WindowsXP en windows 95

Pagina: 1
Acties:

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
'k heb hier op een netwerk 2 windowsXP pc's, en 3 windows 95 pc's, zgn werkstations.

zodra ik met een windows95 pc naar de files op een windows XP pc ga, gaat dit redelijk snel.

ip's enzo is allemaal goed ingevuld.

maar, zodra ik met een windowsXP pc naar gedeelde files op een win95 pc wil kijken, duurt het zeker 10 minuten als ik alleen al een folder wil openen.

iemand een duidelijke oplossing hiervoor?
tcp/ip geinstalleerd, geen ipx/spx.

Verwijderd

NETbeu dan?

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 18:03 schreef T-800 het volgende:
'k heb hier op een netwerk 2 windowsXP pc's, en 3 windows 95 pc's, zgn werkstations.

zodra ik met een windows95 pc naar de files op een windows XP pc ga, gaat dit redelijk snel.

ip's enzo is allemaal goed ingevuld.

maar, zodra ik met een windowsXP pc naar gedeelde files op een win95 pc wil kijken, duurt het zeker 10 minuten als ik alleen al een folder wil openen.

iemand een duidelijke oplossing hiervoor?
tcp/ip geinstalleerd, geen ipx/spx.
Winsock updaten

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op zondag 17 maart 2002 18:10 schreef arjo_kamp het volgende:
NETbeu dan?
Het is netbeui als ik het goed heb. En windows xp ondersteund die niet meer, tenminste ik kan hem niet meer toevoegen. Alleen nog maar tcp/ip en ipx/spx.

Wèh zedde gij??

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op zondag 17 maart 2002 18:03 schreef T-800 het volgende:
dat probleem heb ik ook gehad, alleen dan van xp=>98 het lag aan een isstelling van xp. Ik zal nog ffkes zoeken en dan post ik het wel.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

De oplossing is erg simpel. Windows XP bekijkt bij het benaderen van shares naar scheduled tasks op andere computers.Je moet de registry-entry verwijderen die dit veroorzaakt.

1) Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
2)Verwijder de volgende entry:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
3) Restart!

Als dat onvoldoende werkt, zie dan:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=739
Pagina: 1