Toon posts:

Welke Dolby Digital versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe geluidsinstallatie aanschaffen en omdat ik ook een DVD speler heb, wil ik graag een Dolby Digital/DTS versterker. Ik ben al ff gaan rondkijken en ben er twee tegengekomen bij de It's. De typenummers weet ik niet, maar de één is een Sony (rond de 1000 piek geloof ik, zilverkleurig), de ander is een Technics (met een erg oubollig design, rond de 850 piek).

Welke van deze twee zou ik het beste kunnen nemen of zijn er andere (betere?) DD/DTS versterkers van max. 1000 piek?

Verwijderd

Tja met dit budget zit je ook echt helemaal onderaan het gebied van "acceptabele" receivers...

't Zijn beiden nou niet echt van die merken van jeeeh daar zou ik voor gaan...

Voor 150 piek meer heb je al een Denon AVR1800, naar mijn mening een erg toffe receiver....
f1150,- bij stassen....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ga eens naar deze pagina: http://www.smr-home-theatre.org
Daar staan een aantal interessante artikelen, zoals Advice To A Friend On A Budget, Blowing The Lid Off... Home Theatre Receivers, Power, How Much Do You Really Need? en uiteraard de Hardware Review Section.

Jag

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou,

Op basis van de gegevens die jij verstrekt, waar men ook erg veel mee kan, zou ik zeggen neem de zilveren Sony, die klinkt vast wel veel beter.

Duh...

Aannames zijn fataal.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Zo, doe eens ff relaxed of zo. Misschien dat iemand wel de versterker had gekend aan de hand van die omschrijving.
Heb je trouwens al wel speakers gekozen of al staan? Die zijn namelijk niet onbelangrijk (understatement) en bovendien duur.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Speakers heb ik wel staan, maar dat zijn niet zulke goede. Die worden ook vervangen, maar later pas, om de uitgaven wat te spreiden :)

voor de speakers (5 speakers & subwoofer) wil ik dan ook nog eens rond de 1000 piek uitgeven, zou dat genoeg zijn voor fatsoenlijke speakers?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Aan de hand van de beschrijving denk ik dat ik kan zeggen dat het de STR-DB835/830 is, maar met zulke omschrijvingen kun je gewoon niks. Toevallig ken ik de lijn van Sony een beetje, maar je kunt niet verwachten van mensen dat ze aan de hand van een merkje en een prijs vergelijkbare produkten aan kunnen geven.

Met een typenummer kun je tenminste nog iets.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

1000,- voor 5 speakers en een subwoofer ?

Nah, never nooit niet.

Reken voor een beetje frontspeaker 300,- het stuk en voor een achterspeaker 200,- het stuk, en een center speaker ook iets van 300,-.

Dan zit je dus op 1300,- voor je gewone speakers.

Een subwoofer onder de 500,- zou ik niet kopen, (Standaard alleen maar zo'n ding wat een beetje dreunt, altijd met hetzelfde geluid, zonde van je geld) ik zou doorsparen tot de 800-1000,- voor een Subwoofer.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

1000 piek voor 4 speaker en een sub kan je wel vergeten voor een beetje subwoofer ben je al
800 piek kwijt

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, in dat geval zal de subwoofer misschien nog een poosje moeten wachten... Maar goed, ik wil wel kwaliteit, dus dan is het het wel waard denk ik.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou,
Op basis van de gegevens die jij verstrekt, waar men ook erg veel mee kan, zou ik zeggen neem de zilveren Sony, die klinkt vast wel veel beter.

Duh...[/quote]:D

• UniMatrix|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een Yamaha DSP-A595a, en een maat van mij ook. Volgens mij de beste versterker in deze prijsklasse, met een beetje sjacheren moet je hem tussen de 825,- en 900,- piek kunnen krijgen. Heeft Dolby Digital en DTS decoder en ziet er bruut uit in het zwart.

Verwijderd

voor rond de 1000 piek kun je een onkyo ts-dx 575 kopen. deze reciever word gezien als veel waar voor weinig geld.Hij klinkt heel goed en heeft behoorlijk wat vermogen.
plus een dts decoder, cinema re eq,en een late night instelling
mzzl jeroen

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Goeie versterker:

JVC RX-7000 R +/- 1300,-
http://www.jvc.nl

Speakers:

Eltax Symphony 8.2 (laat je niet misleiden door de prijs ze verslaan menig JBL/Tannoy/Infinity speaker in de testen)
Megapool-
250,- per stuk
http://www.eltax.com

Met deze combi kan je een heel gaaf setje samenstellen.

Verwijderd

Nooit die Onkyo kopen, heeft een designfout.
Zeer sterke overspraak en een sis in het gelui boven 30% vermogen.

Denon AVR-1800 is een topper voor de middelgrote kamer.

Voor echt goede feedback:

http://www.audioreview.com

Verwijderd

een designfout???
er is een serie uitgebracht die dat had ja en ze weten aan de hand van de serienummers welke dat zijn maar dat probleem is er niet meer. Niet in die ik gekocht heb in ieder geval.

Verwijderd

Heb zelf ook een Yamaha 595 met een Pioneer setje van 4 speakers, een center en een sub, kostte in totaal zo'n 2500,- en klinkt als een tierelier...kan volgens mij best hoor met goedkopere speakers, ligt eraan hoe je met je buren kunt opschieten

Verwijderd

De 575 van Onkyo is een goede receiver........als je van hiss houdt...

Zoals al gezegd werd heeft ie een vervelend hissje in zijn achterkanaal. De een stoort zich er verschrikkelijk aan, de ander merkt het niet eens. In een vergelijkende test op audioreview, werden een stuk of 5 receivers in deze prijsklasse bekeken, en de AVR-1800 kwam er zeer goed uit. Ik vind persoonlijk dat dat hissje 't prijsverschil met de Denon AVR-1800 niet goed maakt....

Verwijderd

hier staan ze opgesomd:
http://www.audioreview.com/promo/receiver/top5.shtml

btw, in die vergelijking stond de avr-2800 ipv de avr-1800, foutje, maar ga er maar van uit dat ze vrijwel identiek zijn (2800 heeft S-Video switching, wat de 1800 niet heeft)...

Verwijderd

Dan had je de Denon moeten aanschaffen en dan had je het het het prijsverschil wel waard gevonden(als je er naar geluisterd zou hebben)

Verwijderd

uhh ja beetje kromme zin, maar ik bedoel dus dat het kleine beetje dat die onkyo minder kost, die ruis niet goedmaakt...vandaar is dus een paar tientjes uitgeven aan de avr-1800 slim...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, hier heb ik wat aan! Bedankt jongens!

Volgende maand ga ga ik over tot aanschaf van een versterker en CD-speler, speakers & sub komen later (heb hier nog 4 speakers staan - daarmee hou ik het nog wel een paar maanden mee uit). Rond kerst zijn de zij ook aan de beurt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, nog iets, zijn er ook online winkels in NL waar ik deze versterkers kan vinden (voor de prijzen enzo)?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dank je. Ik zie net dat je hem al eerder had genoemd...
Pagina: 1