[ICS] Port map FTP server

Pagina: 1
Acties:

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Software: WinXP, ICS, PortMapper, Serv-U

Met PortMapper van AnalogX probeer ik het volgende adress: 24.132.**.**:22 te forwarden naar 192.168.0.*:21
Hier draait Serv-U ftp-server

Dit lijkt te lukken; PortMapper meldt dat op de mapping een verzoek is binnen gekomen en deze wordt door gestuurd.

Dan gebeurd er een tijdje niks dan krijg je eindelijk melding, en wel de volgende:
220 Serv-U FTP Server v4.0 for WinSock ready... 530 Not logged in. 530 Not logged in. 530 Not logged in. 530 Not logged in. 530 Not logged in. 331 User name okay, need password. 530 Not logged in. 530 Not logged in. 421 Connection timed out - closing.

Dit gebeurd in IE. (graag daar niet over zeuren, tis een totaal web-based remote acces en FTP ontwerp, waar ik aan werk)

Iemand ideen, waar de fout zou moeten zitten?

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

IE connect altijd Passive, als jij achter een NAT zit kan dit problemen geven.

Probeer es met een client zonder passive

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 17 maart 2002 19:06 schreef VipTweak het volgende:
IE connect altijd Passive, als jij achter een NAT zit kan dit problemen geven.

Probeer es met een client zonder passive
volgens mij MOET je juist passive transfer gebruiken als je achter NAT zit. Want bij mij werkt het wel (IE weet ik niet)

Probeer eerst eens met een normale FTP client een connectie te krijgen, want als dat al niet lukt...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Er is in dit stadium nog helemaal geen sprake van pasv, dat komt pas na de authenticatie.
Probeer het eens op een andere (hogere) poort, volgens mij wil ie 22 gebruiken als data poort.
En je probeert toch wel van buiten te connecten en niet vanuit je lan?

FF voor de duidelijkheid:
Als je als client acher een firewall zit moet je meestal pasv gebruiken, omdat inkomend verkeer dan geblokkeerd wordt. Met het port-command wordt namelijk door de server aan de client gevraagd om op een bepaalde poort te luisteren, als die poorten geblokt zijn kan dat dus niet.

Als je als client een pasv command stuurt, dan krijg je van de server een ip en een port terug, en de server opent op dat ip dan die poort, zodat de client ernaar kan connecten.
Deze procedure wordt toegepast voor de dataverbinding, op de controlconnectie is dit niet van toepassing, omdat dit altijd de poort is waar de server op listen't. Pasv/Port vindt dan ook pas plaats als er data verzonden moet worden van de server naar de client, dus dat is meestal als er een LIST command wordt gestuurd.