🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
Verwijderd
bij overclockers.com staat een p233 is overklok tot er gens in de 900. maar of dat mogelijk is??
jons
jons
heb hem nu stabiel op 300 MHz, 3.5 v, tenminste in Windows dan. Zodra ik een paar minuten Unreal heb gespeeld, kapt ie ermee en gaat ie weer terug naar de desktop met een error: "General Protection Fault!" en een stukje code erbij. Soms vertekend het beeld helemaal. Wat is dit???
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
Omdat je misschien je bus op 100Mhz hebt lopen? Als ik mij niet vergis is een Pentium I bak een 66Mhz geval
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Nou, hij loopt anders perfect op 2,5 * 100. Het bewijs dat Pentium1's wel degelijk 100 MHz FSB aankunnen. 112 MHz FSB heb ik nog niet geprobeerd, maar lukt vast ook wel.
Een gast van oc-shop.nl dacht dat het lag aan te weinig stroom voor mijn videokaart enzo, hij dacht dat ie in Unreal meer stroom nodig had :-)
Een gast van oc-shop.nl dacht dat het lag aan te weinig stroom voor mijn videokaart enzo, hij dacht dat ie in Unreal meer stroom nodig had :-)
Waarom zou 100mhz niet werken. De multiplier is niet gelocked. Dus of je hem op 2.5*100 of op 3.5 * 66 zet, maakt niet veel uit.
Ik heb een tijdje geleden een tijdje gewerkt met een Pentium 233 MMX op 300 mhz op een SS7 bordje. Hier had ik ook 3.5 volt voor nodig.
Oh ja, ik had er trouwens twee van die CPU's, één van mij en één van een vriend van me en het opvallende was dat de ene het wel op die snelheid deed en de ander niet. Die andere kon overigens wel op een snelheid van 2.5 * 112 = 280 mhz. Dat ging ook prima.
Oh ja, ik had er trouwens twee van die CPU's, één van mij en één van een vriend van me en het opvallende was dat de ene het wel op die snelheid deed en de ander niet. Die andere kon overigens wel op een snelheid van 2.5 * 112 = 280 mhz. Dat ging ook prima.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
hmm....misschien moet ik hem beter koelen, als ik ff Unreal heb gespeeld, geeft mijn VIA monitor proggie al 50C aan. volges mijn wordt ie instabiel bij die temperaturen. Draaide gisteren Prime95 en was tegelijk aan het mail lezen met Outlook Express. Die liep dus muurvast, denk vanwege de te hoge temperatuur. Zal hem beter moeten koelen. Iemand een idee waar ik koperen heatsinks en turbofans kan krijgen??? of zal ik waterkoeling en een peltier proberen?
Verwijderd
je zegt dat het een oude cpu is van je dus ga ik ervan uit dat je een nieuwere hebt misschien kan je kijken of je met de koeler van die wat betere resultaten kan boeken. tis altijd te proberen
hmmm ik kreeg em stabiel op 266 
maar ik had daar geen xtra koeling op.
maar ik had daar geen xtra koeling op.
Pagina: 1