Hoe de fonts van 04.jp.org te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 10:52
Hallo,

Ik heb al een heletijd met die pixel fonts zitten klooien, maar ik kom er maar niet uit.

Ik wilde het font gebruiken in photoshop 6, maar ik krijg dat font maar niet scherp. Volgens mij zit photoshop te anti aliasen...

Weet iemand hoe ik dit wel goed werkende krijg?

Alvast bedankt!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

als je de type tool hebt heb je bovenin een stamp opties, oa een dropdowntje met aa ervoor, speel daar eens mee :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

En zet de maat exact goed of gebruik een veelvoud.. http://www.dsg4.com/04/extra/bitmap/chart.html

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• damouzer
Ik zal er zo is even mee gaan spelen

Verwijderd

oei oei, een newbie op PS, probeer eens even AA uit te zetten, gewoon op NONE! tadaaaaaaa

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt dat PatrickPietens wat beleefder kan zijn en misschien voortaan de eerder gegeven antwoorden ook lezen...

*hint de post van Clay...

|{ brrr }] |

• damouzer
Op zondag 17 maart 2002 17:54 schreef PatrickPietens het volgende:
oei oei, een newbie op PS, probeer eens even AA uit te zetten, gewoon op NONE! tadaaaaaaa
Nou nou een newbie op photoshop gebied? nee dat toch ook weer niet.

Heb deze functie nog niet eerder nodig gehad...

Bedankt voor jullie reacties.

Het pixel font is trouwens wel erg klein op een 19".
En nee een veelvoud van het font, nee dat ziet er niet uit...

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

als voorzitter en het enge lid van het pixel bevrijdings front ben ik eigenlijk tegen pixelfonts, maarja .. natuurlijk zijn ze klein, dat is wat ze zijn en wat ze doen ... klein zijn :)

vandaar de naam, pixelfonts

|{ brrr }] |

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zondag 17 maart 2002 21:01 schreef Yellow het volgende:
als voorzitter en het enge lid van het pixel bevrijdings front ben ik eigenlijk tegen pixelfonts, maarja .. natuurlijk zijn ze klein, dat is wat ze zijn en wat ze doen ... klein zijn :)

vandaar de naam, pixelfonts
oja, het pixelbevrijdingsfront :)

volgens mij was ik destijds nog lid van de tegenbeweging
ff kijken, hoe heette dat ook weer? :)

Verwijderd

Als je de type tool selecteert, zie je bovenin in de optie balk een dropdown met daarnaast een dubbele a (AntiAliasing). daarin kun je kiezen voor 'crisp' (standaard), 'none', 'smooth' of 'strong'. zet deze op 'none'.

Verwijderd

het font moet ook op de goede grootte staan, meestal 6,8,10 pts of een veelvoud hiervan (12,24,16,32,20,30 enz) als het goed is staat dat wel bij het font aangegeven als je het download...

maar goed...dit zei Ozboz ook al...

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Op maandag 18 maart 2002 12:28 schreef wicher het volgende:

[..]

oja, het pixelbevrijdingsfront :)

volgens mij was ik destijds nog lid van de tegenbeweging
ff kijken, hoe heette dat ook weer? :)
* Yellow|A is momenteel bezig met een aanslag op de tweaktown servers ... stekkertje eruit :)

en .. Wicher je kan altijd nog terug komen naar de kant van het licht en je kwade verleden achter je laten .. geldt voor iedereen :)

Pixels hebben ook rechten ...

|{ brrr }] |

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik van de SP (Seculaire Pixels) ben tegen en er niet voor, verder vind ik alles een slecht plan en nee.

Yellow, login codes hebben voor tweaktown? :) krijggie tochnie en anders met een schop op je schenen erbij :{

Maar toch even, pixel fonts? Was daar nu aan? die neuk je toch zelf even in elkaar, heb je je eigen font gemaakt, even een bibliotheek aanmaken van alle letters en hoppa, stuk strakker dan die duffe Japanse meuk
Pagina: 1