Deze vraag zal waarschijnlijk wel snel beantwoord kunnen worden: ik heb een 5 jaar oude IBM server, daar wil ik een nieuwe scsi hd voor kopen: in de specificaties van de server lees ik dat hij een SCSI-2 Fast/Wide controller heeft. Valt dit dan gewoon onder SCSI hard disks? want die andere (UW-SCSI etc) hebben toch andere connectoren? kan iemand hier 123 antwoord op geven, of even zeggen waar ik meer info over de verschillen kan vinden
je hebt hier gewoon convertertjes voor toch?
kijk wel uit dat sommige schijven niet zo veel terug backwards compatible zijn. op de zaak wilden wij een seagate barracuda 18gig op een oude controller plaatsen en dat ging niet, met een cheetah ging het wel.
kijk wel uit dat sommige schijven niet zo veel terug backwards compatible zijn. op de zaak wilden wij een seagate barracuda 18gig op een oude controller plaatsen en dat ging niet, met een cheetah ging het wel.
gewone scsi, tja wat is gewone scsi. tegenwoordig is u160 gewoon. maarre, zulke oude schijven verkopen ze dus niet meer. je zult dus even moeten uitzoeken op de site van de hdd fabrikant of de schijf die je wil kopen backwards compatible is met de oertijd.
kan je niet beter een ide schijf halen? die is waarschijnlijk sneller dan een scsi schijf op zo'n oude controller.
kan je niet beter een ide schijf halen? die is waarschijnlijk sneller dan een scsi schijf op zo'n oude controller.
Fast/Wide wil zeggen Wide SCSI-2, ofwel 16 bits SCSI-2 en dat is 'gewoon' 20MB/sec SCSI.
De schijf is dan uitgevoerd met een 68 pins connector of een SCA connector. Even kijken dus wat er op de huidige schijf zit.
De schijf is dan uitgevoerd met een 68 pins connector of een SCA connector. Even kijken dus wat er op de huidige schijf zit.
Specs ...ik doe er niets meer aan.
HA>>OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Heb je toevallig een IBM PC-Server 720???
Op zondag 17 maart 2002 17:06 schreef Oscar the Grouch het volgende:
HA>>OM
Verwijderd
die controller die je in je pc hebt zijn de oude aansluitingen. Daar bedoel ik mee een grote platte kabel. De nieuwe schijven tegenwoordig hebben niet meer zo'n aansluiting. Je zou wel een converter kunnen kopen maar echt snel zal die niet lopen. Ik zou gewoon een ouder model ergens opsnorren.
Pagina: 1