft hangen. Wellicht ook een probleem met de Geforce 4 MX. Voeding is goed, maar dat moet ik nog even uitproberen. Overigens heb ik naar aaanleiding van het probleem met MSI en Geforce 4 met Leadtek gemailt. Dit was hun reactie;

Hello Marcel,

Please try do the following for the A170 card.

- Put the PC when Windows is loaded into standby mode (ALT+F4)
- Then press "up arrow key" one time and press enter
- The PC is now in standby mode
- Press any key to get the PC out of standby mode

You have to do this every time when you start the PC mode, and this is the
only remedy

The card does have conflicts with the following mainboard:

MSI:

K7T266 266 Pro 2

ELITEGROUP:

K7S5A

ASUS:

A7V
A7V266-E

ABIT:

KT133 A
BL7
TH7II

GIGABYTE:

7EXE4
GA6VTXE

EPOX:

8KHA

If your mainboard is listed here, these motherboards have memory conflicts
with the Leadtek
card and will NOT work. Please check at your mainboard manufacturer for an
update.
If your mainboard has a conflict please notify us about it and call the
manufacturer or
they know anything about a problem with the chipset.

Best Regards,

Robin van Beveren,
Leadtek Europe.

Boudewijn

For more information on our products see our internet site's
Nederland's www.leadtek.nl
Taiwan www.leadtek.com.tw
England [url="http://www.leadtek..co.uk"]www.leadtek..co.uk[/url]
Deutschland www.leadtek.de
America www.leadtek.com

Hopelijk heb je er wat aan. Je hebt dan wel geen Leadtek, maar toch.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm.

Heb t zelfde kaartje, werkt helemaal ok hier.
Al eens in een andere pc geprobeerd...? :?

Verwijderd

Topicstarter
Als de leadtek een probleem heeft met mijn mobo zal abit het ook wel hebben, aangezien ze volgens mij allemaal het zelfde design hebben. Hoogst waarschijnlijk dus maar terugsturen die hap... |:(

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 14:36 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Hmm.

Heb t zelfde kaartje, werkt helemaal ok hier.
Al eens in een andere pc geprobeerd...? :?
Tha_ExOrCiSt Haal GVD NU MIJN ICOON VAN JE PROFIEL AF &*@#(@&^&@(#@#

• iets
  • Laatst online: 19-08 22:06
Heb je misschien met je vuile handen aan je AGP-slot connector (of hoe dat ook mag heten) gezeten? Dit lijkt mij een typisch moederbord-vind-geen-videokaart probleem.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Nope, rechtstreeks vanuit de verpakking in de AGP gleuf geduwd (en aan de randen vastgehouden uiteraard), ik geloof eerder in dat memory conflict verhaal. Mijn mobo herkent de kaart overigens wel, daarna blijft hij pas hangen.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Op zondag 17 maart 2002 21:47 schreef WillUmKo het volgende:
Net een Abit GF4MX440 gekocht, nu geeft ie nogal wat problemen met het opstarten.

Of hij begint "AGP piepjes" te maken en geeft geen beeld, Of hij geeft beeld door maar blijft hangen bij het checken van het NVRAM geheugen,
Of hij start op.

Nu kan ik dus kansloos lang de reset knop in blijven drukken tot die het doet, maar das nogal schraal. :Z
Hiervoor zat er een TNT2 Ultra in die het prima deed. Heeft iemand ideen? De rest is een ECS K7S5A mobo, 1400 Mhz Thunderbird, 256 MB DDR, PCTV Rave tv kaart en nog wat ander niet echt invloedrijk spul.
Had ik je al gezet dat ik een soortgelijk had nadat ik een Leadtek GF4mx440 had gekocht. Kreeg de melding "VGA-card is damaged or not properly installed". Hij zat er wel degelijk perfect in... de kaart werkte ook gewoon goedi n Windows (DVD etc).. totdat ik 3DMark2001 eens probeerde -> vastloper -> PC slaat uit -> mobo kapot (ook bij Paradigit laten testen, met andere GF4mx-jes... geen resultaat).

Het lijkt er echt op dat er iets grondig mis is aan de GF4mx-kaartjes. De verschillende problemen die onder andere hier naar voren komen, kunnen toch niet allemaal toeval zijn?

Anyway... gewoon weer terug naar mijn GF2mx nu.. op een ander mobo. Draait als een zon. Ik upgrade in elk geval niet meer naar een GF4mx. Dan maar eventueel een GF4Ti t.z.t.

Jaap

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 18 maart 2002 11:58 schreef Daacuso het volgende:

ASUS:

A7V
A7V266-E
Das dus mooi dan kan ik wel de GF4MX440 kopen, want ik heb de A7V266 :D

Hier is een vraag die eerder op slot ging .... :P

Ik heb een budget van 140 € ( ;( ) en hoger kan ik echt niet (mag ook niet van mams en paps)
Nu twijfel ik over de volgende kaarten en suggesties zijn natuurlijk welkom (merken zet ik er niet bij en geen flames graag)

-Geforce 4MX 440
-Radeon 7500 DDR
-Geforce 2 Ti

Rekening houdende met mijn systeem (A7V266, Athlon XP 1600, 256 MB DRR, Geforce 2 MX ( :'( hard aan vervanging toe) en toekomstige games.
Dank jullie *D

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*Kick* :P

De meeste mensen deugen!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Marzman... ik stond 3 weken terug voor dezelfde keuze...

Heb toen alle kaarten bekeken en de GF4mx440 was all-round de snelste. De GF2Ti is gewoon i.v.m. de GF2mx echt het geld niet waard vond ik... hetzelfde geldt voor de Radeon7500... De GF4mx440 is gemiddeld sneller.

Ik koos voor de GF4mx440: het performance verschil met de GF2mx was echter niet echt groot...... Okay, de kaart was niet echt duur (159 euro) en op zich het geld wel waard, maar de performancewinst t.o.v. de GF2mx was niet schrikbarend groot. Verwacht dat dus ook niet. Kun je volgens mij beter nog ff wat sparen om op een gegeven moment een GF4Ti(4200?) te kopen. Overigens vond ik juist de TV-out van de GF4mx440 wél erg okay... veel betere kwaliteit (hardwarematige DVD-support) en het draaide op 1024*768 op de TV i.t.t. de GF2mx (max 800*600).

Verder is de GF4mx440 niet de meest vriendelijke kaart voor moederborden. See for yourself.. mijn vorige moederbord (KT133 based) stond ook niet op de lijst... hij is wel dood nadat ik de GF4mx440 erin had gezet :(

Jaap

Verwijderd

Ik heb hier een Leadtek geforce 4 mx 440, hij draaid echt wel beter dan een geforce2mx, ut 1600x1200. Misschien komt dat door 1800xp.

Mijn combinatie epox 8kha+ / leadtek geforce 4 mx 440 werkt gewoon perfect!!!

En ik ben niet gen**id want ik wist dat geforce 4mx eigenlijk geen geforce 4 mag heten. (effe tussendoor)
Pagina: 1