Toon posts:

ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een getweakte Alcatel ADSL modem met daarachter een switch en vier computers. Nu is ADSL continu heel traag de pagina's kunnen niet geladen worden en MSN kan niet op de server aanmelden. Pas als de modem aan en uit wordt gezet draait het internet even op de juiste snelheid waarna het weer terugzakt naar de langzame snelheid.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Verwijderd

heb je toevallig windows98?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 18:01 schreef tjalinho het volgende:
Ik heb een getweakte Alcatel ADSL modem met daarachter een switch en vier computers. Nu is ADSL continu heel traag de pagina's kunnen niet geladen worden en MSN kan niet op de server aanmelden. Pas als de modem aan en uit wordt gezet draait het internet even op de juiste snelheid waarna het weer terugzakt naar de langzame snelheid.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe kan ik dit probleem oplossen ?
doe eens op een client in een dos venster:
ipconfig /all [enter]
en post wat er uit komt hier.

Verwijderd

Welk soort switch gebruik je? Ik heb hier iets soortgelijks, maar dan met een 8-poorts 10-100 autosensing hub en er is eigenlijk niets aan de hand, het loopt als een speer. Ik heb eens een keer gezien dat als je een pure 100 mbit switch gebruikt je tegen dit soort problemen aanloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : tjalling

Primary Dns Suffix . . . . . . . :

Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown

IP Routing Enabled. . . . . . . . : No

WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :

Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-A7-04-32-39

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No

IP Address. . . . . . . . . . . . : *******

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.109.6.66

194.109.9.99

Ik heb een SafeWay switch met 4 poorten

<edit>

ip-adres ff weggehaald

</edit>

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 19:33 schreef aad123 het volgende:
Welk soort switch gebruik je? Ik heb hier iets soortgelijks, maar dan met een 8-poorts 10-100 autosensing hub en er is eigenlijk niets aan de hand, het loopt als een speer. Ik heb eens een keer gezien dat als je een pure 100 mbit switch gebruikt je tegen dit soort problemen aanloopt.
Als je een 'pure' 100 Mbit switch gebruikt, werkt het helemaal niet. Want het Alcasletmodem werkt op 10 Mb

Verwijderd

welk os heb je?

Verwijderd

Mogen we niet weten dat je IP adres 10.0.0.150 is?

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Volgens mij draai je onder win98SE, als dat het geval is moet je even Netpptp.sys downloaden

specs

Verwijderd

Ik heb Windows XP Pro als os en nee mijn ip-adres is niet 10.0.0.150

Verwijderd

De switch die ik gebruik is een Safeway 5 port 10/100 switch.

Naast mijn computer zitten er nog twee andere comps in het netwerk 1 met ook XP Pro en de ander heeft W98. Binnen het netwerk gaat het overzetten van data wel snel (genoeg). Na het tweaken van de modem heeft ie het een tijd goed gedaan, maar sinds anderhalve week zijn deze problemen opgedoken.
Pagina: 1