Van cable moden naar switch

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Is het mogenlijk om met een crosslink cable van de cable moden naar een switch te gaan.
En dan van die switch met gewoon utcp kabels naar pc's te gaan zodat alle pc's die op die switch zitten gewoon kunnen i-netten?

Of is daar nog een speciale switch voor nodig?

En ik heb het toch goed dat van de cable moden naar een
switch een crosslink cable moet gebruitk worden?

Ps. ik heb de search gebruikt maar ik kon niets vinden op, cablemoden switch, cable moden switch, enz...

alvast bedankt.

Verwijderd

je kan de crosskabel van de modem gewoon in de uplink van de switch steken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 15:44 schreef InfoTracer het volgende:
Is het mogenlijk om met een crosslink cable van de cable moden naar een switch te gaan.
En dan van die switch met gewoon utcp kabels naar pc's te gaan zodat alle pc's die op die switch zitten gewoon kunnen i-netten?

Of is daar nog een speciale switch voor nodig?

En ik heb het toch goed dat van de cable moden naar een
switch een crosslink cable moet gebruitk worden?

Ps. ik heb de search gebruikt maar ik kon niets vinden op, cablemoden switch, cable moden switch, enz...

alvast bedankt.
Heb je ook genoeg ip's van je provider ?
Maw een ip voor elke pc op de switch je wilt online hebben ?

edit:

stond foutje hier

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• InfoTracer
maar het is dus welzo dat ik er een switch voor moet gebruiken en geen hub?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 15:47 schreef InfoTracer het volgende:
maar het is dus welzo dat ik er een switch voor moet gebruiken en geen hub?
Dat maakt niet uit.

• InfoTracer
het ip geword gewoon verkregen van de isp dus moet niet van te voren worden ingevult.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

nee hoor kan ook met een hub, als je maar genoeg ip's van je provider krijgt

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

maar als je er maar 1 krijgt, dan kan je dus maar 1 pc gebruiken

• InfoTracer
maar ik d8 dat ik ook eens ergens had gelezen of gehoort dat met een speciale switch ofzo dat het dan wel kan, weten jullie daar misschien iets van?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 15:47 schreef Predator het volgende:

[..]
Heb je ook genoeg ip's van je provider ?
Maw een ip voor elke pc op de switch je wilt online hebben ?
Inderdaad, en ik vermoed dat je die niet hebt. Meestal kost iedere extra IP een 5,- extra /maand. Anders werkt het echt niet.
Andere oplossing is natuurlijk het befaamde servertje (niet altijd even legaal....)

Verwijderd

Oei, tjonge, tsssk, woef, humhmm... moeilijk, ff kijken, AH! IK ZIE JE PROBLEEM AL! ...zoek eens op modeM :+ :+ :+ (8> ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op zondag 17 maart 2002 15:51 schreef InfoTracer het volgende:
maar ik d8 dat ik ook eens ergens had gelezen of gehoort dat met een speciale switch ofzo dat het dan wel kan, weten jullie daar misschien iets van?
Die "speciale switch" is een router. Die zorgt ervoor dat je met 1 Internet IP een heel netwerk kan laten internetten.

Het befaamde servertje met een hubje erachter doet hetzelfde.

Verwijderd

Je hebt of extra IP's van je provider nodig of een router.
Die router kan een hardwarematige zijn waarbij vaak een switch zit ingebouwd of je moet een computer neerzetten met ICS, winroute, etc.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
gebruik 'kabel delen switch'in de search of zoiets. En het is 'modeM' ;)

Een switch of hub maakt qua IP adressen niet uit. Wel zijn er routers die gelijk switch of hub zijn. Met een router kun je meerdere PC's via router met één IP adres op kabelmodem aansluiten. Je kunt ook een PC met twee netwerkkaarten als router gebruiken.

Maar gebruik de search nog eens en check eerst je spelling (8>

• InfoTracer
oke bedankt voor alle hulp
ik zal er denk ik nu wel zelf verder uitkomen :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Eerst maar wat meer info ,
Hoeveel ip-adressen krijg je van je provider ?? ,als het er genoeg zijn voor elke computer in het netwerk 1uniek ip-adres te geven kan je het gewoon aansluiten op je hub/switch.

Hoogst waarschijnlijk is dit tog niet het geval ,dus moet je tussen je modem en switch/hub een proxy/nat-server neerzetten.

Je hebt ze in 2 verschillende smaken :
1. Hardware, kost zo rond de € 150~400 ,ligt er maar aan welke functies ,merk etc. Hardware is makkelijker in te stellen enzo.

2. Software, Dan wordt het geregeld door de software op een pc ,heb je 2 netwerkkaarten voor nodig en 1 pc die aan moet staan als de andere gebruikers willen inetten.

Je kan het op een gewone windows pc waar je ook andere dingen op doet installen ,die moet dan wel aan staan.

Je kan ook een oude 486 uit de kast halen en afstoffen en daar freesco of smoothwall opzetten ,draait allebei op de linux kernel en het enige wat het doet en kan is internet delen.
Dit ding moet dan wel aan staan als je wil inetten.

Linx :
smoothwall
freesco

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Welke provider heb je? Hier met Chello heb ik gehoord dat niks direct aan de kabelmodem werkt. Enigste oplossing is van kabel -> pc -> switch/hub -> andere pc's. En router wordt automatisch geblokt door chello... toch? Zit namelijk zelf ook met hetzelfde. En dit was wat verscheidene mij vertelden...

Out of order...

• InfoTracer
oke sorry van die moden zal er voortaan op letten :)
modem modem....

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 15:58 schreef Da_Killah het volgende:
Welke provider heb je? Hier met Chello heb ik gehoord dat niks direct aan de kabelmodem werkt. Enigste oplossing is van kabel -> pc -> switch/hub -> andere pc's. En router wordt automatisch geblokt door chello... toch? Zit namelijk zelf ook met hetzelfde. En dit was wat verscheidene mij vertelden...
Nee, chello blokt geen routers en dat kunnen ze ook niet zien.
Maar chello werkt wel met vaste dhcp entries en dan moet je in je router een ander mac adres instellen (datgene dat in hun dhcp server ingesteld zit) ofwel ff bellen naar chello om dit te laten veranderen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Dat dacht ik ook, maar nu weet ik dat zulke dingen een router heten.
Ook moet je er op letten dat sommige ISP's van kabelinternet het uitgeven van IP's hebben beperkt tot 1 bepaald MAC adres. Hierdoor moet je dan die router het MAC adres meegeven van de PC die normaal gesproken op internet staat. Maar ik weet niet of dat wel kan.
Of je moet gewoon je oude PC als proxy server instellen.

edit:

Quote gebruikt.(Teveel posts ervoor dan verwacht)

let the past be the past.

Pagina: 1