Toon posts:

Monitor op 60HZ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week ging m'n Hansol 15 monitor kapot. Ik heb hem toen terug naar de winkel gebracht en die zouden hem nakijken (ik had nog garantie). Gisteren belde ze op dat de monitor klaar was. Toen ik thuis kwam zag ik dat het een andere monitor was. S/N klopte niet en het bouwjaar van die monitor was december 1997. Die van mij was van maart 1998. Maar toen heb ik hem aangesloten op m'n pc. Het probleem is dat hij op een resolutie van 640 X 480 en 800 X 600 vreselijk trilt. Hij staat standaard op 60 hz. Als ik hem op 75 hz of hoger zet trilt hij niet meer. Maar hij moet toch ook op 60hz normaal werken. Mijn eigen werkte altijd op 60 hz en was het zelfde model. Is deze monitor kapot of niet?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
60Hz zie je op elke monitor trillen
pas vanaf 85Hz is een monitor volledig trilvrij

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

[bijdehand]
Geen enkele monitor is trillings vrij! Refrasherate is gewoon het aantal keer dat het beeld ververst wordt(heel logisch) vanaf 75hz gaat het zo snel dat het menselijk oog het niet meer kan waar nemen. Alles beneden 75hz is blijkbaar dus wel voor het menselijk oog te zien.
[/bijdehand]

Ik snap niet dat jij trouwens onderhand een hersenbeschadeging hebt. 2 jaar lang met 60hz werken auch!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
60 hz is veel te laag, dat is niet gezond meer..

Een goede 15" monitor kan zeker in die resoluties draaien op 85hz.

Trouwens zie ik wel degelijk verschil tussen 75hz en bijv. 85hz of 100hz.

100hz TV's zijn ook beter dan standaard tv's..

Verwijderd

een ding moet je dus niet accepteren en dat is dat ze een andere monitor terug hebben gegeven ipv een evt nieuwe.

Bij garantie moeten ze of .. de jouwe repareren tot nieuwstaat..
of een nieuwe leveren.

ga niet akoord..
wat als deze kapot gaat ??
dan is ie in eens een jaar ouder..

leg dat dan maar weer eens uit..

EIS een nieuwe of de jouwe gerepareerd.

nxt time koop ergens anders..

suk6

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nou ja, op 320x200 is 60Hz wel te verdragen.. :)

Die Hansol moet je gewoon op 75Hz laten lopen.

Mijn Philips 107B draait nu ook op 75Hz, met wat geklooi dan die ook op 85Hz prima werken... maar met 75Hz neem ik geen trillgen waar.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik ben het helemaal met Travis Bickle eens.

Als jij je auto weg brengt, een BMW Z3 en je krijgt een Opel Astra terug, dan heb je toch ook iets van, !#%&(@$^*).

MMmmmmmm, nu ik het terug lees, slaat nergens op, maar je begrijpt wat ik er mee bedoel.

EIS je oude monitor terug, werkend wel te verstaan.
Lukt dat niet, EIS een nieuwe of je geld terug

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Is het echt zo dat als je monitor kapot gaat. Ook echt recht heb op een nieuwe. Volgens staat bijv. in de voorwaarden van Vobis dat je ook een gelijkwaardig produkt terug kunt krijgen. Weet iemand hier meer van want als dit niet zo is pik ik dit natuurlijk niet. (het was trouwens niet Vobis waar de mnitor vanaf kwam)

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21
Je kunt inderdaard zeggen dat je vanaf 75hz of 85hz een trillingsvrij scherm hebt, het is echter beter voor de ogen van de frequentie zo hoog mogelijk te zetten, anders krijg je vroeg of laat toch pijn aan de ogen, vroeger (15 jaar geleden) had ik ook een monitor met lage frequentie en toen kon ik daar wel uren voorzitten, als ik nu op een monitor met lage frequentie kijk hou ik dit geen 10min vol.
Mijn broer zijn monitor staat op 150hz (17" op 1024x768-) en dat beeld is pas fantastisch, daar kun je langer op werken zonder last aan de ogen te krijgen en doordat het beeld stabiel is zien alle graphics er subliem uit.

Verwijderd

He Tsjarlie
Wat voor een systeempje heeft die broer van jou dan? Want ik kan me niet voorstellen dat je 1024*768 op 150 Hz kunt draaien
Pagina: 1