Op zondag 17 maart 2002 12:59 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik ben op dit moment de sources hiervan aan het binnen halen en ik begin me af te vragen of het verstandig is om over te gaan van 4.10 naar 4.20.
Zijn er hier al mensen die draaien onder 4.20? En is het sneller dan 4.10?
Ik draai al een tijdje X 4.2.0 (vanaf eind januari), en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Op
www.xfree86.org staat wel wat er veranderd is t.o.v. 4.1.0, daar kun je zien of er bijvoorbeeld veel is verbeterd aan de driver voor je videokaart. Sowieso kan het geen kwaad om 4.2.0 te draaien, lijkt me.
Op zondag 17 maart 2002 13:17 schreef it0 het volgende:
ik draai hem ook maar ik vond hem lastig te installeren. moest zelf na make install nog allerlei progs en libs copieren...
Hier had ik geen last van, gewoon 'make World && make install'. Wel eerst een compileer error i.v.m. met DRI, maar nadat ik dat uit had gezet, niets aan de hand. DRI heb ik (voorlopig) toch niets aan, mijn S3 savageMX wordt niet ondersteund.
Op zondag 17 maart 2002 13:18 schreef Alarmnummer het volgende:
Maar afgezien van de lastige installatie routine, is het ook sneller?
Ik heb geen wereldschokkende verbetering gemerkt in vergelijking met 4.1.0 wat ik ervoor draaide. Het loopt echter soepel genoeg (op een p3-650/128Mb RAM).
Die 4.1.0 was echter ook zelf gecompileerd. Misschien dat als je van X voor 386 (van debian, dat draai je toch?) naar een voor pentium gecompileerde X gaat, je wel wat merkt?
* _Squatt_ garandeert echter niets
.