[JAVASCRIPT] image src ??

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Hallo,

Ik heb overal gezocht en rondgevraagd, maar blijf maar met het probleem zitten.

Ik heb een frames pagina en heb een menu in frame 1 en frame 2 is de inhoud (met tekst) en frame 3 is een extra frame met een plaatje...

Hoe kan ik nu erover zorgen dat ik aan de onMouseOut de source meegeef, van het actieve plaatje in frame3?

:? Ok maybe wat vaag:
- als ik een inhoud heb met bv tekst1 dan wil ik in frame 3 ook een plaatje over tekst1 zien...maar wanneer ik dan in frame1 over de tekst ga en via de onMouseOvers het plaatje weer verander, wil ik als onMouseOut de vorige src weer...

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, hartstikke bedankt.. greetzzz vinzzz

Verwijderd

Sla bij een mouseover de huidige src op in een variabele, en zet die weer terug bij een onmouseout.

Maar je kunt beter een plaatje preloaden, en een image object gebruiken lijkt me, dat is veel sneller.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Objecten kun je via frames aanspreken met parent.framenaam.document.object.eigenschap. Dat zou voldoende moeten zijn.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Vinzzz243
Op zondag 17 maart 2002 17:35 schreef Prammenhanger het volgende:
Objecten kun je via frames aanspreken met parent.framenaam.document.object.eigenschap. Dat zou voldoende moeten zijn.
dat snap ik ;)

• Vinzzz243
Op zondag 17 maart 2002 17:34 schreef Cheatah het volgende:
Sla bij een mouseover de huidige src op in een variabele, en zet die weer terug bij een onmouseout.

Maar je kunt beter een plaatje preloaden, en een image object gebruiken lijkt me, dat is veel sneller.
hmm hier dacht ik al aan ja...moet ik ff gaan denken hoe ik dat aan ga pakken...
er is geen handige code voor?
ik ga brainstormen, thx