Toon posts:

[FLASH] meerder punten 1 laten volgen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje geschreven, waar een tweede punt de eerste volgt op 100px wanneer de eerst wordt verplaatst. Nu wil ik ook dat ik er meerdere punten bij kan plaatsen zodat bv. de derde de tweede precies volgt, en de vierde de derde etc.

de FLA is te vinden op :
http://www2.hku.nl/~patrick/test/dots_follow.fla (save as)
en de SWF staat op:
http://www2.hku.nl/~patrick/test/dots_follow.swf

om de variabelen die ik heb gebruikt wat duidelijker te maken heb ik een tif gemaakt waar de berekening op te vinden is:
http://www2.hku.nl/~cultuur/uploads/berekening.tif

het is geschreven in MX, maar als het goed is helemaal 5.0 compatible geschreven.

Verwijderd

Ik krijg berg code, geen fla te downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
gebruik right click, save as om de FLA te downloaden ...!!!

Verwijderd

Sorry zat htm te downloaden, zal nou ns kijken....

Verwijderd

Zal als ik meer tijd heb vanavond even kijken, maar voor hoever ik het nu zie is voor meerdere punten de manier van scripten hier niet zo handig. Omdat je in het eerste frame van de 3 frames met actionscript de functies definieert zal je voor elk punt dat je toevoegd in het tweede keyframe weer 3 aparte regels code moeten maken voor het laten uitvoeren van de juiste functie bij de juiste punten en lijnen. Je zou dus in principe als je dat zou willen nooit de bezoeker een variabel aantal punten kunnen laten maken want het staat al vast in de code.

Het is hier denk ik handiger om de punten de naam punt_1 punt_2 etc. te geven. Je kunt dan door een clipevent laten kijken met het hoeveelste puntje je te maken hebt, dus:
code:
1
i=Number(_name.split("_")[1]);

en dan vervolgens een movieclip prototype functie schrijven voor een punt dat hij gebaseerd op welk punt hij zelf is (i) zijn positie zal afstemmen op het punt dat eentje hoger is dan zichzelf ("punt" add i+1) en eentje lager (i-1). Als je hiervoor een goede functie schrijft maakt het dus niets meer uit hoeveel punten je maakt want het zal altijd kloppen. Zal kijken of ik iets duidelijker kan zijn over die prototype functie, maar ik hoop dat je iig al iets hebt aan dit als tip :)...

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken ... maar ik wil dus niet bv. 5 punten in 1 rechte lijn hebben, ik wil als het ware een simpel skelet gaan maken :
code:
1
2
3
4
5
6
7
o----0----0
     |
     |
     o
    / \
   /   \
  o     o

Op deze manier kun je het poppetje aan bepaalde punten rond trekken. Op deze manier kan je niet jouw principe gebruiken toch?

Verwijderd

Nope daarvoor zal mijn manier idd niet werken, zul je toch allemaal aparte functies moeten schrijven :). Probleem alleen is is dat de functies dus ook niet meer allemaal hetzelfde zullen zijn want het effect wat je met die twee punten in het fla'tje laat zien, zal niet het effect zijn van alle punten op elkaar in een skelet, overal nieuwe code voor dus...

Doet me overigens een beetje denken aan een maaksel van Andries Odendaal, waar hij een skelet liet bewegen doormiddel van een zwaartepunt waar alle ledematen eromheen bewegen enzow, iemand een linkje??? Ik kan het niet meer vinden, iig gemaakt voor VectorLounge...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet mogelijk om met deze functies die ik nu heb de rest v/d de punten automatisch aan te laten sturen :S ... zou je me please op weg helpen verder ... en helpen met de code ... want ik heb echt geen idee!!! Heb al verschillende manier geprobeerd maar helaas ... niet gelukt!

Verwijderd

Topicstarter
Als je tijd hebt, zou je me kunnen contacten via MSN? pietenspatrick@hotmail.com

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 19:07 schreef Seraph het volgende:
[..]
Doet me overigens een beetje denken aan een maaksel van Andries Odendaal, waar hij een skelet liet bewegen doormiddel van een zwaartepunt waar alle ledematen eromheen bewegen enzow, iemand een linkje??? Ik kan het niet meer vinden, iig gemaakt voor VectorLounge...
Deze? :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Jah danke :), wat issie toch prachtig :9~
Pagina: 1