[Notebook] Paradigit voyager

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 22:33
Hoi,

Wie heeft er ervaring met de paradigit Voyager als notebook?!
Je kan ze online samenstellen, maar de informatie die op de website van www.paradigit.nl is wel zeer sumier!

Tevens is er de optie tot het afsluiten van een "Verzekering" voor 3 jaar. Maar ik kan niet geheel wijs worden wat die verzekering nou inhoudt?!
Is dit alleen een aanvullende garantie tot 3 jaar, of ben je alleen verzekerd voor diefstal/schade tot 3 jaar of voor beide!?

American Express vraagbaak

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:35
er staan gewoon de voorwaarden voor verzekering op de site. Kijk trouwens even op www.mitac.com voor verdere beschrijving. Want de paradigit voyagers zijn eigenlijk van mitac.

polisvoorwaarden:
http://www.paradigit.com/php/viewtext.php?textid=76

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• Stinger_Ventura
ik kan niets vinden op www.mitac.com .
Probleem is dat ik een PDFje download en dan een witte pagina krijg!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Paradigit koopt barebones systemen bij Mitac, die bouwen ze verder af met eigen onderdelen, zoals cd-rom spelers, dvd, of combi, proc en hd etc.
Het zijn mooie apparaten maar ze zijn niet heel erg licht dus voor veel reiswerk zijn ze minder geschikt.
Qua prijs/kwaliteit verhouding komen de apparaten sinds september altijd als beste uit de bus bij de Computertotaal! testen.
Over die verzekering, vrijwel alles valt onder de dekking. Dus gestolen, koffie erover, laten liggen in de trein etc. Maar voor de precieze voorwaarden moet je die voorwaarden even lezen, kun je op de site als het goed is opvragen en anders kun je natuurlijk mailen naar een van die paradigit-filialen lijkt me.

[edit]
De verzekeringsvoorwaarden vind je op de paradigit-site onder info => polis notebookverzekering
[edit]

Oerbrood!

• Stinger_Ventura
Bedankt, maar het gaat er even over of de verzekering ook tegen defecten dient!
Dus niet alleen diefstal/koffie etc, maar of het gewoon een uitbreiding van de garantie is.
Dat kan ik niet opmaken uit de aanvullende voorwaarden.

• Rubke
  • Laatst online: 22-07 06:51
Anders bel ff met ze, dacht ut wel ja!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Yo, ziehier de info van Paradigit:

-----------------------------------------------------------
Voor die 135 euro krijg je beide ( dus garantie EN verzekering ) 3 jaar.

Maar er staat in de voorwaarden wel dat dit niet geld voor openbare gebouwen dus ook een Universteit bv. en er moet sprake van braak zijn en dus ook proces verbaal opgemaakt door de politie, dus ook niet onbeheerd in de auto (in het zicht) laten liggen etc, om aanspraak op de verzekering te kunnen maken.
Dit is echter met alle verzekeringen zo!
-----------------------------------------------------------

Deze info had je echter zelf ook kunnen achterhalen natuurlijk!

Oerbrood!

• Stinger_Ventura
Dank

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 19:09 schreef FAD het volgende:
er staan gewoon de voorwaarden voor verzekering op de site. Kijk trouwens even op www.mitac.com voor verdere beschrijving. Want de paradigit voyagers zijn eigenlijk van mitac.

polisvoorwaarden:
http://www.paradigit.com/php/viewtext.php?textid=76
De voyagers zijn voor een gedeelte van mitac.. wel te verstaan de behuizing en het mobo wat erin zit.

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb ook interesse in de voyager.

Ik vermoed dat dit de mitac notebook is die de basis van de voyager is:

http://www.mitac.com/micweb/products/notebook/7521.htm

Ik vraag me dan toch nog een aantal dingen af:

Ik hoorde in een andere topic dat de voyager ook een tv-out zou hebben. Is dit inderdaad zo?

Verder staat ie in de computertotaal met DVD speler voor dezelfde prijs (geloof ik). Leveren ze hem op die manier uit als je dat meldt?

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Ja, die dingen hebben standaard een tv-out en verder kun je natuurlijk op de site van Paradigit kijken hoe de configuratie eruitziet en wat dan de kosten zijn....
Lijkt me logisch toch?

Oerbrood!

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
hier heb je de complete specs van de nieuwe P4's *D

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3152168856

heb er twee in bestelling, de PIII's waren prima systeempjes verwacht van de P4's hetzelfde.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• TimDJ
De p4 van mitac/paradigit heeft echter gewoon sdram. Dus ik vraag me af of je veel merkt van de snelheid van de pentium4. Om die reden heb ik nu een andere besteld

http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Clevo%205600P.htm
als het goed is heb ik 'm binnen paar weken. :9~

• Nono_home
Prijs?

• Stinger_Ventura
Op dinsdag 19 maart 2002 16:57 schreef FAD het volgende:
De p4 van mitac/paradigit heeft echter gewoon sdram. Dus ik vraag me af of je veel merkt van de snelheid van de pentium4. Om die reden heb ik nu een andere besteld

http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Clevo%205600P.htm
als het goed is heb ik 'm binnen paar weken. :9~
Ja, maar ik hoor juist weer dat XS2 verschrikkelijk slechte service verleend en goedkope onderdelen gebruikt in hun notebooks.
Dit van iemand die zeer wel bekend is in het notebook wereldje!

Ik heb op dit forum gevraagt naar Promedion, maar kreeg geen tot weinig reactie's.

• TimDJ
http://www.tweakers.net/pricewatch/26706 voor prijs.

ik heb echter een 2Ghz besteld :)

Maar goed over service. Na veel moeite heb ik de fabrikant gevonden. Dat is http://www.eurocom.ca . Deze bieden in tegenstelling tot xs2 wel bios upgrades op hun site aan en tevens een mogelijkheid tot online support/vragen stellen.

De notebook die ik besteld heb heeft onsite garantie. Dus ik neem aan dat het allemaal wel goed gaat komen

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Onsite garantie in Nederland?

Da's toch ver rijden voor dat busje als ze uit Canada moeten komen ;-). Of is er een Nederlandse importeur oid?

• TimDJ
www.xs2.nl is de importeur en doet ook onsite garantie via een extern bedrijf.

• Nono_home
prijs? Dat dacht ik al.
Is niet een klein stukje duurder,
daar neem ik graag de SDram voor

• TimDJ
Maar waarom zou je dan een pentium 4 notebook nemen als je door het langzame geheugen nauwelijks iets merkt van de extra snelheid?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Dat vraag ik me dus ook de hele tijd af.
Iedereen (fabrikanten dan) loopt te blaten over P4's in laptops. Maar tegelijkertijd wordt er een ati 8Mb kaartje ingepropt en is het SDRAM als werkgeheugen. Dat schiet dan toch niet op?

• Nono_home
da's simpel:

Budget

Je neemt gewoon de snelste die je kan betalen en of dat een P3, P4, AMD is maakt me geen bal uit. Ik koop per jaar zo'n 10 laptops, Budget is €1500 ex Btw (ze gaan naar Afrika)Toen ik ben begonnen (jaar of 5 geleden) ging ik voor de merken zoals Dell, Compaq, en IBM en Tochiba. Maakt niets uit want ze gaan geen van allen langer als een jaar mee.
Dus nu kijk ik naar een leverancier om de hoek.

Die voyager P4 1,6 past gewoon.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Maar een P3 gekoppeld aan SDRAM is weinig langzamer dan een P4. En een P3 hoort wel goedkoper te zijn. Kan je van dat geld het 8MB Ati kaartje nog upgraden naar een geforce2go of een mobile radeon.
Heb je een mooier afgewogen systeem. (ketting is zo sterk als de zwakste schakel enzo).

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het gaat hier ook over garantie en verzekering.

Zijn er mensen die al gebruik hebben gemaakt van het verzekeringsgedeelte? Dus die al een claim hebben gedaan? Dus bijvoorbeeld door valschade? Zoja hoe ging de afhandeling ervan?

Verwijderd

In principe ga je dan met de notebook naar paradigit, deze nemen de notebook in en sturen deze op naar het hoofdkantoor. De notebook wordt daar verder beoordeeld en de schade wordt bepaald. Als de schade onder de garantie/verzekering valt dan wordt de notebook gerepareerd en als dat niet mogelijk is waarschijnlijk vervangen voor een vergelijkbaar model. Voor eventuele polis voorwaarden kun je kijken op de website van paradigit. In de polis is duidelijk omschreven wat wel en niet onder garantie valt.
Pagina: 1