GeForce 2 MX zuigt -> vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Ik heb even zitten zoeken naar problemen voor de GeForce 2 MX 400 die ik heb maar niemand schijnt de problemen die ik heb ook te hebben.
Mijn GeForce 2 MX 400 loopt alleen vast onder windows,dus niet onder games die het ook mooi doen. En alleen als ik minimaliseer / maximaliseer of op een menutje (zoals startmenu) klik. De PC zit dan ook muurvast. Zowel bij ME als 98. Ik heb de detonator XP drivers geïnstalleerd dus ik heb de nieuwste drivers.
Specs:
- P3 733 Mhz
- 128 Ram (merkloos)
- Palitdaytona GeForce2 MX 400 64MB + TV out

tvw

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Probeer je hardware versnelling eens uit te zetten...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Als je ME of 98 gebruikt moet je niet de detonator XP drivers hebben maar de win 9x of ME dacht ik, want die zijn alleen voor XP toch?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:28
Hoe weet je zo zeker dat het aan je videokaart ligt?

Verwijderd

Ten eerste zou ik aanraden om Windows 98 te gebruiken in plaats van Windows ME aangezien er in ME te veel bugs zitten.
Het vastlopen gebeurd dit ook met de drivers die bij de videokaart zaten?
Mocht je inderdaad alles geprobeerd hebben door Windows 98 opnieuw te installeren en andere drivers dan zou je gaan denken dat het probleem misschien hardware matig is.
Kijk eerst even of alle instelling in de bios goed staan.
Mocht dit ook het geval zijn dan zou ik terug gaan met de kaart naar de winkel en omruilen voor een nieuwe.
Misschien dat de videokaart niet helemaal lekker overweg kan met je moederbord.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24
heb ook zoiets gehad.... toen was de AGP poort van me mobo kapot

https://wren.co/join/Devian

• iets
detonator XP is voor windows 98/ME. En nee ik weet niet of dit aan mijn GeForce ligt alhoewel ik hem wel verdacht vind.

tvw

Verwijderd

De enige bruikbare windows is 98.

ME heeft memory-bug en andere bugs.

XP crasht teveel, je kan nooit een goed potje (20 minuten) CS spelen.

2K is te traag en crasht graag in CS. LAN problemen met andere windows-sharingen.

Had je ook crashes voordat je die kaart installeerd?

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Anders uninstall je video drivers. Sluit je puter af. Zet er dan een standaard PCI kaartje in en zet pc weer aan. Install drivers die PCI kaart en kijk of ie dan ook vast loopt... zo niet dan is het toch iets met je GeForce kaart of drivers.

• iets
Ik heb nu dan ook primitive windows 98. (lelijk maar stabiel)

tvw

• iets
Ik heb geen PCI kaartjes

tvw

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Ook geen andere AGP kaart of id?

• iets
Kan je dit ook krijgen als je GeForce underpowerd is? Want mijn moederbord is niet echt "modern". :Z

tvw

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Denk niet dat het daar aan ligt wat als je een spel speelt vraag de GeForce veel meer dan als je in windows zit...

• iets
Mijn oude betrouwbare 8 MB ATI RAGE PRO werkt fantastisch, op de grafix na dan

tvw

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Heb je de bijgeleverde driver ook al geprobeert?

• iets
ja maar dan was het probleem precies hetzelfde

tvw

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Dan ligt het waarschijnlijk aan de samenwerking met het moederbord (dat ze niet goed met elkaar overweg kunnen). Of je GeForce is niet goed (2D gedeelte?).

Je kan ook nog eens proberen op de site van de fabriekant te kijken of ze daar dit probleem kennen...

En als daar ook echt niks staat moet je hem maar ruilen tegen een andere GeForce 2 (misschien ander merk, zoals ASUS). En als het dan nog steeds het zelfde is ligt het dus bijna zeker aan je mobo...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:45
Op zondag 17 maart 2002 12:34 schreef algabra het volgende:

2K is te traag en crasht graag in CS. LAN problemen met andere windows-sharingen.

Dan doe jij wat fout, want XP werkt hier perfect en 2K crasht al helemaal nooit.

The devil is in the details.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:25
omdat ie zuigt veroorzaakt ie vastlopers?
laat hem blazen dan ?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
AGP Aperture Size wel op 64MB staan? Ik had die laatst eens op 256MB staan, Win2k had er geen problemen mee, maar WinMe crashte er al heel snel mee, juist onder de desktop.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

Op zondag 17 maart 2002 12:40 schreef joshuasioso het volgende:
Kan je dit ook krijgen als je GeForce underpowerd is? Want mijn moederbord is niet echt "modern". :Z
Zou kunnen want voor een geforce2 mx heb je een agp 2.0 slot nodig. Heeft jouw moederbord agp 1.0 ?
Wel vreemd want met games loopt je systeem niet vast; misschien even een format c: doen ?

van de leadtek faq:

Different between AGP 1.0 and 2.0 Slot:

All GeForce line of graphics cards required AGP 2.0 slot support from motherboard. The main different between the AGP 1.0 and 2.0 is the 2.0 has extra 3.3v support. Without this extra 3.3v from the AGP slot, GeForce graphics cards will not function properly. Most recent released motherboards should have AGP 2.0 slot design, but some old motherboard sometime will show up as 1.0. These motherboards sometime will work if the makers have enabled the 3.3V support for the AGP slot in the 1.0 design. Users with these type motherboards should contact their maker for more information on compatibility issues.
***** Update ***** ( 1/18/02)
The new Intel 845, 850 chipset requires graphics card support AGP 2.0, 1.5V spec. This voltage requirement is included in the standard AGP 2.0 spec. and all current Leadtek WinFast GeForce based graphics cards are 100% compatible with the AGP 2.0 spec. All current Leadtek WinFast GeForce and Titanium based graphics cards are able to support this special Intel chipset requirements.

Verwijderd

Als ik dit zo lees, denk ik dat het niet aan de Winda ligt, maar aan je systeem :P. BTW dat cs crasht in WinXp is niet waar, bij mij iig niet. Winxp en Win2k zijn supah stabiel, als je
1:een goede combo van pc-onderdelen hebt.
2:de juiste drivers installeert (dus niet perse de nieuwste!!)
3:geen i-share installeert >:)

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
probeer eens in je directx je agp versnelling uit te zetten. Dat werkte bij mij wel.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

agp op 2x zetten , sidebanding off.....

Verwijderd

Ik vind dit een beetje een nutteloze post want de meeste snelle PC's kunnen beter op Win-XP draaien omdat die gewoon het stabielst is samen met 2k

En BTW:Misschien is je merkloze ram naar de knoppe

• iets
moet de apg aperture size dan niet op 128 MB staan omdat mijn geheugen ook 128 MB is?

tvw

Pagina: 1