Toon posts:

[Sorry] Welk via333 moederbordje ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog aan het twijfelen tussen de Via333 moederborden van Asus , Soltek en Expox maar ik weet absoluut niet welke ik moet nemen.

Qua overclocken is de Asus dacht ik het minste van dit drietal maar verder heb ik wel de beste en de meeste ervaringen met Asus moederborden.

Asus A7v333

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/a7v333.jpg

Asus A7V333 € 179,-

Soltek 75drv5

Afbeeldingslocatie: http://www.soltek.de/moboimage/75drv5.jpg

Dit moederbord bevriest het beeld ook als de processor te heet word of als er te ver overgeclocked is dmv Abs II.

Soltek SL75DRV5 Purple Ray € 154,-

MSI KT3 Ultra

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380ev101.jpg

MSI KT3 Ultra (KT333) € 143,-

Hier heb ik nog het minste over gehoord en gelezen , dus is het moeilijk oordelen..

Ook het moederbord van Epox lijkt me wel goed , dit komt denk ik mede doordat tweakers hier errug veel goede reacties op geven maar ik ken zelf het merk amper.

Wie heeft ervaringen met deze bordjes..heb al wel veel revieuws gelezen maar vind het toch beter om de ervaringen van mensen die dit bord echt hebben te weten aangezien die er de hele dag mee werken.(scheve zin soz :D)

PS er moet een Silverado opppassen dus er mogen niet veel condensatoren in de weg zitten.

Heb de hele search al doorgekeken naar een beetje vergelijking tussen deze drie bordjes maar niks nuttigs kunnen vinden.

Verwijderd

koop gewoon een abit kt7e voor maar 99 , heb ik ook gedaan , komt deze week pas hahaha

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22
als i keen via kt333 ga halen koop ik de epox, want daarmee kan je gewoon goed overclocken en zo duur issie ook niet :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

in 1 woord asus O+ Dat soltek bordje lijkt me echt nikz alleen die homo kleur al >:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
van de 3 plaatjes vind ik de asus de beste layout hebben. let dan vooraal op de atx voedings connector die soms op onmogelijk plaatsen zit.

zo had ik laatst een epox 8KTA3L+ voor m'n vader gebouwd. die atx connector zit dus ongeveer op dezelfde plaats als die soltek. je kan m nergens mooi wegbinden, hij bungelt nu een beetje los in de kast airflow te blokkeren :(

kan zijn omdat het een el cheapo epox plank was (99€), maar let er even op als je een plank gaat halen.

verder zeg je nog dat asus de minste overclock opties heeft. ga je dat echt gebruiken? een silverado is niet echt een overclock cooler...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef MaXxX het volgende:
in 1 woord asus O+ Dat soltek bordje lijkt me echt nikz alleen die homo kleur al >:)
Beargumenteer dit is aub.... :D

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:37 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Beargumenteer dit is aub.... :D
dit is een argument...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Zelf zweer ik bij msi. Alleen denk ik dat je met dit topic geen objectieve reacties krijgt. Iedereen heeft wel een bepaalde smaak. Ook kwa kleur dan (homo-kleur? CM kleur!)

Raku

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Epox, motivatie, GoT doorlezen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik zou voor de Epox of de Msi gaan.

iStockphoto

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:00
hoe het het 333 type van epox?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

[topic=435256]

zoekt en gij zult vinden, ik heb 3 reviews gelezen. Bij epox.nl staat ie ook met doorverwijzingen naar de reviews

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week de Soltek 75DRV5 en dis echt een fijn bordje.

Heb heet laatste jaar een stuk of drie mobo's gehad o.a. een MSI K7T Pro, Epox 8KTA3+ en de Asus A7V266 en ik moet zeggen dat dit Soltek bordje het fijnste is wat ik het laatste jaar gehad heb.

Aardig wat instellingen wat betreft geheugen timings, voltages (RAM, AGP en Vcore) FSB instellingen per MHz tot 200, geheugen loopt na wat gerommel a-sync. op 166MHz (is gewoon Infineon 133MHz CL2!)

Natuurlijk ABSII en een verschikkelijk complete levering, met 2 CD's (1 met drivers en 1 met extra software, waaronder PM, Drive Image) en een extra temp. sensor (zo'n flexibele, dus niet zo'n knopje)

De Soltek 75DRV4 was al een goed OC bordje (lees de reviews maar eens) maar deze 5 slaat alles....

Het enige probleem is dat Soltek hier in NL nog niet zo'n bekende naam heeft. Een beetje vergelijkbaar met Epox een paar jaar terug (mijn oude MVP3C voor K6 was ook een geweldig bord) maar nu na o.a. 8KTA3 schreeuwt iedereen om Epox, maar ik zou zeggen probeer de Soltek eens....

edit:
typo's

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

koop gewooon een abit kt7e voor maar slechts 99 , heeft ook nog een lekker kleurtje

Verwijderd

Persoonlijk wil ik alleen maar msi, nooit problemen mee gehad e.d., maar Asus kan je ook nemen, dat is een goed merk, alleen betaal je voor de naam he >:)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 17 maart 2002 15:30 schreef mchacken het volgende:
koop gewooon een abit kt7e voor maar slechts 99 , heeft ook nog een lekker kleurtje
Daar heeft hij toch niks aan |:(
Hij wil een KT333 chipset

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:37 schreef weareborg het volgende:
van de 3 plaatjes vind ik de asus de beste layout hebben. let dan vooraal op de atx voedings connector die soms op onmogelijk plaatsen zit.
Maar je mag wel op zoek naar een niewe floppykabel als je een bigtower hebt...

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zou asus of msi nemen, beide betrouwbare merken.
volgens mij maakt het ook niet zoveel uit, maar als je wat wil overclocken, blijft (voor mij) asus aan de top staan :)

(wat een coole kleurtjes trouwens allemaal :7 )

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

asus >> er zit RAID ingebouwd >> kan je totaal 12 apparaten eraan hangen.

Maar is het wel nuttig als je AMD nog geen 333 mhz ondersteunt?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• dizzytal
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 16:14 schreef GrittyKitty het volgende:
asus >> er zit RAID ingebouwd >> kan je totaal 12 apparaten eraan hangen.

Maar is het wel nuttig als je AMD nog geen 333 mhz ondersteunt?
RAID is alleen handig als je het gebruikt anders is het echt een "verjaardagsfeestjes-factor"

Het gaat bij de KT333 chipset niet om de CPU, maar om het geheugen wat op 333MHz (166 DDR) loopt...

edit:
nog ff over het kleurtje, dat is minder paars dan de foto's doen geloven. Dus voor de kleur hoef je het niet te doen/te laten

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Op zondag 17 maart 2002 16:19 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

RAID is alleen handig als je het gebruikt anders is het echt een "verjaardagsfeestjes-factor"

Het gaat bij de KT333 chipset niet om de CPU, maar om het geheugen wat op 333MHz (166 DDR) loopt...
well..heb een server met RAID + 6 schijven + backup tape + zip + CD-RW. Dat bedoel ik.

En over die chipset & cpu....moet ik nog bij vershillende hardware revieuw lezen. Sorry

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk......die Soltek heeft die Atx kabel wel verdomd lastig zitten lijkt me jah..en al helemaal omdat mijn cpu koeler 11cm lang is.

Dus ik denk toch maar dat ik voor die Asus ga omdat ik daar de beste ervaringen mee heb.

Maar toch twijfel ik nog :(...

Verwijderd

asus :7.
Asus staat gewoon voor kwaliteit en snelheid. 8-)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb sinds verleden week nu de Asus A7V333 in ik val van de ene verbazing naar de andere.
Het installeren was SIM-PEL en je schrikt alleen al wakker van: "computer is now booting from OS system".
Dit ding is gewoon zoveel keer sneller (echt merkbaar in windows!!) dan mijn oude KT7-raid met dezelfde "oude" hardware (behalve geheugen natuurlijk).
Heb zelfs alles op 133mhz kunnen laten lopen in plaats van 100mhz die voor een Duron normaal is (werd alleen wat warm: Thermaltake SuperOrb :r ).
En voor de belangstellende, de Duron heeft dus net zoals de XP gewoon een temperatuur sensor in gebouwd.
In combinatie met de C.O.P hoeft je dus niks te vrezen. Toekomstige veranderingen worden een 0,13m CPU en een Alpha 8045 want die past!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

misschien al vaker gevraagd, maar die asus kan dus die interne diode uitlezen?

andere borden hierboven ook?

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Van de MSI weet ik ook dat ie het kan, heet zelfs hetzelfde: C.O.P (CPU Overheating Protection)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Waar haal je dat EPoX bord goedkoop, zie um alleen bij Informatique en die zijn automatisch erg duur :(

* Ibidem is een Nederlander of nie he :P

..::System Specs::..

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:00
is er ergens een test tussen meerdere 333 planken?

gigabyte heeft er ook 1 (7vrxp) en das ook een leuke plank, ben alleen benieuwd naar zijn prestaties vergeleken met bijvoorbeeld asus of epox

• dizzytal
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 18:00 schreef Shaggy het volgende:
Moeilijk......die Soltek heeft die Atx kabel wel verdomd lastig zitten lijkt me jah..en al helemaal omdat mijn cpu koeler 11cm lang is.
Dat viel bij mij nog wel mee, ik kon mijn ATX-kabel mooi lang de onderant van mijn voeding langleiden (ja daar zit ook een extra fan) dan heb je echt geen last van et ding en belemmert ie je airflow ook niet...

Maar nogmaals kies niet klakkeloos voor de Asus om de naam (en ook niet om voor de Soltek om dat ik et zeg, maar dat doe je vast niet ;) ) Maar dit bord bevalt me het beste na de Asus en Epox die ik had (en dat zijn echt geen verkeerde bordjes) dat zegt toch wel wat...

Pagina: 1