DCF wereld klok

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
dit heeft niet direct iets met pc's te maken maar leek me hier toch het best staan.

ik wil (gewoon voor de lol) 3 klokken boven mijn bureau hangen met tijden van amsterdam,new york,londen oid. nu wil ik dat die klokken wel goed lopen en dcf (atoom gestuurd) lopen iig altijd goed. en zijn tegenwordig niet meer echt duur (15,- bij conrad).

probleem is dat die volgens mij gemaakt zijn voor maar 1 tijdzone. de zender staat in frankfurt en haalt maar zo'n 1500km, ik weet eigenlijk niet of je dan al in een andere tijdzone komt. lijkt me eigenlijk wel.

ik heb even de handleiding gelezen bij conrad en volgens mij is het vrij simpel om zo'n klok 4 uur vooruit te zetten, probleem is volgens mij dan alleen nog wintertijd/zomertijd. volgens mij is dit niet in alle landen hetzelfde en dat gaat denk ik dus mis of zijn er klokken die dat wel kunnen ? ik heb wel profesionele oplossingen gevonden maar dat wordt een beetje te duur. ik heb het niet echt nodig maar het leek mij er wel gewoon leuk uitzien.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Neej joh :D :D :D

Je kunt de tijdzone gewoon appart aanpassen hoor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of je verbuigt de wijzers dermate dat ze toch de goede tijd aangeven.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 17:25 schreef Toverstaf het volgende:
Neej joh :D :D :D

Je kunt de tijdzone gewoon appart aanpassen hoor.
is dat zo ? maar wordt er dan ook rekening gehouden met zomer/winter tijd. want volgens mij is dat zelfs helemaal niet op de zelfde dag op verschillende plaatsen.
of je verbuigt de wijzers dermate dat ze toch de goede tijd aangeven
dat zal wel lukken maar dan zit je nog altijd met het probleem van zomer/winter tijd.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Op zondag 17 maart 2002 21:00 schreef cosmoOo het volgende:

dat zal wel lukken maar dan zit je nog altijd met het probleem van zomer/winter tijd.
nog verder buigen :) of terugbuigen natuurlijk :)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

uuuhm in canada gaat de zomertijd/wintertijd iig op dezelfde datum in als hier. Dus misschien US ook wel gewoon, is geloof ik achterhaald dta het niet op dezelfde dag gaat, is paar jaar geleden veranderd

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 21:39 schreef CO_VF213 het volgende:
uuuhm in canada gaat de zomertijd/wintertijd iig op dezelfde datum in als hier. Dus misschien US ook wel gewoon, is geloof ik achterhaald dta het niet op dezelfde dag gaat, is paar jaar geleden veranderd
dat zou wel mooi zijn. probleem is dan nog altijd dat het waarschijnlijk niet om de goede tijd wordt omgezet maar dat is niet zo erg.

ik had even op inet gezocht maar weet niet of deze info actueel is.

New York
DST starts on Sunday April 7, 2002 at 2:00:00 AM local standard time

Amsterdam
DST starts on Sunday March 31, 2002 at 2:00:00 AM local standard time

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
iemand die nog kan bevestigen dat zomer/winter tijd overal op de zelfde datum wordt omgezet ?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Waarom ga je niet gewoon een @ clock kopen ???

Voor meer info: www.swatch.com

Verwijderd

frankfurt en haalt maar zo'n 1500km
Dit is niet helemaal waar! Als je bv in Tokio zit en je hebt zo'n wekkertje mee, en je belt dan met het thuisfront in Nederland wat wel binnen die 1500km ligt, dan zet het wekkertje zich op de lokale tijd van TOKIO!!!

I KNOW, Very strange maar dat signaal blijkt door de telefoonverbinding z'n weg te kunnen vinden, dit snap ik zelf ook nog wel, maar dat ie em dan op de lokale tijd van tokio zet snapte ik niet echt. In iedergaval die ervaring heb ik dus wel gehad.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:57 schreef DoRRoN het volgende:
Waarom ga je niet gewoon een @ clock kopen ???

Voor meer info: www.swatch.com
omdat niet iedereen dat gebruikt. als iemand uit new york het over 5:30PM heeft heb ik niet zoveel aan die internet tijd.

en hebben ze daar eigenlijk klokken voor ? ik dacht alleen horloges.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:05 schreef Baudtlugt het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar! Als je bv in Tokio zit en je hebt zo'n wekkertje mee, en je belt dan met het thuisfront in Nederland wat wel binnen die 1500km ligt, dan zet het wekkertje zich op de lokale tijd van TOKIO!!!

I KNOW, Very strange maar dat signaal blijkt door de telefoonverbinding z'n weg te kunnen vinden, dit snap ik zelf ook nog wel, maar dat ie em dan op de lokale tijd van tokio zet snapte ik niet echt. In iedergaval die ervaring heb ik dus wel gehad.
je hebt zo'n klok in je telefoon ? wordt dat dan niet gewoon door de provider mee gegeven ? die weten wel in welke tijdzone je zit. dat van die 1500km klopt iig wel daar ben ik vrij zeker van, het kan wel goed zijn dat er meer plaatsen zijn waar zo'n zender staat.

Verwijderd

Niet in de telefoon, maar als reiswekker. Het vreemde was als je dan met je gsm vanuit tokio belt naar nederland blijkt de straling er toch door te komen. Strange He? Dus het heeft niets met providers te maken, want de klok staat los van de gsm
Pagina: 1