jo ik heb een houston3+ mobo in mijn oude p3 650mhz packard bell com. zitten , hoe moet ie nou overclockt worden???
een gast zei dat het wel kon!
een gast zei dat het wel kon!
Verwijderd
[topic=440657]Op zondag 17 maart 2002 13:23 schreef dion_b het volgende:
[..]
Bullshit
www.pboc.tk - iedere PB is te OCen. Van Compaqs weet ik niets specifieks, daarom kan ik geen directe handleiding geven, maar voor PB ligt het anders. Noem je PB (vooral de mobo, dan) en ik zeg hoe te OCen.
[..]
Nog nooit van casemodding gehoord zeker![]()
Bovendien heb ik tot m'n stomme verbazing laatst een Compaq Presario m. K6-2 450 erin gezien met een gewone microATX kast
Doe dat voortaan wat eerder en lees de FAQs eens op je gemak doorOp zondag 17 maart 2002 13:59 schreef mchacken het volgende:
ik zoek wel!!
Oslik blyat! Oslik!
Het ligt niet aan te weinig RAM maar aan het soort RAM. Zodra jij je FSB verhoogt dan zal je geheugen meegaan. Goedkoper RAM heeft daar geen zin in en daardoor zegt je compje ïk boot niet meer".Op zondag 17 maart 2002 14:49 schreef mchacken het volgende:
maar ik wil nu weten hoe , met cpufsb wordt de beeld zwart als ik de fsb een beetje hoger zet , misschien omdat ik weinig mb RAM heb??(128)
Leeg
Zoals gezegd, PB gebruikt bij de Houston 3+ PC-133, terwijl de mobo per default de mem op 100MHz draait, dus je zou naar 133MHz FSB kunnen zonder het geheugen uit spec te draaien- daar ligt het IMHO niet aan.Op zondag 17 maart 2002 14:55 schreef robje het volgende:
[..]
Het ligt niet aan te weinig RAM maar aan het soort RAM. Zodra jij je FSB verhoogt dan zal je geheugen meegaan. Goedkoper RAM heeft daar geen zin in en daardoor zegt je compje ïk boot niet meer".
Oslik blyat! Oslik!
Yup. Trek die er ff uit en kijk of het dan wat sneller wil. Dikke kans van wel. Als het daaraan lag heb je de keuze: ofwel een minder gevoelig NIC scoren (3Com, Intel en AMD chipsets zijn een stuk robuuster) of genoegen nemen met 650MHz. Of ineens 866MHz proberen, want dan zakt de PCI weer naar 33MHz, maar of de CPU dat trekt...Op zondag 17 maart 2002 15:36 schreef mchacken het volgende:
ik heb wel een REALTEK netwerkkaart, bedoel je dat?
Oslik blyat! Oslik!
Het zou kunnen maar ik vind het nogal onwaarschijnlijk want ik heb in m'n bak 2 realtekkies zitten waarmee ik gewoon een fsb van 162 heb getrokken en het functioneerde nog prima. Kan zijn dat jij een slecht kaartje heb meegemaakt.Op zondag 17 maart 2002 15:34 schreef dion_b het volgende:
Andere mogelijkheid: een Realtek 10/100 NIC... die dingen kunnen totaal niet tegen PCI boven de 33MHz- heb jij er zo een inhangen?
OK, maar welke PLL voer je nu in CPUFSB inOp zondag 17 maart 2002 16:11 schreef mchacken het volgende:
lukt niet , heb er alles eruit gehaald en geprobeert maar er komt nog steeds een zwart schermpje ,
Oslik blyat! Oslik!
Leeg
Dit topic is gesloten.
![]()