Ik wil voor mijn netwerk een verbinding hebben van 1000mbit nou is mijn vraag wat ik hier allemaal voor nodig en wat het kost. In het netwerk draait nu een DHCP server en 2 clients en een fileserver.
Graag advies
Graag advies
Verwijderd
Droomt u ook van een GIGAntisch snel netwerk? - Met Gigabit Ethernet van KPN Telecom koppelt u gemakkelijk de LANs van uw regionale vestigingen. 24 uurs actieve netwerkmonitoring, centraal netwerkbeheer, kostenvoordelen tot 40 procent plus: interne IP-telefonie. Dat en meer kan met de diensten Local Connect en Metro Connect van KPN Telecom. Vraag het gratis informatiepakket aan. Klik hier voor meer informatie.
Ja vast ,voor een thuisnetwerkje 4 gbit/s ,haha , dat is echt megasuperenorme overkill voor 2 clients en een fileserver.Op zondag 17 maart 2002 18:36 schreef Masta-T het volgende:
Ik denk toch echt dat voor jouw opstelling wel wat meer power nodig is!
2 clients EN een FILE-server... Wat dacht je van een 4GB netwerk? ietje duurder natuurlijk, maar dat heb je wel nodig!
Stel jezelf de volgende vraag:
Kan mijn fileserver met zijn 64bit PCI en zijn 12 SCSI-discs van 160MBs de lijn wel volstoppen?
Ow wacht heb je dat niet? waarom wil je dan 1GB?
Zie laatste regel. Is dus sarcastisch bedoeldOp zondag 17 maart 2002 18:40 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Ja vast ,voor een thuisnetwerkje 4 gbit/s ,haha , dat is echt megasuperenorme overkill voor 2 clients en een fileserver.
They made me do it.
Nah als je hardware 't trekt kan je natuurlijk snel eh.. films kijken streamenOp zondag 17 maart 2002 18:41 schreef Tom S. het volgende:
[..]
Zie laatste regel. Is dus sarcastisch bedoeld
Verwijderd
hehe mechein dat er ook mensen zijn die het leuk vindenOp zondag 17 maart 2002 18:36 schreef Masta-T het volgende:
Ik denk toch echt dat voor jouw opstelling wel wat meer power nodig is!
2 clients EN een FILE-server... Wat dacht je van een 4GB netwerk? ietje duurder natuurlijk, maar dat heb je wel nodig!
Stel jezelf de volgende vraag:
Kan mijn fileserver met zijn 64bit PCI en zijn 12 SCSI-discs van 160MBs de lijn wel volstoppen?
Ow wacht heb je dat niet? waarom wil je dan 1GB?
Verwijderd
Verwijderd
CAT5 werkt over korte afstandOp zondag 17 maart 2002 18:37 schreef gougar het volgende:
cat 7 toch
of glas vezel
bekabeling
Verwijderd
precies als hij dat nu wilOp zondag 17 maart 2002 18:44 schreef cougar007 het volgende:
Als hij nou graag een Gigabit netwerkje wil....
Een snelle HDD heb toch echt niet genoeg aan een 100Mbit lijntje en heb je dus een Gigabit nodig.....
Verwijderd
ow ik heb geleerd bij data com dat het cat7 moet zijn maar als jij het zechtOp zondag 17 maart 2002 18:47 schreef Bladiebla het volgende:
[..]
CAT5 werkt over korte afstand
CAT5E werkt in ieder geval!
CAT6 is de officiele gigbit bekabeling
Verwijderd
CAT6 = standaardOp zondag 17 maart 2002 18:50 schreef gougar het volgende:
[..]
ow ik heb geleerd bij data com dat het cat7 moet zijn maar als jij het zecht
ik heb oop mijn werk ook nooit van cat6 gehoord we hebben altijd cat7 voor gig verb
They made me do it.
Verwijderd
ok zal kijkenOp zondag 17 maart 2002 18:51 schreef Tom S. het volgende:
[..]
CAT6 = standaard
CAT7 = niet standaard, maar kan langere afstanden aan dan CAT6
Zie NT FAQ
Verwijderd
Op zondag 17 maart 2002 18:51 schreef cougar007 het volgende:
Over een (paar) jaar kan je niet slomer krijgen dan gigabit, je zal het toch eens moeten aanschaffen![]()
Trouwens een Gigabit switch (geen hub) heb ik niet kunnen vinden in de pricewatch, kan iemand beter zoeken?
Ik !!Op zondag 17 maart 2002 18:51 schreef cougar007 het volgende:
Over een (paar) jaar kan je niet slomer krijgen dan gigabit, je zal het toch eens moeten aanschaffen![]()
Trouwens een Gigabit switch (geen hub) heb ik niet kunnen vinden in de pricewatch, kan iemand beter zoeken?
CAT5 CAT5A CAT6 ook! Alleen ze kunnen steeds meer een langere afstand overbruggen. CAT6 is de standaard voor 1Gbit verbinding.Op zondag 17 maart 2002 18:56 schreef gougar het volgende:
ja kan maar maar zoveer ik het weet heb je voor een giga verb
alleen cat7
en glasvezel
They made me do it.
A wise man's life is based around fuck you
Nee, CAT5 gewoonOp zondag 17 maart 2002 19:06 schreef msteggink het volgende:
CAT 5E toch?
They made me do it.
Dus je wil meerdere hubs? En die verbinden met glasvezel? Sjeez, wat ben je allemaal van planOp zondag 17 maart 2002 20:11 schreef Movinghead het volgende:
Het moet een glasvezel verbinding worden. deze moet alleen tussen de switchen zitten. de pc en server gaan via utp cat5
They made me do it.
Dit topic is gesloten.
![]()