Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Staat toch prima zo, het is bij vlagen gewoon wat rustiger en dan weer wat drukker.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
In NOS komen naar mijn idee meer mensen die verstand hebben van dergelijke dingen onder een Non-Windows OS, dan in VV.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Het is meer voor het soort wannabe tweaker die 'HELP' in de topictitel gebruikt enzo
Maar het is wat mij betreft niet gericht op de doelgroep.
Ja, en waar zouden die topics anders komen te staan? In SA. En dan zou je allemaal rotzooi in SA hebben, wat ook niet echt prettig is.Op zondag 17 maart 2002 20:20 schreef Cheatah het volgende:
Ja, sorry dat ik het zeg, maar het zijn vaak ook verschrikkelijk simpele vragen, en een beetje een tweaker lost het vrij snel op.
Het is meer voor het soort wannabe tweaker die 'HELP' in de topictitel gebruikt enzo
Maar het is wat mij betreft niet gericht op de doelgroep.
Nu staan die vragen gewoon netjes in 1 forum. Misschien niet zo druk.. maarja, wat maakt dat uit? In SA staan die topics tenminste niet meer.
🌞🍃
Verwijderd
Allemaal rotzooi?Op zondag 17 maart 2002 20:28 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Ja, en waar zouden die topics anders komen te staan? In SA. En dan zou je allemaal rotzooi in SA hebben, wat ook niet echt prettig is.
Nu staan die vragen gewoon netjes in 1 forum. Misschien niet zo druk.. maarja, wat maakt dat uit? In SA staan die topics tenminste niet meer.
Van die 6 topics per week
Waarvan er ook nog in NOS zouden kunnen staan?
Zo bedoelde ik het niet, ja, het kwam misschien wel zo over, maar dat was niet de bedoeling.Op zondag 17 maart 2002 20:38 schreef nelske het volgende:
[..]
Allemaal rotzooi?
Van die 6 topics per week
Waarvan er ook nog in NOS zouden kunnen staan?
Ik bedoelde dit: In V&V heb je erg veel topics, die gewoon opgelost kunnen worden als de user een viruscanner over z'n systeem jaagt of ad-aware eroverheen haalt. En tja, als al die topics in SA komen te staan, is dat niet echt prettig. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
🌞🍃
Verwijderd
Tja, als het heel erg is/wordt, dan kunnen dergelijke topics gewoon op slot. Om voor dergelijke topics een forum aan te houden lijkt me niet echt "good practice".
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik VV nooit helemaal heb zien zitten. In principe is het idee heel erg goed, als er op niveau gepraat zou kunnen worden over virussen en met name veiligheid van systemen. Echter het is/was wel te verwachten dat het nogal vaak op tamelijk simpele vragen uit zou draaien.
Ten tijden van virus-uitbraken etc. bewijst een dergelijk forum wel z'n nut.
Klopt. De afgelopen weken niet veel byzonders gezien. Een keer Nimda, dat soort dingen...Op zondag 17 maart 2002 20:58 schreef nelske het volgende:
Ach so
psies en eigenlijk ben ik het daarom hier ook wel mee eens:Op zondag 17 maart 2002 20:58 schreef nelske het volgende:
Ach so
Ten tijden van virus-uitbraken etc. bewijst een dergelijk forum wel z'n nut.
Op zondag 17 maart 2002 19:38 schreef wildhagen het volgende:
Dan krijg je weer dat het over 6 fora verspreid word, zoals vroeger (SA, NOS, WOS, ANS, IT, NT).
Staat toch prima zo, het is bij vlagen gewoon wat rustiger en dan weer wat drukker.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[topic=344995/1/999]
Ja dat wist ik, maar het is nu wat langer geleden sinds de "startup". Maar ik bedoel er idd hetzelfde meeOp maandag 18 maart 2002 09:17 schreef strlen het volgende:
"told ya so"
[topic=344995/1/999]
Uit P&WOp zondag 17 maart 2002 20:58 schreef nelske het volgende:
In principe is het idee heel erg goed, als er op niveau gepraat zou kunnen worden over virussen en met name veiligheid van systemen.
Who is John Galt?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Wat voor "bugs"?Op maandag 18 maart 2002 10:27 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
misschien kun je "Bugs" aan VV toevoegen? past volgens mij wel in dat straatje.
Wat denk je? Bugs in programma's natuurlijk.Op maandag 18 maart 2002 10:36 schreef Bolk het volgende:
[..]
Wat voor "bugs"?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
[forum=10]Op maandag 18 maart 2002 10:37 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Wat denk je? Bugs in programma's natuurlijk.
[forum=23]
[forum=14]
[forum=11]
Deze forums zijn er dan zeker voor jan lul? Of ik begrijp je verkeerd
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:01
Ik vind eigelijk wel dat een virus eigelijk geen probleem is. Goede antivirus scanner en vuurmuur zorgen ervoor dat er geen problemen komen...Maar goed
Mijn mening over dit onderwerp is al genoemd. Virussen komen bij vlagen. Als er weer eens een virus komt als melissa, nimda of noem maar wat leuks dan stijgt het aantal posts ook wel weer in V&V.
Misschien is het juist wel zo dat het niet goed gaat omdat andere modjes niet moven naar V&V. Af en toe zie ik dat DR een topic moved naar V&V maar dat is ook niet zo vaak.
Vaak kom ik dus ook topics tegen in andere fora (NOS, WOS, SA etc). Zolang er mensen daar blijven posten en er wordt niet of nauwelijks gemoved zal het forum V&V nooit echt op gang komen.
V&V is liev
Verwijderd
Ik ben het volledig met je eens dat in NOS meer kennis aanwezig is op het gebied van NOS security (om het maar ff zo te noemenOp maandag 18 maart 2002 11:27 schreef nelske het volgende:
MAZZA: vertel mij maar waarom ik een topic in NOS (waar dus ook meer kennis aanwezig is over dergelijke zaken onder een NOS, aangezien veiligheid een zeer belangrijk aspect is van elk GNU/Linux, Unix systeem) zou moeten moven naar VV, waar die kennis vele malen minder is?
Een reden vind ik om zo'n topic te moven naar V&V is dat je dan ook echt duidelijk alles in hokjes gaat plaatsen. Als je op zoek bent naar informatie naar een veiligheidsgat dan zou ik persoonlijk naar V&V gaan.
Het is zeker zo dat op het gebied van security er veel forums worden overschaduwd. Hiermee bedoel ik dat je veiligheidsgaten tot op netwerk niveau en net zo goed applicatie niveau hebt. Lastig om ze ergens te plaatsen.
Behalve dus als je alles onder een dak gaat plaatsen.
Get my point ?
Verder krijg je bij een uitbraak van het een of ander niet dat heel SA en WOS vollopen met virusvragen die allang geweest zijn.
bedankt voor deze bijdrage,Op maandag 18 maart 2002 09:17 schreef strlen het volgende:
"told ya so"
[topic=344995/1/999]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Graag gedaan schat, jij ookOp maandag 18 maart 2002 13:52 schreef JvS het volgende:
bedankt voor deze bijdrage,
Verwijderd
i.e. in het geval dat jullie dat forum sluiten
Verwijderd
Verwijderd
vind dat eigenlijk een beetje een non-argument, nofiOp maandag 18 maart 2002 11:27 schreef nelske het volgende:
MAZZA: vertel mij maar waarom ik een topic in NOS (waar dus ook meer kennis aanwezig is over dergelijke zaken onder een NOS, aangezien veiligheid een zeer belangrijk aspect is van elk GNU/Linux, Unix systeem) zou moeten moven naar VV, waar die kennis vele malen minder is?
In NOS zit gewoon meer kennis. Dat beperkt zich niet alleen tot VV onderwerpen, maar ik durf ook te stellen dat er in NOS meer Windows kennis zit etc. Dat wil niet zeggen dat windows-onderwerpen niet naar WOS gemoved worden.
alle iptables/ipchains onderwerpen bv. hadden gewoon naar VV gemoeten imo.
Maar zou die kennis ook niet langzamerhand in V&V komen dan als je het dan moved?Op maandag 18 maart 2002 11:27 schreef nelske het volgende:
Het zou kunnen dat de NOS mensen, als ze het door hebben dat er in V&V die topics staan, dat ze daar ook wat vaker kijken.
Je weet het niet of dat gaat gebeuren, maar zoiets uitproberen kun je altijd, en dan na een maand kijken of het beter of slechter gaat.
🌞🍃
Verwijderd
Niet mee eens, want dat is linux specifiek. Het heeft weinig met algemene veiligheid te maken.Op maandag 18 maart 2002 17:39 schreef hezik het volgende:
alle iptables/ipchains onderwerpen bv. hadden gewoon naar VV gemoeten imo.
Verwijderd
Ja, hallo, zo lust ik er nog wel een paarOp maandag 18 maart 2002 18:22 schreef beelzebubu het volgende:
Niet mee eens, want dat is linux specifiek. Het heeft weinig met algemene veiligheid te maken.
dan moeten de meeste games uit SP ook naar WOS, omdat ze windows specifiek zijn etc.
Verwijderd
mjah, zo kan je het ook zien jaOp maandag 18 maart 2002 18:37 schreef hezik het volgende:
[..]
Ja, hallo, zo lust ik er nog wel een paar
dan moeten de meeste games uit SP ook naar WOS, omdat ze windows specifiek zijn etc.
Ware het niet dat iptables/ipchains over het algemeen enkele kernel config dingen vereisen, scripting van de firewall, etc, waar mensen in NOS over het algemeen meer vanaf weten dan in VV. Bij games is het over het algemeen een game-specifiek iets, iets met directx, of gewoon de bespreking van een game, wat meer in SP dan in WOS (OS vs. app) thuishoort
44 voor iets anders gebruiken misschien
Voor het grotere doel dan maarOp maandag 18 maart 2002 22:43 schreef Jotti het volgende:
So be it... [topic=443252/1/100]
Gaat VV nog in het archief, of worden de topics gewoon gemoved naar SA?
Op maandag 18 maart 2002 22:50 schreef Jotti het volgende:
[..]
[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:07 ]
- FAQ SU is aangepast.
- GoT-FAQ is aangepast.
- Het organisatietopic is aangepast op het plaatje na.
Als iemand nog wat vind houd ik me aanbevolen (Op de forum FAQ's na; dat is mijn 'probleem' niet
Verwijderd
Ondanks dat het nu geen nut meer heeft, wil ik hier nog wel even op in gaan, evenals het iptables verhaal van Hezik, dat sowieso niet in V&V thuis zou horen i.m.o.Op maandag 18 maart 2002 11:48 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens dat in NOS meer kennis aanwezig is op het gebied van NOS security (om het maar ff zo te noemen). Maar ik denk dat je beter OF alles op een plaats kan houden of het gewoon niet virussen en VEILIGHEID moet noemen
Een reden vind ik om zo'n topic te moven naar V&V is dat je dan ook echt duidelijk alles in hokjes gaat plaatsen. Als je op zoek bent naar informatie naar een veiligheidsgat dan zou ik persoonlijk naar V&V gaan.
Het is zeker zo dat op het gebied van security er veel forums worden overschaduwd. Hiermee bedoel ik dat je veiligheidsgaten tot op netwerk niveau en net zo goed applicatie niveau hebt. Lastig om ze ergens te plaatsen.
Behalve dus als je alles onder een dak gaat plaatsen.
Get my point ?
Waarom krampachtig proberen dergelijke topics naar een forum te duwen waar de kennis niet aanwezig is? Nu kan je wel zeggen, dat na verloop van tijd die kennis vanzelf daar komt, maar dat is maar de vraag. Als je de kennis al in voldoende mate hebt in een bepaald forum, dan zie ik niet in waarom ik dergelijke kunstgrepen zou moeten toepassen.
Vergeet ook niet dat het eeen tamelijk divers onderwerp is. Het gaat namelijk niet over een OS, of over een programma. Helaas zijn er niet veel mensen die van veel OS-en verstand hebben en ook nog eens verstand daarbij hebben over V&V. Kortom ik ben gewoon voorstander van de manier waarop het nu weer is.
Ongeacht hoe interessant het onderwerp op zich eigenlijk ook is. Zoals Jotti ook in MF heeft staan, vind ik dergelijke aspecten van een OS ook een van de meest interessante onderwerpen.
is ook doneOp maandag 18 maart 2002 23:22 schreef Jaymz het volgende:
Voor de fanatieke zoekers onder ons:
- FAQ SU is aangepast.
- GoT-FAQ is aangepast.
- Het organisatietopic is aangepast op het plaatje na.
Als iemand nog wat vind houd ik me aanbevolen (Op de forum FAQ's na; dat is mijn 'probleem' niet)