Toon posts:

GSM met altijd herlaadbare batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een telefoon die een batterij heeft die je wanneer je maar wil kan opladen.
Ja ik weet dat dat met elke mobiele telefoon kan, maar dan is je batterij nogal snel naar de klote..
Er zijn ook telefoons met speciale batterijen ik dacht lithium ion ofzo.
Ik weet dat de duurdere motorola`s en nokia`s die hebben.
Wie kan hier meer over vertellen ?
(Eigen ervaring misschien)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:55

GaMbiNo

1337

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 19:49 schreef FoRzA het volgende:
Ik zoek een telefoon die een batterij heeft die je wanneer je maar wil kan opladen.
Ja ik weet dat dat met elke mobiele telefoon kan, maar dan is je batterij nogal snel naar de klote..
Er zijn ook telefoons met speciale batterijen ik dacht lithium ion ofzo.
Ik weet dat de duurdere motorola`s en nokia`s die hebben.
Wie kan hier meer over vertellen ?
Zoeken en lezen op internet. Anders voldoet de plaatselijke telefoonboer ook altijd nog prima voor de info dan. Ikzelf heb de Nokia 8210 en de Nokia 8310. Allebei hebben ze een Li-ion batterij.
Kan ze ook altijd gewoon opladen (wel ff wachten als het toestel nieuw is)
En een Nokia 8210 is trouwens ook niet zo duur meer, omdat deze al langer op de markt is en de opvolger er al weer is...

Verwijderd

Li-ion batterijen zijn in principe voor ieder toestel beschikbaar. Er zijn winkels die dat soort batterijen verkopen (zoek eens op http://gsmshops.pagina.nl oid). Maar het liefste zou ik toch een Li-pol batterij hebben, die zijn nog beter ;)

Verwijderd

Ik meen mij te kunnen herinneren dat als je er een Li-Ion accu in stopt je ook een andere (geschikte) lader nodig hebt.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 11:26 schreef Woebes het volgende:
Ik meen mij te kunnen herinneren dat als je er een Li-Ion accu in stopt je ook een andere (geschikte) lader nodig hebt.
Nee hoor kan gewoon met de zelfde lader. De accu moet nl ook hetzelfde voltage hebben als de originele accu.

Li-ion accu's slijten trouwens ook als je ze vaak oplaadt. (8>

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op maandag 18 maart 2002 20:46 schreef Z___Z het volgende:

[..]

Nee hoor kan gewoon met de zelfde lader. De accu moet nl ook hetzelfde voltage hebben als de originele accu.

Li-ion accu's slijten trouwens ook als je ze vaak oplaadt. (8>
volgens mij niet hoor, li-ion moet heel anders worden opgelanden als gewoon nicd. misschien werkt het wel maar het is iig niet de bedoeling en is vast niet goed voor de accu. ik ben hier niet 100% zeker van maar dit is wat ik dacht.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ze worden idd heel anders opgeladen, in een Li-ion batterij zit een aparte chip die het opladen regelt. Dat is trouwens ook wel te zien aan de prijs van die batterijen. Ze hebben overigens nog een voordeel: ze zijn veeeeel lichter dan de 'gewone' accu's.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

voor mijn gratis postbank mobiel, waar een lithium-betterij in zat, heb ik bij de plaatselijke frontjesboer een li-ion-batterij gekocht (60 piek ofzo). Het voordeel is dat hij nu ongeveer een week aan kan blijven staan :)

Echter als ik hem oplaad(met de klassieke lader dus) dan valt de phone uit als de batterij vol is, erg irritant dus. Wie weet waar dit aan kan liggen, andere lader misschien.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 18 maart 2002 21:27 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

volgens mij niet hoor, li-ion moet heel anders worden opgelanden als gewoon nicd. misschien werkt het wel maar het is iig niet de bedoeling en is vast niet goed voor de accu. ik ben hier niet 100% zeker van maar dit is wat ik dacht.
De originele oplader van Nokia voor li-ion en NiMH batterijen zijn hetzelfde. Een ACP-7E wordt bij de 8210 (Li-ion) maar ook bij de 3310 (NiMH) bijgeleverd. De lader kan dus hetzelfde zijn, een Lithium-Ion batterij bepaalt zelf namelijk het laadproces dmv een ingebouwde chip (o.a. daarom zijn ze zoveel duurder)
Op dinsdag 19 maart 2002 10:10 schreef aardbeix15 het volgende:
voor mijn gratis postbank mobiel, waar een lithium-betterij in zat...
Er zit standaard een NiMH (Nikkel-metaalhydride) batterij bij.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 12:11 schreef haas het volgende:

[..]

De originele oplader van Nokia voor li-ion en NiMH batterijen zijn hetzelfde. Een ACP-7E wordt bij de 8210 (Li-ion) maar ook bij de 3310 (NiMH) bijgeleverd. De lader kan dus hetzelfde zijn, een Lithium-Ion batterij bepaalt zelf namelijk het laadproces dmv een ingebouwde chip (o.a. daarom zijn ze zoveel duurder)
[...]
Inderdaad. Met een nokia 33xx lader met Ni MH accu kan je gewoon een 8xxx met Li-ion accu opladen.

Verwijderd

Pas op met snelladers, zijn klotendingen, die vreten accu's.

Laat hem nou gewoon helemaal leeglopen, doe ik ook, werkt perfect!

Enn: denk erom: niet gebruiken van een geladen accu, is heel schadelijk! Ik ken mensen zat die dat doen: "Ja, ik heb hem bij me, maar hij staat nooit aan! :r
Pagina: 1