CS server op adsl actel getweaked modem

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
nou wil ik me mijn vrienden een couter-strike server opzetten bij mij thuis.
nou hebben wij thuis adsl.
Om internet te delen hebben we het modem zodanig getweaked dat je em op een switch kunt aansluiten en je kunt internetten via het netwerk.
Als je dan de DNS-server nummers invult kun je internetten.
Nou is het volgende het probleem.
Als er een internet game word gemaakt neemt het spel het ip-nummer van de netwerkkaart in plaats die van het modem.
Hierdoor is de game vanaf internet niet bereikbaar.
weet hier iemand een oplossing voor ??

Meneer 1000 has spoken......

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Volgens mij moet je dan je switch zo instellen dat de relevante game poorten gemapped worden naar de pc waar je die server op hebt draaien.
Als dan iemand van buiten je server wil joinen, probeert ie op dit moment met je switch te connecten. Als je je switch verteld dat requests op poort 27015 (bijvoorbeeld) door gegeven moeten worden aan het interne ip van je gameserver, dan moet het wel kunnen.
Uitleg over het mappen (NAT) van je switch kun je vinden in het boekje dat erbij geleverd is (anders op internet). En als je niet kan mappen dan heb je pech :P

Verwijderd

Je moet idd UDP-poort 27015 mappen met nat naar het interne ipnummer met een poort. Dus geen TCP maar UDP.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
kunnen jullie wat meer uitleg geven want ik ben min of meer een analfabeet op dit gebied !
switch instellen :?
da's gewoon een kastje waar et modem op hangt en je netwerkkabels insteekt. daar valt niks aan in te stellen of begrijp ik dat verkeerd :?

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Je moet het in je modem instellen. Ik heb het zelf niet op die manier misschien kan je dit beter in Netwerken posten.

Je maakt een telnet verb. met je alcatel of via http en daarin moet je je natting instellen .Bijv .

(CS-server) 192.168.1.10 ,UDP 27015 (alcatel modem) 213.145.24.16 ,UDP 27015.

in combi met wat hier onder staat.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47
in commandline -ip (hier inet ip) zetten

misshcien dattat werkt
Pagina: 1