Op woensdag 17 april 2002 08:33 schreef -KOD- het volgende:
[..]

SURE!!!
loekb kan dat fijn uitgelegd hebben.... maar lees jij ten eerste al die andere 1000en sites ff na... ik weet het zelf ook wel na 14jaar me op het computergebied te focussen...
V Sync UIT zorgt wel degelijk voor een veel hogere MAX. FPS... VEEL HOGER zelfs.
Alleen zoals ik al zei, schokkerig beeld kan juist de oorzaak ervan zijn wanneer V Sync Disabled staat
jij bedoelt schokken omdat je proc te traag is en je video kaart een spel gewoon niet aan kan, dan kan vsync disabelen een noodsprong zijn om het upgraden van je systeem nog effe uit te stellen,maar mooi is toch echt anders.
maar zoals ik al eerder zij.. de ene mens is de ander niet ik zie wel spellen draaien bij mensen die al heel trots zijn op het behaalde resultaat maar wat ik daar zich dan af zie spelen ga ik persoonlijk volledig van over m'n nek
noem me maar perfectionist, het kleinste schokje in een spel kan mij volledig op tilt laten slaan, terwijl het wel goed kan! kijk maar naar een wat oudere pc spellen forsaken en powerslide motor head ut en q2 q3 een voorbeeld van wat games die echt goed geprogrammeerd zijn (goed en effectief gebruik maken van het geheugen op de betreffende video kaart)en waar dat gehaper niet in voorkomt vooral powerslide was een meesterwerk op dat gebied en dat draaide bij mij op een p2 400 met 2x voodoo2 12 mb en zooo mooi en vloeiend op 1024x768 echt feilloos zo als het hoort.
Dus je moet je niet vergissen je hebt haperingen in het vloeiend lopen van het spel maar toch een goede framerate draaiend. en een spel wat grafisch te intensief is voor je huidige setup waardoor de frames elkaar zo traag gaan op volgen dat het geheel gelijkenissen begint te vertonen met een slide show, maar dat is dan constant.
die haperingen waar ik het over heb zijn haperingen die je spel om de zoveel tijd ff vast zetten wat je dan ervaart als een stilstaand plaatje maar dat natuurlijk maar heel kort maar wel lang genoeg om het te ervaren als een stottering.
En geloof me een hogere framerate als 60 is NIET nodig dus als je spel 80 frames draait met vsync disabled kan je die vsync gerust enabelen hij gaat minder frames draaien maaaaar ..... je game zal veel mooier en vloeiender lopen.
te veel mensen denken dat hoge framerates ten alle tijden beter zijn...ja als je vsync enabled hebt moet je er wel naar streven om je frames niet onder de 60 te laten zakken zakken zakken.... huh? waar komt die echo opeens vandaan