Ik heb gisteren de ADSL-modem lijn van m'n bovenbuurman aangesloten op een hub (na het alcatel modem 'ge-upgrade' te hebben..) via de uplink poort.
Op dit 5poort 10Mb hubje zitten nu 2 pc's, te weten;
- die van m'n bovenbuurman (Win XP Home)
- die van mij (Win XP Pro)
Voordat ik de hub had aangesloten heb ik getest of beide pc's apart op het internet konden komen. Dit was geen enkel probleem. Conclusie; UTP kabels/stekkers en NIC's okay.
Wanneer echter beide pc's aangesloten zijn op de hub doet alleen mijn machine (XP pro) het. De machine van m'n buurman (XP home) kan geen conact maken met de buitenwereld of 10.0.0.138. Ik heb de 4 verschillende pooten geprobeerd/verwisseld met hetzelfde resultaat. Pingen naar verschillende adressen binnen of buiten netwerkje gaat slecht (50-100% loss).
Kan het zijn dat XP Home niet met het hubje overweg kan?
Naar mijn weten staat alles correct ingesteld. Ook wat betreft het alcatel hack verhaal. Alles check- dubbel check.
Op dit 5poort 10Mb hubje zitten nu 2 pc's, te weten;
- die van m'n bovenbuurman (Win XP Home)
- die van mij (Win XP Pro)
Voordat ik de hub had aangesloten heb ik getest of beide pc's apart op het internet konden komen. Dit was geen enkel probleem. Conclusie; UTP kabels/stekkers en NIC's okay.
Wanneer echter beide pc's aangesloten zijn op de hub doet alleen mijn machine (XP pro) het. De machine van m'n buurman (XP home) kan geen conact maken met de buitenwereld of 10.0.0.138. Ik heb de 4 verschillende pooten geprobeerd/verwisseld met hetzelfde resultaat. Pingen naar verschillende adressen binnen of buiten netwerkje gaat slecht (50-100% loss).
Kan het zijn dat XP Home niet met het hubje overweg kan?
Naar mijn weten staat alles correct ingesteld. Ook wat betreft het alcatel hack verhaal. Alles check- dubbel check.
edit:
Ik heb gebruik gemaakt van de optie DHCP en beide pc's maken er gebruik van.
Op 10.0.0.138 -> DNS staan netjes beide ip's (10.0.0.150/151)
Ik heb gebruik gemaakt van de optie DHCP en beide pc's maken er gebruik van.
Op 10.0.0.138 -> DNS staan netjes beide ip's (10.0.0.150/151)