Toon posts:

Schokkingen bij gebruik van vertex shaders (GF3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GF3 kaart al een tijdje, maar laatst mijn PC opnieuw geinstalleerd en na het herinstalleren van de drivers heb ik een vies probleem. Ik kwam erachter dat het spel op bepaalde dubieuze momenten schokte tijdens het spelen van Direct3D spellen (OpenGL nergens last van). Om uit te zoeken waar het aan lag heb ik 3d Mark 2001 SE gedraaid, en vooral de onderdelen Nature en Vertex Shaders komen zeer bedroevend uit de bus (<20 fps en heeel schokkerig) en vooral de laatste is normaal heel snel. Ik heb dus het gevoel dat er iets mis is met de drivers, maar ik heb de meeste recente Detonators (XP) en Direct X 8.1 erop staan. Kan de bottleneck nog ergens anders in de instellingen ofzo zitten? Spellen zoals Unreal Tournament in Direct 3D gaat nu bijvoorbeeld helemaal niet vloeiend meer. En ik wil mijn 3d Mark score weer opkrikken van 5500 naar 6500 wat ik eerst had (wat waarschijnlijk aan die twee tests ligt, de framerate tijdens de andere tests ziet er naar behoren uit).

Verwijderd

wat voor systeem heb je? vertel er eens wat meer over..

Verwijderd

Topicstarter
AMD XP 1600+
Asus ATV266 moederbord
512 MB DDR Ram
Powercolor GeForce3 (normaal) 64MB
Cd drives 52x en brander 12x8x40 (niet echt van belang denk ik).

Running proggies: Windows98SE, Mc Affee Virusscan, HP printer drivers, Creative Sounddrivers, MS Office.

Heb ook best vaak dat ik na installeren van nieuwe hardware registerencontrole heb. Typisch is als ik dan de melding met ctrl-alt del afsluit en het registeren backup, reset, het hem laat herstellen, dan het gebackupde weer laad en wederom reset, hij geen fout meer ziet in het registeren en de hardware naar behoren geinstalleerd is. Maar als ik drivers van videokaart installeer is dit niet altijd het geval (die registerfout).

Verwijderd

Heb je de Via 4-in-1 4.37 drivers al geprobeerd aangezien je AMD hebt met een VIA-chipset (www.viaarena.com) (directlink http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1437v(a).zip) ?? AGP op 4x in je BIOS gezet ? Probeer anders even de detonator 27.42, die werken het best bij mij! Je moet dan je stuurprogramma bijwerken thats it! Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik zal die via drivers proberen, kijken of dat helpt. Waar kan ik andere versies van Detonators vandaan halen? De Nvidia site bied maar 1 versie aan.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op zondag 17 maart 2002 20:58 schreef Erwie het volgende: maar ik heb de meeste recente Detonators (XP) en Direct X 8.1 erop staan.
xp is op zich wel de laatste maar daar zijn ook weer versies van :? versie nummer graag :D

Verwijderd

Topicstarter
detonator 27.42, die werkte bij HoTjakdeh tenminste het beste, dus misschien bij mij ook. Ik heb nu zelf 23.11. Die is te downloaden op Nvidia website, die 27.42 lijkt me dus een stuk recenter.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 22:17 schreef Erwie het volgende:
detonator 27.42, die werkte bij HoTjakdeh tenminste het beste, dus misschien bij mij ook. Ik heb nu zelf 23.11. Die is te downloaden op Nvidia website, die 27.42 lijkt me dus een stuk recenter.
Detonator 27.42:
http://www.guru3d.com/files/detonator/
en hier fftjes kijken.. :D
suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Okee thnx het heeft gewerkt! Die via drivers deden het 'm.
Pagina: 1