[CM Fans] Veel kleine gaatjes of 1 groot gat?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
In mijn kast ware de gaten voor de extra ventilators al gewoon gemaakt door veel kleine gaatjes ipv 1 groot gat.

Ik wilde een 12 cm Enermax Casefan inbouwen, maar ik kon zo snel niet ergens een dremel vandaan toveren dus heb ik maar 98 gaten geboord. Was een klote karwei, maar het was effectief. Mijn fan haalde echter de max van 2300 toeren niet. Dus heb ik de gaatjes van 4 mm naar 6 mm geboord en toen deed ie het dus wel op de maximale toeren(maar dat maakt zo'n pokkeherrie dat ik hem weer terug heb gezet op 2000).

Maar wat is nu de beste opzet voor een gat in je kast? Maakt de vorm nog veel uit? Het ziet wel het vetste uit als je zo'n mooie fingerguard uit een mooi rond gat hebt steken, maar is het ook effectiever?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:35

Neomess

neomess.nl

als je 1 groot gat maakt scheelt dat meestal enorm in decibelletjes enzo, voor de rest is zo'n fingergaurd ook veel mooier imho

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Verwijderd

Lijkt me wel dat het uitmaakt, anders heb je het geruis langs die gaatjes.

/me heeft allen roostertjes weg gedremmeld maar heeft nog geen fangaurds, auch.

Verwijderd

Persoonlijk maakt geluid me erg veel uit dus ik zou gaan voor 1 groot gat maar allemaal kleintjes zijn wel veel mooier...

Verwijderd

Gewoon een rond gat erin, maakt minder herrie en ziet er nog leuker uit ook. Fingerguard KAN, is niet noodzakelijk imo.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Hmmm dan wordt het toch tijd dat ik die dremel van iemand leen, want die herrie is echt flink. Valt op zich nog wel mee, maar de boxen staan nu standaard alweer een beetje harder dan eerst.

En zonder fingerguard, nou ik zou zo'n kast niet willen. Met zo'n fan erin waarbij je gewoon je vinger erin kunt porren. Zou je hem dan kwijt zijn? :)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:53 schreef BananeKoning het volgende:
Gewoon een rond gat erin, maakt minder herrie en ziet er nog leuker uit ook. Fingerguard KAN, is niet noodzakelijk imo.
moet je alleen niet een klein zusje of broertje hebben :+
een fingerguard ziet r wel lauwer uit

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:48 schreef Het_Zootje het volgende:
als je 1 groot gat maakt scheelt dat meestal enorm in decibelletjes enzo, voor de rest is zo'n fingergaurd ook veel mooier imho
ik heb er lang over zitten nadenken, maar nu ga ik het toch echt vragen:
wat betekent dat "imho"? ik dacht zo iets van In Mijn Opzicht, maar dan kan ik die H niet plaatsen....

het komt een beetje n00b over, maar dit is heel irritant...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
imho = in my humble opinion
imo = in my opinion

iemands mening dus

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Toch maar een grote blowhole, naar mijn mening veel mooier, en je kunt dan ook nog een fan-mod met led's maken.. :9~

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:46 schreef REDFISH het volgende:

[..]dus heb ik maar 98 gaten geboord. [..] Dus heb ik de gaatjes van 4 mm naar 6 mm geboord [..]

Maar wat is nu de beste opzet voor een gat in je kast? Maakt de vorm nog veel uit? Het ziet wel het vetste uit als je zo'n mooie fingerguard uit een mooi rond gat hebt steken, maar is het ook effectiever?
2 * 98 = 196 gaten boren... jemig... :X

1 groot gat = idd beter... En een fingerguard is niet alleen voor je vingers, als er een kabel (op een ongelukkige manier) tegen je fan aan gaat hangen, kan die na verloop van tijd wel door schuren...

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 00:37 schreef bolleh het volgende:
imho = in my humble opinion
imo = in my opinion

iemands mening dus
"imo" kan je dus net zo goed vertalen als "In Mijn Opzicht", betekent het zelfde... maar goed, we gaan een beetje off-topic...

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Op zondag 17 maart 2002 22:14 schreef schaapie het volgende:

[..]

ik heb er lang over zitten nadenken, maar nu ga ik het toch echt vragen:
wat betekent dat "imho"? ik dacht zo iets van In Mijn Opzicht, maar dan kan ik die H niet plaatsen....

het komt een beetje n00b over, maar dit is heel irritant...
en wat betekend n00b dan? :?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:43
LoL :9

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Gwoon 1 groot gat, lucht in beweging = Herrie, gloof me.

En n00b is Newbie. Dus een nieuwkomeling. ( niet echt aardig :) )

1337 is LEET, wat staat voor Elite.

IMHO= In my honest opinion. Dus je eerlijke mening.
IMO= In my opinion. Dus je mening ( kan gelul zijn :) )

VOLGENS www.icqsupport.nl in ieder geval dan! :P

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
IMHO= In My Humble Opinion = naar mijn BESCHEIDEN mening >:)
Pagina: 1