[linux] upgraden naar xfree86 4.2.0?

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op dit moment de sources hiervan aan het binnen halen en ik begin me af te vragen of het verstandig is om over te gaan van 4.10 naar 4.20.

Zijn er hier al mensen die draaien onder 4.20? En is het sneller dan 4.10?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik draai um, tot nu toe nog lekker stabiel. Maar ik draai het ook pas maar 3 dagen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ik draai hem ook maar ik vond hem lastig te installeren. moest zelf na make install nog allerlei progs en libs copieren...

• Alarmnummer
Maar afgezien van de lastige installatie routine, is het ook sneller?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 12:59 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben op dit moment de sources hiervan aan het binnen halen en ik begin me af te vragen of het verstandig is om over te gaan van 4.10 naar 4.20.

Zijn er hier al mensen die draaien onder 4.20? En is het sneller dan 4.10?
Ik draai al een tijdje X 4.2.0 (vanaf eind januari), en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Op www.xfree86.org staat wel wat er veranderd is t.o.v. 4.1.0, daar kun je zien of er bijvoorbeeld veel is verbeterd aan de driver voor je videokaart. Sowieso kan het geen kwaad om 4.2.0 te draaien, lijkt me.
Op zondag 17 maart 2002 13:17 schreef it0 het volgende:
ik draai hem ook maar ik vond hem lastig te installeren. moest zelf na make install nog allerlei progs en libs copieren...
Hier had ik geen last van, gewoon 'make World && make install'. Wel eerst een compileer error i.v.m. met DRI, maar nadat ik dat uit had gezet, niets aan de hand. DRI heb ik (voorlopig) toch niets aan, mijn S3 savageMX wordt niet ondersteund.
Op zondag 17 maart 2002 13:18 schreef Alarmnummer het volgende:
Maar afgezien van de lastige installatie routine, is het ook sneller?
Ik heb geen wereldschokkende verbetering gemerkt in vergelijking met 4.1.0 wat ik ervoor draaide. Het loopt echter soepel genoeg (op een p3-650/128Mb RAM).

Die 4.1.0 was echter ook zelf gecompileerd. Misschien dat als je van X voor 386 (van debian, dat draai je toch?) naar een voor pentium gecompileerde X gaat, je wel wat merkt?

* _Squatt_ garandeert echter niets :P.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Alarmnummer
Ik heb de driver van matrox, en ik neem aan dat zij de snelste drivers kunnen maken omdat het hun eigen product is. DRI wordt ook ondersteund via die driver (of lul ik nu uit mijn nek?.. het stond namelijk bij de installatie van de driver of ik DRI ook wou aanschakelen).Maar het kan zijn dat het alleen bij xfree86 >=4.2.0 aangeschakeld kan worden.

Ik had ook iets gelezen dat veel x programma`s opnieuw gecompileerd moeten worden, maar dit hoeft niet?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 13:38 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik heb de driver van matrox, en ik neem aan dat zij de snelste drivers kunnen maken omdat het hun eigen product is. DRI wordt ook ondersteund via die driver (of lul ik nu uit mijn nek?.. het stond namelijk bij de installatie van de driver of ik DRI ook wou aanschakelen).Maar het kan zijn dat het alleen bij xfree86 >=4.2.0 aangeschakeld kan worden.
Geen idee :).
Ik had ook iets gelezen dat veel x programma`s opnieuw gecompileerd moeten worden, maar dit hoeft niet?
Dat lijkt me niet, ik neem aan dat alles dynamisch gelinkt is. Ik heb er geen ervaring mee trouwens. Tussen mijn 4.1.0 >> 4.2.0 upgrade zat een vernield filesystem, dus ik moest even opnieuw beginnen met mijn LFS.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Ook ik draai al weer een tijdje met X 4.2. Geen problemen, maar ik zie geen schokkende snelheids verschillen. Ik heb wel X met de laatste Freetype libraries gecompileerd, ipv degene die bij X mee geleverd wordt. Scheelt her en der wel iets, qua fonts enzo...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
In de Savage driver van 4.1.0 zat een bug, dus had ik twee keuzes: 4.2.0 compileren en installeren (downloaden, alle 3 files uitpakken, make World, make install, ff configfile maken en klaar), of een of andere XFree 3.x driver van S3 gebruiken. Heb uiteindelijk dus zelf 4.2.0 gecompileerd, draait als een tierelier op debian.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Ik heb hem net een kwartiertje draaien :)
Pas m'n videokaart vervangen voor een Radeon 8500, die pas vanaf 4.2.0 wordt ondersteund.
4.1.0 draaide stabiel op m'n suse 7.3 systeem (standaard binary rpm van suse)
Net de source uitgepakt vanaf de suse cd, gepatched naar 4.2.0, configfiles aangepast, make World, half uurtje later make install, /etc/X11/XF86Config aangepast voor de radeon en gaan met dat hok :)
Zo op het eerste gezicht geen problemen, alle programma's lijken goed te werken (kde, mozilla, openoffice)

Of het sneller of langzamer is kan ik niet goed beoordelen aangezien ik behalve van XFree ook van videokaart geswitched ben.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Libs kopieren??? nono :)
Gewoon LFS installen en dan XFree ik heb echt nix anders gedaan dan:

make World >& world.log
make install >& install.log

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 17 maart 2002 21:54 schreef Skinkie het volgende:
make World >& world.log
make install >& install.log
Die '>&' moet dan wel '&>' zijn. Of iets als 'make install > install.log 2>&1' natuurlijk :z...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 17 maart 2002 13:38 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik heb de driver van matrox, en ik neem aan dat zij de snelste drivers kunnen maken omdat het hun eigen product is.
Matrox opensourced haar drivers (go Matrox :) ), dus ik neem aan dat alle opensource drivers opgenomen worden in XFree. Ik weet dus niet of de huidige Matrox drivers zoveel verschillen van die in XFree 4.2.0.
DRI wordt ook ondersteund via die driver (of lul ik nu uit mijn nek?
Yup. Via die in XFree 4.* ook (g450 pas vanaf 4.1.0 en g550 pas vanaf 4.2.0 iirc).
Mwa, van XFree 3.3.6 -> 4.0.1, 4.0.1 -> 4.0.2, 4.0.2 -> 4.0.3 en 4.0.3 -> 4.1.0 nog niet veel van gemerkt hoor :) (enige uitzondering is DGA 2.0 vs DGA 1.0, das nie helemaal backwards compatible).
Als er nieuwe features bijgekomen zijn, dan zullen X apps wel aangepast moeten worden om daarvan gebruik te moeten maken ja (zoals DRI dat erbij gekomen is in 4.x).
Pagina: 1