Terratec DMX X-Fire 1024 vier speaker in wave-out?

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Allereerst: ik heb geUTFS'ed, maar niets bruikbaars gevonden, ik heb namelijk een hele simpele vraag (eigenlijk 2 :P)

1. Mijn SB Live kan met de Creative drivers uit 4 speakers geluid produceren in Winamp, als ie op wave-out staat (DirectSound trouwens ook, maar dat vind ik mindere kwaliteit). Kan een X-Fire 1024 dat ook?

2. Wanneer XP is gestart, en ik start daarna een DirectSound proggie, hoor ik altijd een TIK in het begin uit mijn speakers, waarna ie verder afspeelt. Heeft een X-Fire dit ook?

Deze vragen ivm vervanging SB Live die niet goed bevalt (zeker in XP, het beroemde 'geen 4 speakers na herstart' probleem :()

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Heb niet de antwoorden op je vragen maar heb je de nieuwste drivers al geprobeert?

btw ik heb hier nog nooit last van gehad, zowel bij de audigy als bij de live

Reality beats fiction by far!

• Saekerhett
Op zondag 17 maart 2002 22:07 schreef E-MANs het volgende:
Heb niet de antwoorden op je vragen maar heb je de nieuwste drivers al geprobeert?

btw ik heb hier nog nooit last van gehad, zowel bij de audigy als bij de live
Jep, nieuwste drivers, nieuwste BIOS, andere PCI-sloten, andere IRQ's, mochten niet baten :(

Schijnt een conflict te zijn tussen de KT133 chipset en een SB Live (een Terratec heeft dit conflict niet) :(

• Saekerhett
Kickje :) want ik heb echt effe advies nodig :)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die DMX X-fire 1024 is een goede kaart, alleen de drivers zuigen. Ik heb nu zelf de drivers van de Hercules Gamesurround Fortissimo II en nu werkt alles perfect. Ook de wav out functie van Winamp werkt zonder problemen met 4 speakers.

De A3D en EAX kwaliteit is ook beter met de Gamesurround Fortissimo II drivers.

Conculie: De Terratec DMX-Xfire 1024 is een goede kaart die het aanschaffen zeker waard is.

Maar als jij de interne digitale aansluiting voor een DVD of dergelijke niet gebruikt kan je ook voor de Gamesurround Fortissimo II gaan (omdat die dezelfde chipset als de Terratec heeft, maar alleen geen digitale ingang op de kaart zelf).

• Saekerhett
Op maandag 18 maart 2002 10:31 schreef RAJH het volgende:
Die DMX X-fire 1024 is een goede kaart, alleen de drivers zuigen. Ik heb nu zelf de drivers van de Hercules Gamesurround Fortissimo II en nu werkt alles perfect. Ook de wav out functie van Winamp werkt zonder problemen met 4 speakers.

De A3D en EAX kwaliteit is ook beter met de Gamesurround Fortissimo II drivers.

Conculie: De Terratec DMX-Xfire 1024 is een goede kaart die het aanschaffen zeker waard is.

Maar als jij de interne digitale aansluiting voor een DVD of dergelijke niet gebruikt kan je ook voor de Gamesurround Fortissimo II gaan (omdat die dezelfde chipset als de Terratec heeft, maar alleen geen digitale ingang op de kaart zelf).
Topreply, dank je wel :)

Misschien dat ik voor later zo'n digitale ingang nog wel nodig heb, dus ik koop dan toch maar een X-Fire 1024 :)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
1. Zou ik niet zo durven zeggen, ik heb slechts 2 speakers aan mijn X-Fire hangen (via een hifi systeem). Maar ik zie gen reden waarom dit niet zou werken, er zitten gewoon 2 uitgangen op, net als bij een SB Live.

2. Mijn X-Fire TIKt nooit. Alleen bij het opstarten van XP, maar volgens mij doet elke geluidskaart dat.

Ik draai trouwens ook XP, en het is even wat gepiel om de juiste drivers te installeren. Standaard wordt de X-Fire namelijk herkend als een Crystal geluidschip (wat kan kloppen, er zit een Crystal chip op ;)). Hij werkt dan prima, maar ik heb toch liever de echte Terratec drivers geïnstalleerd, deze kun je downloaden vanaf www.terratec.net. Hiermee kun je dan gewoon de Crystal drivers upgraden. Ik kan je deze kaart van harte aanbevelen!

specs

Verwijderd

de kaart is okee , drivers idd niet... die van hercules zijn idd beter, en draai(den) bij mij echt super goed

• Saekerhett
Op maandag 18 maart 2002 12:14 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
de kaart is okee , drivers idd niet... die van hercules zijn idd beter, en draai(den) bij mij echt super goed
Thanks, dus ik ga die kaart mooi kopen, en die Hercules drivers gebruiken :)

Verwijderd

ik heb gemerkt dat het weel uitmaaket of je het control panel wel of niet installeerd.
die moet je (geloofik) apart downloaden en installeren.
dan kun je alles supereenvoudig instellen.
ook het wavegeluid voor je rear speakers

• Saekerhett
Jeuj! Ik ga zo effe naar Enschede toe, om hem daar te halen *D *D *D

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Op maandag 18 maart 2002 13:05 schreef _AscII_ het volgende:
ik heb gemerkt dat het weel uitmaaket of je het control panel wel of niet installeerd.
die moet je (geloofik) apart downloaden en installeren.
dan kun je alles supereenvoudig instellen.
ook het wavegeluid voor je rear speakers
Klopt als een bus. Deze moet apart geïnstalleerd worden. Het valt mij op dat het control panel van Hercules vrijwel exact dezelfde mogelijkheden biedt als die van Terratec, alleen in andere kleurtjes. Qua stabiliteit merk ik geen verschil, maar de Terratec vind ik er strakker uitzien. ;)

specs

• Saekerhett
Woeeaaaaaa *D *D *D *D *D

Net de Terratec gehaald, en AL mijn problemen zijn voorbij *D *D

Hij pakt gelijk 4 speakers bij start, geen gekraak, VEEL meer instellingen, A3D *D *D

YES!!! FUCK MIJN SB LIVE btw :r :r :r

:P
Pagina: 1