Toon posts:

100% cpu belasting op een SMS secondary site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn SMS secondary site server neemt de smsexec service al geruime tijd alle processortijd in beslag. Nu was de server ook een license metering server en ik dacht dat dat de hoge belasting veroorzaakte. dit bleek dus niet het geval. Na wat speurwerk lijkt het probleem veroorzaakt te worden door dubbele GUIDs. (Er zijn een aantal images geplaatst met een SMS client erop).

zie: http://www.swynk.com/friends/daugherty/CleanDupIDs.asp

Toch twijfel ik of dit werkelijk de oorzaak is. Een query wijst uit dat de dubbele GUIDs ook voorkomen in de subnetten van de Primary site server en deze heeft er geen last van. Omdat ik de "history" graag wil behouden en niet zeker weet of dit wel de oorzaak is vraag ik liever hier of er mensen zijn die dit herkennen.
de server spec's zijn niet echt fantastisch maar ik heb een BDC met dezelfde spec's die tevens een secondary site server is en deze heft er geen last van. (wel veel minder clients)
Er is een nieuwe switch geplaatst en er zijn subnetwijzigingen geweest.
Het gaat om 400 SMS clients en ongeveer 8 dubbele GUIDs

(weer een lap tekst :) Alvast dank, groeten, Saffi

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm dit probleem had ik een paar jaar geleden ook eens, toen ik bij een klant een SMS site moest beheren, het bleek toen te liggen aan een aantal gekloonde pc's (met dezelfde SID) en sms client

oplossing: sms client uninstallen toen was de belasting weg

A wise man's life is based around fuck you

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ook ik heb dit probleem al eens gehad.. Het probleem was toen opgelost door de (ik meen) sms.ini file uit de root te verwijderen.. Ik weet niet precies meer welke file het was, maar weet dat t een aangemaakte sms-file is.. Na het verwijderen en rebooten maakt sms deze opnieuw aan en ist probleem verholpen... Zo is in iedergeval mijn "ervaring"

Edit:
Ik ben geen "vaste gebruiker" van NT4 maar heb 4 maanden terug voor een project van - 3 maanden, 1/2 weken - met NT4 moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt toch zeer waarschijnlijk wel in de sfeer van dubbele GUID's. (SMS unique identifiers). De client de-instaleren heeft geen zin. Deze GUID's blijven in de registry staan. Je kunt dus omslachtig de registry keys weghalen (en de client de- en her-installeren) maar je kunt ook de SMS resource guide kopen (lang leven microsoft). Daar zit een executable in (newuid.exe) die de GUID vervangt. Deze kun je advertisen naar de clients die verschijnen in de query die op de link in het eerste berichtje te vinden is. Daarna, en pas daarna, kun je de database opschonen (ook nog erg lastig). Of je kiest ervoor om je hele "history" kwijt te raken en dan zet je gewoon de database "history" op 1 dag.

"Ook ik heb dit probleem al eens gehad.. Het probleem was toen opgelost door de (ik meen) sms.ini file uit de root te verwijderen.. Ik weet niet precies meer welke file het was"

Dit was juist een van de oorzaken van het voorkomen van dubbele GUID's in SMS 1.2; niet doen dus.

Nu nog resultaat maar dus eerst weer geld naar Microsoft brengen (what else is new).

Ik zal rapport uitbrengen van de vorderingen. Er zullen vast meer mensen zijn met deze problemen. groeten, Saffi :*

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ik heb de SMS history op 180 dagen staan, en geen last van dubbele entries.

Al-hoe-wel...

I.v.m. DHCP wijziging had ik de DHCP server op een expiratietijd van 3 uur staan. Dat vond SMS niet leuk.

Ik kan niet zeggen dat het exact dezelfde problemen waren zoals hierboven geschets, maar het lijkt er wel veel op.

Sinds enige tijd staat de tijd weer op 5 dagen, en de problemen die er waren zijn weer weg.

Nog enkele vragen:
* Hoe vaak laat je de network discovery lopen ?
* Laat je SMS ook via het login script z'n werk doen ?

Tevens heb ik een unattended batch-file gevonden die alle SMS processen kan killen en kan un-installen. Iemand interesse (nee, het geen pay-ware) ? Zou in deze situatie wel eens kunnen gaan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Onze DHCP server geeft een lease van maar een uur!! Ik heb hier geen invloed op helaas. Verder bleek onze DHCP dynamisch te zijn terwijl we normaal statische adressen hebben. Dit allemaal omdat de routers en switches worden vervangen en de subnet structuur wordt aangepast (we knippen nu virtuele subnetten weg). Misschien komt het toch door die korte lease tijd. Ik heb alleen te maken met twee verschillende oorzaken denk ik.

Er zijn pc's van een image voorzien met restjes SMS client (namelijk de guid)

Er komen dubbele ID's (maar die hebben geen dubbele guid's lijkt het) voor in een subnet dat net aangepast is. Hier zijn ook pc's verhuisd en die hebben een aangepaste naam gekregen.

Mijn History staat nu op onbeperkt. Dit omdat we hier te maken hebben met pc's die soms maanden niet gebruikt worden. (ik denk dat van de 1000 workstations zo'n 10 procent zelfs nog nooit aan is geweest de laatste zes maanden) Toch wil ik die in de database hebben.

Moet er toch eens naar kijken.

Ik draai elke dag een network discovery om rare dingen (mensen prikken alles zo'n beetje in de muur :)) snel te kunnen zien.

In het logon script hebben we de volgende regel toegevoegd:

call \\"PDC of BDC"\netlogon\smsls.bat

Sommige NT4 machines willen de client om onduidelijke redenen niet installeren. (ongeveer 15 %)

Ik kan de oorzaak gewoon niet vinden. Heb wel vermoedens maar niets tastbaars. ik zou graag die batch wel willen ontvangen om eens te bekijken. stuur maar naar info@bronco.nl als dat kan. (dank is groot :))
Ik ben ook heel erg op zoek naar het progje "newuid.exe"
deze staat op de cd van de resource guide van SMS 2.0 (kon hem alleen nog tweedehands bij Amazone bestellen maar dat duurt weer eeuwen.)

ga nu toch de history maar aanpassen en eens kijken naar de DHCP. Dank voor het meedenken, Groeten
Pagina: 1