Nvt. LCD tijdperk
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 20:41 ]
Verwijderd
werk je op 1280x960 @ 85 hz? Daar gaat het mij vooral om, op 75 Hz is alles wel scherp.Op zondag 17 maart 2002 20:11 schreef Carnivorous1 het volgende:
Ik heb ook zo'n beeldscherm, (LG 795 FT+) en ik heb hiermee echt geen problemen in de hogere reso's. Ik draai standaard 1280*1024 met een radeon 8500, het beeld wordt alleen maar wazig als ik mijn lenzen niet goed schoongemaakt he....
Yepz, 85 all the way, zal zo ff kijken of het verschil maakt als ik hem op 75 draaiOp zondag 17 maart 2002 20:11 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
werk je op 1280x960 @ 85 hz? Daar gaat het mij vooral om, op 75 Hz is alles wel scherp.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
Is dat gewoon de kabel tussen videokaart en de monitor? Ik neem aan van wel.Op zondag 17 maart 2002 20:41 schreef Slashhead het volgende:
Probeer ook eens een andere VGA kabel. Bij mij deed dat wonderen op mijn G550. VGA kabels zuigen meestal
En vooral op 1280 met de hogere refresh rates dan. 75 Hz is al een stuk minder erg wazig.Op zondag 17 maart 2002 21:05 schreef floduR het volgende:
ik heb ook dat lekkere monitortje
ik vind em idd niet echt super scherp ep 1280x1024 (waar ik em wel standaard op heb staan)
vooral de kleine dunne witte lettertypen op een zwarte achtergrond zijn behoorlijk onscherp (grijzig)
ik 1024*768 is ie wel super zuiver, maar dat vind ik te groot (in 2 weken gewend aan een hogere res. en niet meer terug willen)
ik leer er wel mee leven, 1600x1200 is wel weer scherp (qua zwart-wit overgang dan) maar die is mij niet rustig genoeg (en veel te klein)
en ik heb een geforce, die is geen kanjer in 2d weergave...
1600*1200 haarscherp hiero en zonder dansende letters o.i.d.Op zondag 17 maart 2002 21:00 schreef zAo het volgende:
....
Heeft er iemand hier een 22" Illiama staan ofzow? Ziet die het ook als je bv. 1600 * 1200 gaat draaien? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
(nadat ik ff testte)Op zondag 17 maart 2002 21:16 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
En vooral op 1280 met de hogere refresh rates dan. 75 Hz is al een stuk minder erg wazig.
Als je eenmaal gewent bent aan 85 kan je niet meer tegen lagere refresh rates. Ik moet er maar mee leren leven denk, 75 Hz kan ik niet (meer) aanOp zondag 17 maart 2002 21:30 schreef floduR het volgende:
[..]
(nadat ik ff testte)
ja, je hebt idd gelijk, hij wordt scherper
maar ik wordt bij 75hz gek van dat geknipper
ligt dat aan mij, of heeft iedereen last 75hz?
(dus als je midden op een wit scherm kijkt, zie je alles er omheen knipperen, vooral bij internet dus)
ik zie 85hz nog knipperen in m'n ooghoeken
* J0YR1D3R is nu aan het soepen op 1600x1200@ 75 HzOp dinsdag 19 maart 2002 16:02 schreef JeeDee het volgende:
Nou ja deze is ook wel helemaal nieuw, duidelijk te zien en te ruiken. En ik krijg ook wel weer een nieuwe, maar vreemd dat jullie hier geen last van hebben.
Wel grotere kans dat de komende morgen goed is. Mevrouw (met zachte g) zei al "meneer dit maken we eigenlijk nooit mee" ja ja....
Daarom bestaan er zeker ook systemen waar het wel makkelijk kan.... "zwaarder voor hardware". Kun je IETS conreter zijn?Op zondag 17 maart 2002 20:07 schreef Tweaker-Willem het volgende:
het is veel zwaarder voor de hardware om hogere resoluties weer te geven dus daardoor wordt het vager...
mij valt het ook op, dat vooral de lettertypen op GOT wat wazig worden, dat komt ook omdat er veel kleine lettertypen op zwart-licht zijnOp dinsdag 19 maart 2002 21:41 schreef Fireman het volgende:
Waar ik me aan stoor is met name dat gewoon letters hier op GoT "wazig" worden. Foto en ander grafische beelden zijn perfect.
Wat zou dat toch zijn???
Dat van die letters scherp maken mbt notebooks heb ik al optimaal staan. ( Cleartype ) of zoiets.
Voor de rest is alles rete strak. Ik kan het allemaal ook afstellen dus dat is het probleem niet.Op dinsdag 19 maart 2002 22:02 schreef JeeDee het volgende:
En binnen de buitenkant van het scherm, is daar alles recht? Ik bedoel bvb de werkbalk in IE, is die helemaal recht en niet links of rechts dunner?
Dat zijn namelijk dingen waar ik ook al 3 monitoren last van heb.
Maar ook bij jou is het dus met lagere resolutie wel wat scherper.
Verwijderd
Ik zie zo 1 2 3 niemand je dit aanraden, of vragen maar;Op dinsdag 19 maart 2002 22:25 schreef Fireman het volgende:
[..]
Voor de rest is alles rete strak. Ik kan het allemaal ook afstellen dus dat is het probleem niet.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Wat betreft golven:Op woensdag 20 maart 2002 15:36 schreef JeeDee het volgende:
Heb nu ook mijn nieuwe monitor, goed nieuws, deze is rechter, vooral aan de omtrek. Maar ook binnen de omtrek is het beter.
Nog wel 2 dingen die niet deugen, af en toe komt er plaatselijk een heel lichtblauwe vlek over het scherm en ik zie nog steeds een soort stilstaand golf patroon op 1152*864 @ 85 Hz op het bureaublad, wat moet ik hier nou mee?
bewegen die golven ook nog bij jou?Op woensdag 20 maart 2002 20:40 schreef JeeDee het volgende:
Ik zie die golven wel op 1152*864 maar veel minder op 1024*768. Op 1024*768 zie ik ook op het groene bureaublad de golven haast niet meer. Zijn daar trouwens wel andere golven, staan stil, zijn kleiner en komen uit zijkant beeld en lopen naar midden, van beide kanten.
Van die lichtblauwe vlekken kan ik eigenlijk niets laten zien, ik heb geen webcam of zo. Weet ook niet of je dat op een foto zal zien, is erg lichtblauw, maar als het in je beeld komt valt het zeker op.
Verwijderd
Verwijderd
Hallo, een LG Flatron is toch wel een van de duurste 17" inchers ja, en die heeft een van de beste, en zo niet de beste techniek (ik heb er zelf ook een en vind het beeld wel owkee).Op woensdag 20 maart 2002 21:35 schreef S4bo het volgende:
Maar jongens wat zitten we nu toch te zeiken over een 17" schermpje!!
Als ie het niet doet koopie toch gewoon een nieuwe, of vraag je aan LG of je misschien een groter scherm kan kopen met bijbetaling ofzo, kun je meteen een hogere resolutie aan en het werkt wel goed. Koop dan wel gelijk een goeie LCD ofzo, niet die flut goedkope kleredinge, die zijn echt crap als je een beetje grafische games gaat spelen of andere proggies die snel van beelden wisselen want dat kunnen de goedkopere LCS'snog niet aan dan gaan ze schokken of de randen van de bewegende objecten worden heel blokkerig, dat corrigeert ie achteraf wel maar heeeeeeeel irritant om daar lang mee te spelen.:r
En als je toch een CRT beeldscherm wilt koop dan gewoon een Iiyama 22" HA202DT Pro 512, dat is pas echt een goed beeldscherm, heb ik nu 1 maandje draaien ipv van mijn 795FT+ maar is een zeer goeie vervanger voor mij 17".
Nou luitjes da was het wel weer dan !!
Verwijderd
Moiré moet je niet teveel opletten, de scherpte van letters is balangrijkerOp woensdag 20 maart 2002 21:15 schreef JeeDee het volgende:
Ze bewegen idd bij mij, maar op wat voor instelling heb jij je moire staan? Ik heb hem op 0 en 0, dan is het het best.
Tot nu toe heb ik wel steeds een nieuwe monitor gekregen hoor (viel steeds binnen 14 dagen), maar de problemen gaan alleen niet over. Echt shit, zou al mijn 4e 795FT+ worden als ik nu weer moet ruilen. Ik weet niet of ik het ga wagen, voor hetzelfde geld is die weer minder recht, ik heb niet meer zo'n vertrouwen in deze dingen. Vraag direct wel om een 17" TFT, dan weet je zeker dat je dit soort dingen niet hebt.
Lijkt me erg sterk misschien, maar JeeDee, heb je je monitor in een geaard stopcontact zitten en heb je alle magnetische bronnen weggehaald? En inderdaad, wat fludoR net zegt, stralingsbronnen in de buurt ofzo?Op woensdag 20 maart 2002 22:06 schreef floduR het volgende:
[..]
Read this Begroeting onder posts & repliesOp zondag 24 maart 2002 17:13 schreef JeeDee het volgende:
Hallo teleplan,
Met vriendelijke groet,
J-D B.
Ik ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door Oscar the Grouch op 11-08-2011 08:29 ]
je hebt gelijk, maar ik denk dat ze dat allemaal gedaan hebbenOp zondag 24 maart 2002 21:11 schreef JeeDee het volgende:
Edit2; als je die test leest komt de LG795FT+ er het best uit ja, maar ze hebben niet echt naar de rechtheid van het beeld gekeken, en LG zal eerst wel honderd modellen hebben geselecteerd en dan de beste hebben opgestuurd. De CTX PR711F komt er naast de LG ook nog wel goed uit.
...
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
JeeDee, ik denk niet dat je eraan wilt beginnen als arme studentOp dinsdag 26 maart 2002 13:44 schreef JeeDee het volgende:
[..]
Wij hebben het over CRT's. Die 1280*1024 van jou is waarschijnlijk de resolutie waar je scherm voor is gemaakt, net als 1024*768 voor een 15" TFT. Volgens mij gaat zo'n scherm andere resoluties intrapoleren (voor lagere res) of extrapoleren (voor hogere res).
Maar bevalt het wat, een 16" TFT? Dat lijkt me een goede vervanging van mijn huidige 17" CRT. Hoe duur was ie?
Wat heb je er nieuw voor betaalt en wat zou je dan eventueel voor terug krijgen als ik zo brutaal mag wezen? Maybe dat ik iets voor je kan vinden nl.Op dinsdag 26 maart 2002 16:08 schreef JeeDee het volgende:
Dan is er nog wel een gat idd tussen wat ik hoop ik terug te krijgen en deze 16" TFT.
Best wel groot gat....
Verwijderd