alternatieve inkt

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10
Ik heb een HP 710. De zwarte cartridge is nu leeg.
Ik heb geen ervaring met alternatieve cartridges.
Let wel, ik ben NIET van plan te gaan navullen, maar hoor graag ervaringen met merken zoals Wecare, Lifesaver enz.
De reden is natuurlijk de goedkopere prijs. Maar ook omdat mijn kleuren cartridge ook bijna leeg is. En voor de prijs van twee nieuwe originele cartridges + € 40 heb ik een nieuwe.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 20:16 schreef vweereld het volgende:
Ik heb een HP 710. De zwarte cartridge is nu leeg.
Ik heb geen ervaring met alternatieve cartridges.
Let wel, ik ben NIET van plan te gaan navullen, maar hoor graag ervaringen met merken zoals Wecare, Lifesaver enz.
De reden is natuurlijk de goedkopere prijs. Maar ook omdat mijn kleuren cartridge ook bijna leeg is. En voor de prijs van twee nieuwe originele cartridges + € 40 heb ik een nieuwe.
mijn ervaring met alternatieve cartridges op een Canon BJC 4300 is: ze zijn stukken goedkoper en ietjes sneller leeg. Al met al de moeite en het geld dus zeker waard ;)

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59

AceRimmer

What a guy...

Van bekenden heb ik te vaak ellende gezien met zowel Wecare als Lifesaver cartridges, met name bij de HP printers.

OK, altijd was de winkel bereid de cardrigde om te ruilen voor een werkende, maar echt handig is het niet.

Ik vind het persoonlijk ook niet verwonderlijk bij HP cartridges vanwege de geïntegreerde spuitmond: als je ziet hoe voorzichtig ermee omgegaan wordt bij de originele productie en dan vervolgens bekijkt hoe de afgedankte in een bak geflikkerd worden, zowel bij de verzamelplaatsen als de hervul fabriek |:(

Als ze dat nou beter voor elkaar hadden, dan zou ik het overwegen, want in principe kan zo'n cartrigde echt wel vaker gebruikt worden.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf gebruik ik voor mijn Epson het merk 'inkjet'
ik moet zeggen dat ze goed bevallen. Het geklets van geen garantie is niet erg belangrijk (garantie heb ik via de winkel, die mij ook die cartridges levert).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Die 51645A/D van je HP 700 series printer kan je heel makkelijk zelf vullen: kogeltje doordrukken, naald erin, inkt erin, 35 mililiter later wanden samenknijpen en dan een nieuwe kogel erin. Kwaliteit is meestal beter dan compatibles, aangezien je zelf de kwaliteit in de hand hebt, en een compatible vaak maar ergens in een bak geflikkerd is en compleet uitgedroogd is :(

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00
Wat betrefd canon kan je best namaak gebruiken, bij canon is een cartridge niks meer dan een patroon met inkt.
Bij hp zit het iets anders omdat de printkop op de cartridge zit. In theorie moet zo'n cartridge 7 a 8 keer hervult kunnen worden.
Een bijkomend probleem bij hp, is dat zij de samenstelling van de kleuren hebben afgescherm met patenten. Het is dus moeilijk om de kleuren na te maken. Daarom zie je de kleurencartridges niet vaak als namaak en de zwarte wel.

Je kan natuurlijk altijd proberen of het je bevalt, je printer zal er niet zomaar kapot van gaan. Als de kwaliteit van de print erg belangrijk voor je is, zou ik het gewoon bij HP houden.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10
Schijnbaar hebben er maar weinig ervaring met alternatieve cartridges :'(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 18 maart 2002 22:02 schreef vweereld het volgende:
Schijnbaar hebben er maar weinig ervaring met alternatieve cartridges :'(
Pelikan is een hele goede alternatieve inkt. Ze hebben de officiele licenties van HP en maken zelf de cartridges. Ze hebben een uitval van 0,5% t.o.v. 4% van HP. De inkt is van A-kwaliteit en is toch zo'n 30% goedkoper.

Verwijderd

Ik raad het af om van die hervul troep te gebruiken, waarom lees hieronder;
- Meestal niet dezelfde kwaliteit als van bv HP
- De cardridge word vuil en zal verstoppen
- Als je het niet goed doet, schade aan de printer.

Als je persé goedkoop wilt printen kun je beter zo'n recycle cardridge kopen, die doen het nog redelijk goed

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Mijn eigen ervaringen:

1) Beneden staat een canonprinter van ruim zeven jaar oud (BJC- 600). Eerst spaarden wij fanatiek cardidges op om na te gaan vullen. Was niet zo moeilijk. Uiteinde netjes afplakken met plakband zodat het filtertje niet uitdroogde en navullen maar. Na het vullen werden de afbeeldingen vlekkerig afgedrukt, dat werd meteen beter na het gebruiken van de originele cardridges. Sindsdien nooit meer nagevuld of wecare gebruikt.

2) Is iets korter en gebaseerd op verhaal van mijn vader. Op het werk bij hadden ze een deskjet zwart(- wit) printer. De uitkomst is hetzelfde als bij voorgaande: de afbeelding was vlekkerig, de inkt was veel te stroperig.

Over het algemeen heb ik dus geen goede ervaringen met dit soort spullen. Daar staat wel tegenover de 2x keer lagere prijs (wecare).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

M'n pa's bedrijf verkoopt alternatieve inktcartridges zoals Wecare en mn pa hoort er van winkelketens hele positieve reacties over. Het verkoopt als eeen trein dat spul. Het is namelijk ook nog eens leuk geprijsd.

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Wij hebben wecare in een canon en dat werkt perfect. Zelfde als de originele. Gewoon proberen of het bij jou ook werkt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Op maandag 18 maart 2002 22:35 schreef Baudtlugt het volgende:
Ik raad het af om van die hervul troep te gebruiken, waarom lees hieronder;
- Meestal niet dezelfde kwaliteit als van bv HP
- De cardridge word vuil en zal verstoppen
- Als je het niet goed doet, schade aan de printer.

Als je persé goedkoop wilt printen kun je beter zo'n recycle cardridge kopen, die doen het nog redelijk goed
1. Met een compatible ook niet, is vaak grijs of zelfs blauw
2. Een compatible ook, dat ding heeft een halfjaar bij de tennisclub in de verzamelbak gelegen, waarna ie alsnog bijgespoten wordt in een hervulfabriekje
3. Das onzin, hoe kan een zelf hervuld patroon nou je printer slopen? Ze kunnen gaan lekken als je het fout doet, maar gaat je printer daar van kapot? Nope, heb je wel eens gezien wat voor smeerboel een HP Deskjet aan de rechterkant heeft bij de patroonhouders?

Verwijderd

Mijn ervaringen (Technische Dienst) zijn beroerd slecht probeer maar eens een Deskjet weer schoon te krijgen als zo'n wazig merk cardrige is gaan lekken ... die kans is namelijk veel groter dan bij de orignele. overigens schijnt Pelikan inderdaad een redelijk alternatief te zijn.

Voor de rest ik heb hier een HP Deskjet 550c staan en heb altijd orginele cardrige's gebruikt.

Overigens heb ik in de Deskjet 550c nu een gerecycelde HP cardrige zitten deze werkt wel prima, maar dan is deze ook door HP gerecycled geloof ik, is iets goedkoper.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik zal binnenkort mijn eerste wecare cartridge in gebruik nemen, aangezien m'n kleuren bijna op is. 8-)
Trouwens, zo'n HP is best wel ranzig ja. Ook die cartridgehouders zitten van onderen onder de inkt. Probeer het maar eens schoon te maken. :(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Pagina: 1