Toon posts:

[cognos] inventarisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik was benieuwd wie er de tools van cognos allemaal gebruiken, wellicht om elkaar wat tips etc te geven? ik werk er ongeveer nu een jaartje mee..

groeten Nogh

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 10:18
Heb inmiddels zo'n 2 jaar ervaring met het installeren en configureren van Impromptu 3.5 en 4.0, en een beetje ervaring met het maken van rapportjes. Het is een prachtig pakket, maar om de juiste gegevens op het scherm te krijgen ben je vaak wel even bezig.

Ik ben ook wel benieuwd wie er nog meer ervaring met de applicaties van Cognos heeft.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, kan erg lang duren voordat je echt op je scherm hebt wat je hebben wilt. Heb je al eens gewerkt met de tools van bijvoorbeeld Business Objects of Crystal Reports?? ben namelijk ook benieuwd hoe die werken.

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 10:18
Neuh, ik ken die tools niet.

Ik maak meestal gebruik van door anderen gemaakte catalogs en rapporten. Maar die rapporten hebben bijna nooit de juiste inhoud of opmaak, dus daar moet ik dan van alles in aanpassen. Probleem is alleen, dat de gegevens uit een Oracle db komen, met 200+ tabellen. Dus ik ben vaak een poos aan het zoeken welk record in welke tabel staat.

Peformance is vaak ook bedroevend, omdat er veel sorteer acties lokaal uitgevoerd worden. Maar ja, het houd je aan het werk ;)

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Verwijderd

Ik werk hier met Crystal reports 8 prof. Binnenkort 8.5 dev.
De mogelijkheden zijn errug uitgebreid, en ik weet zeker dak ze nog nie allemaal benut heb. Heb tot nu toe alleen maar een beetje liggen klooien met wat standaard rapportjes. Binnenkort zal het echte werk beginnen...

Verwijderd

Beter laat dan nooit :)

Zelf werk ik ook al ruim 3 jaar met de cognos tools: impromptu , tranformer, powerplay (zowel client al web).

Daarnaast veel ervaring met het maken van macro's om het leven wat gemakkelijker te maken... (zoals het automatische generen van Userclasses op basis van de data die wordt aangeboden)

Wij werken met een DB2 database (=DataWareHouse)

Lekker tooltje als je veel data snel inzichtelijk wilt maken en analyses wilt uitvoeren..
Pagina: 1