Framedrops in UT

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben weer eens begonnen met UT en bijhorende mods. Speelde een halfjaar geleden veel TO maar door tijdgebrek schoot dat erbij in.

Alles geinstalleerd en helemaal klaar om weer eens lekker te fraggen, wat blijkt? Vette framedrops! Van 70fps naar <30fps als er meer dan 1 ventje over me beeldscherm springt. Vroeger speelde ik met dezelfde hardware met een gem framerate van 55 en uitschieters naar 70 en ongeveer 45. Een heel verschil met nu dus.

Heb alles opnieuw geinstalleerd; Windows98 (gebruikte ik toen ook), 4in1 drivers (de versie die ik vroeger gebruikte en de 4.37a), Detonator drivers (zo'n beetje alle versie's) enz maar de drops blijven.

Zijn er hier meer mensen met dit soort problemen? Of is er misschien iemand die denkt een oplossing te weten, ik hoor het graag.

Specs:
AMD Athlon TB 1000hmz
Aopen AK33 (KT133)
GeForce2mx
256mb PC133 SDRAM
AC'97 onboard sound
IBM GXP60 Deskstar 40GB

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Probeer mijn geforce tweak site eens :) Taro.iticamedia.nl

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Thnx, maar het zou moeten werken zonder tweaks :(

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
probeer eens andere drivers

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zal vast weer commentaar op zijn en mensen die schreeuwen 'mijn blabla loopt anders wel op blablabla fps' maar dit zijn hele normale frames voor een MX

PS, tacticalops is een stuk zwaarder geworden (veel meer textures) in de loop van de tijd, meer grafische ditjes en datjes enzo.. (/me was TO team betatester & map 'helper')
kan dus zeer goed zijn dat je stuk minder frames heb als eerst.. (eerst= rond 1.6)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je AC'97 kan er ook mee te maken hebben, die maakt namelijk gebruik van je CPU.
Toen mijn AC'97 nog werkte ( werkt niet meer >:) ) had ik ook zo'n probleem en als het druk werdt met bots ofzow dan ging mun geluid kraken als een zot.

Ik weet zo niet welke MX je heb, maar b.v. de MX200 is erg traag en die GF2 kaartjes proberen telkens de hoogste FPS te halen dus flipt van 15 naar 70 enzo.

Maar helaas is dit probleem best wel bekend bij deze MX kaartjes ;(

C:\>_

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 14:39 schreef VeldKoe het volgende:
zal vast weer commentaar op zijn en mensen die schreeuwen 'mijn blabla loopt anders wel op blablabla fps' maar dit zijn hele normale frames voor een MX

PS, tacticalops is een stuk zwaarder geworden (veel meer textures) in de loop van de tijd, meer grafische ditjes en datjes enzo.. (/me was TO team betatester & map 'helper')
kan dus zeer goed zijn dat je stuk minder frames heb als eerst.. (eerst= rond 1.6)
Misschien is het dan handig als de topicstarter aan die oude versie komt, zo weet hij zeker dat z'n hard/software het zelfde is gebleven. :)

🌞🍃

• VeldKoe
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 15:09 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Misschien is het dan handig als de topicstarter aan die oude versie komt, zo weet hij zeker dat z'n hard/software het zelfde is gebleven. :)
kan die proberen, maar neem maar van mij aan dat dat zeker gemiddeld zo'n 20 fps scheelt tussen de TO van nu en de TO van 'toen' (1.5/1.6 en lager)
Pagina: 1