http://raptr.com/Doppert/about
lekker plat
als je nog nooit zo'n beeld hebt gehad
zal je toch raar op kijken van die lijntjes maar naar 1 week
zie je ze niet meer
ik heb verder geen ervaringen met de 454
mischien dat je ze even moet vergelijken in een winkel
welke JIJ fijner vind
niet afgaan op revieuws etc etc.
They made me do it.
De site van iiyama is een beetje vreemdOp zondag 17 maart 2002 20:17 schreef Tom S. het volgende:
Op de site van iiyama staat wat het verschil is tussen die verschillende typen beeldbuizen.
Lijntjes??Op zondag 17 maart 2002 19:07 schreef happy3736 het volgende:
ik heb dus zo'n iiyama vmp 452 best wel fijn beeldje
lekker plat
als je nog nooit zo'n beeld hebt gehad
zal je toch raar op kijken van die lijntjes maar naar 1 week
zie je ze niet meer
ik heb verder geen ervaringen met de 454
mischien dat je ze even moet vergelijken in een winkel
welke JIJ fijner vind
niet afgaan op revieuws etc etc.
Verwijderd
Dampingwires voor de mask bedoelt ie daarmee, inderdaad een eigenschap van het type beeldbuis. Bij een bolle buis heb je dat niet, maar na verloop van tijd weet je gewoon niet beter, en vallen ze eigenlijk niet meer op. Werk zelf met een VMP450 en die is mooi, dus zal dat bij de opvolgende typen ook wel goed zitten.Op zondag 17 maart 2002 20:59 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Lijntjes??
Nou maar hopen dat ze niet moeilijk gaan zitten doen want ik heb al verschillende verhalen gelezen hier op GoT
Mijn volgende monitor wordt in ieder geval geen iiyama... of ze moeten mijn huidige zonder enige moeilijkdoenerij vervangen, al vrees ik het ergste... dat prul heeft me toendertijd 1440,- gekost
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
bron:Iiyama gebruikt in zijn monitoren twee verschillende beeldbuis technieken. Iiyama gebruikt Diamondtron beeldbuizen in de modellen beginnend met A. De beeldbuis is volledig plat.
Flat Square Tube (FST) beeldbuizen zitten in alle monitoren beginnend met S.
Bij Diamondtron beeldbuizen wordt de sleuven masker techniek toegepast. Het masker in de beeldbuis is opgebouwd uit verticaal gespannen draden waar het kleuren kanon doorheen schiet op de oplichtende fosfor laag. Deze beeldbuizen zijn cilindrisch van vorm, plat en geven een hoog contrast.
Bij FST beeldbuizen bestaat het masker uit een bolvormig oppervlak waar gaatjes in zitten, het kleuren kanon schiet hier doorheen op de oplichtende fosfor laag. Deze beeldbuizen zijn bol van vorm en geschikt voor zeer hoge resoluties.
http://www.iiyama.nl/
lijkt me duidelijk toch?
Als ik het goed begrijp heeft de 454 een bol beeldschermOp maandag 18 maart 2002 10:12 schreef Bandiet het volgende:
Hier is het stukje wat Tom S. bedoelt:
[..]
bron:
http://www.iiyama.nl/
lijkt me duidelijk toch?
Ik heb al op GoT een draadje gelezen dat meerdere mensen de 454 hadden gekocht en allemaal positief. Kan jij me dan vertellen of die monitor er vlak uitziet...Ik heb bijvoorbeeld een LG 19" en de beruchte iiyama 19" 451 gezien en die zijn 100% vlak. Wat vind jij er vanOp zondag 17 maart 2002 20:16 schreef star-saber het volgende:
ik heb een 454 en bevalt prima
Edit: En andere users natuurlijk die een 454 hebben
...
Als je hem niet kent, kan je er nog niet over oordelen denk ikOp maandag 18 maart 2002 11:44 schreef AwesomE het volgende:
ik ken de 454 niet , maar de Diamontron vind ik toch altijd mooier qua platheid
Edit:
HMMOp zondag 20 januari 2002 22:29 schreef MegaJurk het volgende:
De VM Pro 454 is er één met een Diamondtron beeldbuis, dus met een 100% vlakke beeldbuis met dus inderdaad een sleuvenmasker en twee ragdunne lichtgrijze horizontale streepjes door het beeld die je dus echt nauwelijks tot niet ziet.
Verwijderd
het staat wat verwarrend op de site van iiyama, maar de vpro 454 is wel degelijk 100% plat met 2 'lijntjes'.
veel goede berichten over gehoord. komt nog bij dat de 'highscreen' functie uitkomst kan bieden bij films, spellen en plaatjes.
download fv de datasheet bij iiyama, daar staat alles haarfijn in.
Ook de VMP454 heeft een DiamondTron M2 beeldbuis met de fantastische OPQ functie (High Brightness).
Ikzelf ben heel erg te spreken over deze vernuftige feature, als je dit aanzet komt er echt een flinke dot licht van je monitor af, en het werkt ook onwijs handig met games.
Je hebt toch een verschrikkelijke grote helderheid, zonder enig kwaliteitsverlies.
Enige nadeel van mijn monitor is dat wanneer hij "koud" is een beetje vervormd beeld heeft. De beeldoppervlakte is ietwat smaller, en de hoogte van het beeld is wat meer uitgerekt.
Als ie een kwartiertje aan heeft gestaan is ie helemaal goed
Ik zie jou bericht staan en ik dacht, kom, ff op de site kijken wat ik weet zeker dat er iets anders stond danOp maandag 18 maart 2002 12:35 schreef JWB het volgende:
inderdaad ja,
het staat wat verwarrend op de site van iiyama, maar de vpro 454 is wel degelijk 100% plat met 2 'lijntjes'.
veel goede berichten over gehoord. komt nog bij dat de 'highscreen' functie uitkomst kan bieden bij films, spellen en plaatjes.
diamondTron. Maar goed, nu kijk ik en zie ik niet
CRT Type Hoog contast
FST
DiamondTron M2-CRT
Alleen iiyama heeft zulke refresh rates640x480 (Hz) 200
800x600 (Hz) 200
1024x786 (Hz) 160
1152x864 (Hz) 142
1280x1024 (Hz) 121
1600x1200 (Hz) 104
1800x1440 (Hz) 87
Ja ga jij je maar lekker verkijken aan de specsOp maandag 18 maart 2002 14:02 schreef We Are Borg het volgende:
Alleen iiyama heeft zulke refresh rates
Je moet kijken naar de kwaliteit bij een bepaalde refreshrate, Je moet echt niet denken dat je topkwaliteit beeld hebt bij zo'n refreshrate.
Geef mij maar een leuke monitor met een refeshrate waarvan je ogen niet zeer gaan doen én mooi beeld ipv "de hoogste refreshrate".
Mijn tip: kijk gewoon naar wat je nodig hebt, specs zijn leuk maar je spaart een hoop geld, gezeur en moeite uit door je niet te verkijken op wat er nou op een monitor extra zit dan dat je nodig hebt.
Verwijderd
maarem bevalt perfect hoor ! alleen de trap optillen was nog een hele kunst !
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Waarop baseer jij dat je geen topkwaliteit beeld hebt bij zo'n refresh rate. Heb je de monitor zelf, heb je er zelf achter zitten werkenOp maandag 18 maart 2002 16:16 schreef Straat het volgende:
[..]
Ja ga jij je maar lekker verkijken aan de specs
Je moet kijken naar de kwaliteit bij een bepaalde refreshrate, Je moet echt niet denken dat je topkwaliteit beeld hebt bij zo'n refreshrate.
Geef mij maar een leuke monitor met een refeshrate waarvan je ogen niet zeer gaan doen én mooi beeld ipv "de hoogste refreshrate".
Mijn tip: kijk gewoon naar wat je nodig hebt, specs zijn leuk maar je spaart een hoop geld, gezeur en moeite uit door je niet te verkijken op wat er nou op een monitor extra zit dan dat je nodig hebt.
En das alles wat ik nog wilde horen. Ik ga hem zeker halenOp maandag 18 maart 2002 17:34 schreef star-saber het volgende:
de 454 heeft een 100% vlakke beeldbuis
* We Are Borg Are Borg vraagt zich af of je nog even wat wilt vertellen over de scherpte/kwaliteit van het beeld bij 1600x1200@100Hz
Meneer straat, wilt u even opletten plz
Dan heb je denk ik gewoon pech met je monitor, want ik heb er ook zo 1 en die is ook alweer een paar jaartjes oud. Is nog even scherp als de dag dat ik um kocht.Op maandag 18 maart 2002 09:48 schreef Marv het volgende:
Ik heb een iiyama vision master pro 450 en ik heb zaterdag iiyama gemailed met de vraag wanneer ze 'm kunnen komen afhalen want dat ding is echt helemaal gaar. Is nu 1 3/4 jaar oud. Het beeld gaat na een paar uur gebruik helemaal flippen. Begint te shaken en kleurvervormingen te geven... vooral in de hoeken. "Deze Computer" is vaak helemaal groen. Die kleurvervormingen zijn dan nog toch daar aan toe maar dat geschud de hele tijd.... daar wordt je echt ziek van
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
als iemand weet hoe je hier aan wat zou kunnen doen, bedankt
watte? de 452 is BETER dan de 454???? ja doei... echt niet dat de 452 beter is, een vriend van me heeft em en ik vind de 454 beter... (is ook duurder)Snijboon schreef:
altijd gezeur(huilen) als er is iets niet is angekomen, en als je dan iets beters krijgt gewoon je bek houden, sorry hoor maar dit ZUIGT AARS
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Dat laatste vond ik al raar. Maar geen 100 Hz...Dan gaat er volgens mij toch iets fout, want hij zou het moeten kunnenOp maandag 18 maart 2002 18:18 schreef Termy het volgende:
eh ik wil nie heel vervelend doen maar ik heb ook een 454 en die is idd 100% vlak maar NIET 100Hz op 1600x1200. het staat idd wel op de doos en zo maar in het echt dus NIET. hij's "maar" 85Hz. en ja ik heb de juiste drivers, ja hij herkent de moni als de vision master pro 454 maar toch gaat ie maar max tot 85Hz op 1600x1200.
als iemand weet hoe je hier aan wat zou kunnen doen, bedankt
[..]
watte? de 452 is BETER dan de 454???? ja doei... echt niet dat de 452 beter is, een vriend van me heeft em en ik vind de 454 beter... (is ook duurder)
Ehm, dus eigelijk om het heel vaag te zeggenOp maandag 18 maart 2002 16:18 schreef hoorn003 het volgende:
ik had bij gistron een 454 bestelt en wat krrijg ik een 452 !! stttt niet door vertellen.
maarem bevalt perfect hoor ! alleen de trap optillen was nog een hele kunst !
Verwijderd
zie ik echt 'highscreen' functie? ik bedoel natuurlijk high brightness. tis maandag he?Op maandag 18 maart 2002 12:35 schreef JWB het volgende:
inderdaad ja,
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
ziet er helemaal vlak uit, heb hem ook voor me neus.Op maandag 18 maart 2002 11:35 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Ik heb al op GoT een draadje gelezen dat meerdere mensen de 454 hadden gekocht en allemaal positief. Kan jij me dan vertellen of die monitor er vlak uitziet...Ik heb bijvoorbeeld een LG 19" en de beruchte iiyama 19" 451 gezien en die zijn 100% vlak. Wat vind jij er van![]()
Edit: En andere users natuurlijk die een 454 hebben
geeft een goed beeld, geen fouten enzo
But three of them stand out. The Iiayama Vision Master Pro 454 turned out to be a really pleasant surprise, with outstanding image quality and stability. We are accustomed to this manufacturer providing an attractive quality/ price ratio, but sometimes to the detriment of quality. With the Vision Master Pro 454, they have combined a cost advantage with an intelligent adaptation of the Diamontron High Brightness tube. Right along side it is the ViewSonic P95f, at the same price and with the same outstanding image quality and stability. The third member of this group is the highly efficient Eizo T675, which has very few failings and stands out by the ergonomics of its settings, even though its high price is a bit sinful.
bron: http://www.tomshardware.com/display/02q1/020319/crt-21.html
Ik weet alleen niet of ik nu een goede aanschaf of slechte aanschaf heb. De monitor is heel scherp alleen is de beeld heel erg onrustig. Mijn oude CTX 19" monitor is rustiger en dus fijner voor mijn ogen. Ik denk zelf dat het door moire ofzow komt. als ik namelijk die plaatjes laad (om moire te zien) zie ik dat al die bogen trillen. Alleen bij een resolutie van 1152-864 trilt het minder en is dus rustiger.
Ik vraag me af of dat alleen bij mijn exemplaar het geval is of bij meerdere mensen.??
Dat kunnen misschien andere eigenaren vertellenOp dinsdag 19 maart 2002 16:02 schreef coramoor het volgende:
hmmm Ik heb ook de 454.
Ik weet alleen niet of ik nu een goede aanschaf of slechte aanschaf heb. De monitor is heel scherp alleen is de beeld heel erg onrustig. Mijn oude CTX 19" monitor is rustiger en dus fijner voor mijn ogen. Ik denk zelf dat het door moire ofzow komt. als ik namelijk die plaatjes laad (om moire te zien) zie ik dat al die bogen trillen. Alleen bij een resolutie van 1152-864 trilt het minder en is dus rustiger.
Ik vraag me af of dat alleen bij mijn exemplaar het geval is of bij meerdere mensen.??
maarja kheb er geen last van
Ik ben nieuwsgierig...Hoe bedoel je precies trillenOp dinsdag 19 maart 2002 16:06 schreef star-saber het volgende:
dat trillen doet ie hier ook (moire)
hier zie ik allemaal schuine bogen op die een beetje trillen bij veel resoluties. Waardoor het beeld onrustig is
bij mijn huidige resolutie heb ik bijna geen last van trillen 1182-864@100hz
maar bij bv 1280-1024 bij elke refresh dan trilt die bogen heel erg dus is het best wel irritant werken met monitor omdat het beeld heel onrustig is (erg irri met msword waar ik soms lang achter zit)
maar gelukkig is het heel rustig bij mijn huidige resolutie.
ik zou het dus eerst testen als ik jouw was, door een floppie mee te nemen met een paar plaatjes om moire te testen
Verwijderd
Vooral de letters trillen en golven als je goed kijkt. Ik vind dit irritant, en snap niet dat dit nog steeds het geval is bij de 454...
Op dinsdag 19 maart 2002 16:06 schreef star-saber het volgende:
dat trillen doet ie hier ook (moire)
|Specs|
Ach ik kan er mee leven. Ik wil alleen die resolutie van 1280-980 ofzow proberen misschien dat dat ook goed loopt alleen weet ik nog niet hoe ik die resolutie kan instellen.