[WinNT] Loginscripts half?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Hier een simpel netwerkje, 1 WinNT 4 server, aantal Win98 clients.

Zodra een client inlogt op de server wordt netjes een loginscript uitgevoerd, login.bat.

Alleen hij weigert om dit script compleet uit te voeren.
soms na de 1e regel, soms wat verder, maar 't script volledig afmaken doet ie nooit.

Gevolg: telkens missende drivemappings.

Huidig script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
net use * /DELETE
net use Q: \\NTSRV01\%USERNAME%
net use T: \\NTSRV01\MP3
net use U: \\NTSRV01\MOVIES
net use V: \\NTSRV01\ISO
net use W: \\NTSRV01\OVERIG
net time \\NTSRV01 /SET /YES

Uiteraard zijn alle drivemappings natuurlijk aanwezig.

Dit probleem heb ik ook bij een "klant" van me, daar maar handmatig een snelkoppeling in opstarten gezet, maar netjes is anders. (Die gebruik ook geen usershares op de server, dus daar ligt het niet aan)

Alle servers: WinNT 4, SP6 + windows update

Verder ben ik eigenljik nog op zoek naar een manier om vanuit loginscript C:\mijn documenten te laten redirecten naar Q: (usershare op server)

Iemand suggesties?? Halve search doorgespit, maar niemand gevonden met een identiek probleem.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kun je kijken wat voor output dat scriptje geeft? Ik heb het wel eens meegemaakt dat om de een of andere reden het netwerk blijkbaar nog niet helemaal 100% 'geladen' was, en dit resulteerde in niet werkende loginscripts. Bouw eens achter elke regel een >> log.dat in, dan gooit ie alle output van je script naar log.dat.

Verder over dat mijn documenten verhaal: klik rechts op de map 'mijn documenten' op de desktop, en verplaats de locatie naar Q:\mijn documenten. Voila: iedereen zijn eigen mijn documenten. Dan gewoon c:\mijn documenten verwijderen, briefje naast de computer dat de mijn documenten voortaan op de Q schijf staat, en klaar ben je.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de variable %username% is bij mijn weten geen variable onder win9x (wel onder nt4/2000/xp) daar is %username% de gebruikersnaam van de 'op dat moment ingelogde gebruiker'

haal die regel eens weg (vervang door)
code:
1
net use Q: /home

dan leest ie de sam van de nt server uit, er maakt een mapping van drive Q naar je homedrive (leest dus de waarden uit van usermanager for domain uit waar je bij 'profiel' hebt aangegeven waar je homedir staat)

A wise man's life is based around fuck you

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 14:36 schreef zwelgje het volgende:
[..]
idd... dom dat ik dat niet had gezien...

kijk eens welke vars er wél onder win98 bestaan met start -> uitvoeren > command (duh) en dan SET [enter]. Zit daar niks leuks tussen? (ik draai geen 98 meer).

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

idd... dom dat ik dat niet had gezien...

kijk eens welke vars er wél onder win98 bestaan met start -> uitvoeren > command (duh) en dan SET [enter]. Zit daar niks leuks tussen? (ik draai geen 98 meer).
Het probleem zit em in je NET USE * /DELETE. Onder Win9x wordt een drive (ik meen Z:) gemapt naar de NETLOGON dir. Die moet je dus niet unmappen.

Je zou dus terug kunnen vallen op:
NET USE c: /DELETE
NET USE d: /DELETE
..
NET USE y: /DELETE

Suc7 ermee..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op zondag 17 maart 2002 14:55 schreef Maarten.O het volgende:

[..]

Het probleem zit em in je NET USE * /DELETE. Onder Win9x wordt een drive (ik meen Z:) gemapt naar de NETLOGON dir. Die moet je dus niet unmappen.

Je zou dus terug kunnen vallen op:
NET USE c: /DELETE
NET USE d: /DELETE
..
NET USE y: /DELETE

Suc7 ermee..
hehe, lol...
Daar was ik dus net achter gekomen... hij stopte idd daarna.
De Z wordt idd gereserveerd voor netlogon, dat had ik in een ander topic al gevonden.

De bedoeling was dat ALLE netwerkverbindingen gereset worden zodra iemand inlogt, ook degene die handmatig gemaakt zijn door de gebruiker. Daarom dus net *
Maar goed, dat wil dus niet.

Komt er op neer dat ik NET USE D: /DELETE t/m NET USE Z: moet doen..... dus dat worden zo'n 24 regels????

Is er niet een iets handigere manier hiervoor? Zeg maar NET USE * /DELETE EXEPT Z: ofzoiets? Dat zou een hoop schelen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 17 maart 2002 15:01 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

hehe, lol...
Daar was ik dus net achter gekomen... hij stopte idd daarna.
De Z wordt idd gereserveerd voor netlogon, dat had ik in een ander topic al gevonden.

De bedoeling was dat ALLE netwerkverbindingen gereset worden zodra iemand inlogt, ook degene die handmatig gemaakt zijn door de gebruiker. Daarom dus net *
Maar goed, dat wil dus niet.

Komt er op neer dat ik NET USE D: /DELETE t/m NET USE Z: moet doen..... dus dat worden zo'n 24 regels????

Is er niet een iets handigere manier hiervoor? Zeg maar NET USE * /DELETE EXEPT Z: ofzoiets? Dat zou een hoop schelen.
kun je niet veel beter kix32 gaan gebruiken? dat is een veel professionelere oplossing mijns inziens.

A wise man's life is based around fuck you

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op zondag 17 maart 2002 21:08 schreef zwelgje het volgende:

[..]

kun je niet veel beter kix32 gaan gebruiken? dat is een veel professionelere oplossing mijns inziens.
Windows Scripting Host is ook een aardige oplossing. De vraag is alleen of je je wel in dergelijke zaken (scripting) wilt gaan verdiepen voor iets simpels als netwerkdrives 'mounten' en de tijd zetten.

Vooralsnog lijkt een simpel batch script in dit geval te voldoen, dus waarom zou je het moeilijker maken? :Y)

• TsiisSkaaf
  • Laatst online: 20-08 16:38
Gaat het volgende dan ook niet werken? Want in het begin werd gemeld dat ie niet altijd op dezelfde plaats stopte...

net use * /delete
net use z: \\server\netlogon
net use q: /home
net use ......
net use z: /delete

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Pagina: 1