Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggestie nieuw forum

Pagina: 1
Acties:

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Dus.
Ik mis een duidelijk forum waar ik mijn db vragen kan stellen. Nu kun je stellen dat ik over benaderingsproblemen bij P&W moet zijn en voor algemene vragen onder WOS of NWOS. Maar dat dekt de lading niet echt vind ik. Ik merk toch wel dat onder bijvoorbeeld WOS, mensen niet zo snel reageren op een db vraagje, en onder P&W krijg je van die opmerkingen: ja, die code werkt bij mij wel, maar onder ... [DBMS-naam]

En aangezien er volgens mij genoeg mensen zijn die verstand hebben van specifieke db's alhier, lijkt me het makkelijk om een DB forum op te richten..

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

en hoe zie je de inhoud dan?
<meedenk mode>
alles vanaf installatie,query's en wat nog meer?
</meedenk mode>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Is het in elkaar zetten van een query niet een beetje programmeren?
Het lijkt mij dat een apart DB forum te weinig gebruikt zou worden.

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
Niet alleen het in elkaar zetten van qeuries.. Ik heb het hier ook over mogelijkheden van locking, mogelijkheden tot remote databases, warehousing, het moet niet gaan over DB's maar over DBMS-en..
Als ik bijvoorbeeld een vraag zou hebben over hoe Btrieve werkt(omdat het niet echt standaard werking is) waar zou ik dit moeten posten?

Hetzelfde geldt voor OO dbms-en zoals POET, wie moet ik waar wat vragen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

ik zou dat allemaal in /14 posten... de meeste mensen die daar kennis van hebben zijn vaak ook programmeur :) en 't lijkt me dat je dus het beste daar de vraag kan stellen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
Ja, maar het komt vaak wel op een ander vlak neer. Kijk, wanneer iemand niet heeft geprogrammeerd met een database, dan kan er meteen niet over gebabbeld worden daar.. En anderzijds lijkt het mij ook een redelijk logica om de DBMS in een apart forum te drukken..
(Doen programmeurs ook, speciale module ;))

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

je hebt gelijk; dbms'en zweven net zoals zoveel onderwerpen tussen verscheidene fora
(wat doe je als je een html-mail (W&G) via PHP (P&W) naar Eudora (I&T?) stuurt op Windows (WOS) vanaf een Slack bak (NOS) en je krijgt een relay denied (ANS) error?)

Toch zal je (mijn ervaring nemende) het snelst antwoord krijgen in P&W...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik mis dat de optie dat je alle nieuwe forum oplossingen in een thread kunt stoppen :X :) (hint)

• Uiligheid

Uiligheid

Topicstarter
Be my guest..

Ik heb niet zoveel belang bij meerdere forums, maar eentje over dbs lijkt me makkelijk.. Heb nu bijvoorbeeld een thread lopen in NWOS, maar die gaat nu richting /14... tja. Ik kan er ook niks aan doen, kan ook moeilijk aan de adjes vragen of ze mijn threadje iederen keer willen verplaatsen...

Verwijderd

Doe het net als het HTBADJ draadje
een sub-forum zou doodbloeden
maar het is genoeg voor 1 topic
en als je het uitlegt aan het forummodje
dan zal ie uhm ook niet op slot gooien wegens zwaar off-topic post's! (thnx JvS :))

alleen je moet zorgen dat "is het niet tijd voor een deel1/2/3/4/5" replay's uit je topic houd ;(
Pagina: 1