Toon posts:

[XP] Herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks in search geen oplossing kunnen vinden over dit probleem - waanneer XP vast slaat en hij start opnieuw op in F8 en je kiest veilige modes en dat werkt niet ( de rest ook niet ) en je wilt met de cd-rom opstartten als herstel opdracht dan vraag hij een aantal vragen maar een vraag is een pasword ??? en dat begrijp ik niet welke ?? dus ik kan geen herstel doen en moet dus weer opnieuw instal. voor de zesde keer al
P.S ik word het allenmaal moei elke keer weer activeren !! dus help me met dit herstel want dan hoef ik niet elke keer opnieuw te instal.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

De pass van je administrator gebruiken...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 maart 2002 13:32 schreef OProg het volgende:
De pass van je administrator gebruiken...
De grap is dus dat sommige mensen bij het installeren van XP GEEN admin-password opgeven.

Later komen ze dan het probleem tegen dat erom gevraagd wordt. Hetzelde doen als tijdens de installatie (enter inrammen) werkt dus niet.

Ik denk dat de vraag van jantho beter kan zijn:
"Wat is het algemene adminpassword van XP als je geen wachtwoord hebt opgegeven bij de installatie?"

* WFvN is hier ook wel benieuwd naar; niet dat hij het nodig heeft, hij is zelf ook al eens tegen het probleem aangelopen... dus heeft hij nu een installatie waarbij hij zelf WEL een adminpass heeft opgegeven

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 17 maart 2002 13:37 schreef wfvn het volgende:

[..]

De grap is dus dat sommige mensen bij het installeren van XP GEEN admin-password opgeven.
Daar had ik ff niet aan gedacht :X :X :X

Hmmz, wel leuk om eens ff uit te gaan zoeken wat je eraan kan doen :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Hmmm toch grappig dat wanneer je geen paswoord invult je later in de problemen kan komen, omdat gewoon door enteren niet werkt. Heb dit nog nooit gezien omdat ik altijd een admin paswoord opgeef.
Vraag me idd dan ook af of er nog een manier is om dit te omzeilen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

in de search staan ook heel veel van dit soort vragen, maar geen enkele geeft een zinnig antwoord. is het niet zoiets als 'Beheerder' zoals in NT4, dat Microsoft's vertaalafdeling iets te fanatiek is geweest? en ik begrijp dat het in XP-pro geen probleem is?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:39
Dat sucked wel behoorlijk.... ik heb geen pw nodig want ik ben in principe de enige die achter mijn pc zit en er staat toch geen belastend materiaal op :X

Ben altijd wel blij geweest dat ik geen pw hoefde.... misschien toch maar eens veranderen en dan met tweakui auto laten inloggen....

Strava

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op donderdag 18 april 2002 20:33 schreef Prulleman het volgende:
Ben altijd wel blij geweest dat ik geen pw hoefde.... misschien toch maar eens veranderen en dan met tweakui auto laten inloggen....
Je kan de standaardgebruiker best zonder wachtwoord laten, en als administrator zou je normaliter niet moeten inloggen. Voor het gewone werk is het dus geen probleem lijkt me.

Maar wat het wachtwoord is? Ik zal het eens vragen als ik weer eens iemand van MS spreek...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:39
Wat is er eigenlijk mis met "de admin account gebruiken voor normaal gebruik"???

Ik vin het wel handig dat ik nooit hoef te switchen als ik iets moet verandern oid..

Of je nou eerst als admin inlogt voor je dingen gaat verkloten, of gewoon gelijk dingen verkloot... verkloten doe je het toch wel (of niet :o)

Strava

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op donderdag 18 april 2002 21:21 schreef Prulleman het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met "de admin account gebruiken voor normaal gebruik"???

Ik vin het wel handig dat ik nooit hoef te switchen als ik iets moet verandern oid..

Of je nou eerst als admin inlogt voor je dingen gaat verkloten, of gewoon gelijk dingen verkloot... verkloten doe je het toch wel (of niet :o)
Je mag natuurlijk doen wat je wilt met je systeem. Ik vind het wel handig dat er nog een account is waar ik nog kan inloggen als ik m'n eigen account vern#&k. Waarschijnlijk heeft het weinig nut, maar het is beter voor m'n nachtrust :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

heeft er iemand toevallig al een oplossing voor dit probleem.
ik loop hier nu dus tegenaan...

weet 100% zeker dat ik geen ww bij het administrator account had en enteren werkt zoals eerder genoemd bij mij ook niet.....

heb nog geen oplossing kunnen vinden / bedenken...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 21:22
Heb dit toevallig gisteren nog gedaan; bij een install met een leeg admin wachtwoord kun je gewoon enter drukken in de recovery console.

Wanneer dat niet werkt, heb je echt een wachtwoord op je admin staan.

[ Voor 22% gewijzigd door StevenK op 05-04-2005 17:35 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

nee, had zeker geen wachtwoord op het systeem. zelfs niet voor administrator.
had hier al gelezen dat meer mensen dit probleem hadden. heb nu een opstartdisk gevonden waarmee je zonder het oude wachtwoord in te voeren het wachtwoord van elk account kan wijzigen.
dat werkte perfect.

helaas blijft de computer rebooten na het windows load scherm, dus ben er nog niet veel mee opgeschoten...
Pagina: 1