Toon posts:

Low-noise P4 koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een socket478 koeler voor mijn P4 1.8GHz welke (zeer) weinig geluid maakt.

Ik ben niet van plan om te gaan overklokken of andere temperatuur verhoogende zaken.

Iemand enig idee wat een beetje goeie stille fan is?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als geld geen probleem is, zou ik ff w8 op de 8045 P4 versie van Alpha, en dan een Papst fan erop drukken. Die zijn echt heel stil

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
En de standaard fan was toch al zo stil?

Verwijderd

inderdaad,
lijkt me fijn een stillere koeler.

die van mij maakt ook een denderende herrie!!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Op zondag 17 maart 2002 11:38 schreef Masamune het volgende:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een socket478 koeler voor mijn P4 1.8GHz welke (zeer) weinig geluid maakt.

Iemand enig idee wat een beetje goeie stille fan is?
Ik heb van de week een Zalman CNPS6500 gekocht.
Daar zit een fanmate bij waarmee je de 92mm blower kan regelen van 5volt tot ongeveer 11volt.
Als je em op 5volt zet, zie je hem draaien maar je hoort echt bijna niks tot niks. Meteen beginnen dingen als de koeler van je voeding je en schijven herrie te maken (dat deden ze al, maar nu begint het op te vallen! :) )
Ik kan hem je echt aanraden, maar is wel een redelijk prijzige koeler en hij weegt 914 gram dus wel oppassen met het verslepen van je pc als je naar Lanparties gaat.

Verwijderd

Papst maakt niet alleen hele stille fans, maar ook complete (en zeer stille) koelers, kijk daar eens naar.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Is de standaard Intel koeler niet goed genoeg? Deze heeft namelijk goede koelprestaties bij een laag geluidsniveau.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu dus zo'n standaard Intel koeler, maar ik vind het nou niet echt een stille koeler, mischien in vergelijking met andere P4 koeler wel, maar niet in vergelijking met de P3 (koeler) die eerst in deze kast zat..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wat trouwens een beetje gemiddelde temperatuur is voor een P4 1.8GHz ?

Volgens het Asus Probe programmatje zou mijn CPU 40 graden zijn.. is dat hoog? laag? gemiddeld?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 22:25 schreef Masamune het volgende:
Iemand een idee wat trouwens een beetje gemiddelde temperatuur is voor een P4 1.8GHz ?

Volgens het Asus Probe programmatje zou mijn CPU 40 graden zijn.. is dat hoog? laag? gemiddeld?
nette score ;)
is het btw idle of stressed?

Verwijderd

Zalman koelers zijn de stilste koelers die je kunt kopen en de koelprestaties zijn helemaal niet slecht. Ik heb ook een waaier model (CNPS3000+) op mijn XP 1500+ en de temperatuur is 33 graden en ik hoor dus alleen mijn IBM schijf.

Verwijderd

Ik heb ook zo`n cpn6500 cooler,op volle snelheid 1s ie 58 gr volgens probe als ie staat te grazen.
Relaxed nog 47 gr.
Valt me een beetje tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 22:35 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

nette score ;)
is het btw idle of stressed?
Dit is gewoon idle.. men PC stressed niet zo vaak... ik wel ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 22:41 schreef PaCKo het volgende:
Zalman koelers zijn de stilste koelers die je kunt kopen en de koelprestaties zijn helemaal niet slecht. Ik heb ook een waaier model (CNPS3000+) op mijn XP 1500+ en de temperatuur is 33 graden en ik hoor dus alleen mijn IBM schijf.
Ik heb net al even op de Zalman site gekeken, en ik moet zeggen ze hebben zeer interesante spullen, zit al sterk eraan te denken om een CPU koeler, een paar stille PSU's en een passive nortbridge koeler aan te schaffen om mijn PC's eens wat stiller te krijgen...

alleen dan nog wat slims om een zwikke 7200rpm schijven stil te krijgen :)

• Hobbybob123
Een DSP schakeling met anti-geluid ?
Hoor je nooit meer wat over terwijl je vroeger de term anti geluid nog wel eens hoorde. En dat terwijl de DSP's vele malen beter en sneller zijn en het juist nu zou moeten kunnen werken. Maar goed. :)

Misschien dat je eens dynamat kan proberen, dat is een soort isolatiemat die je in je kast kan plakken, absorbeerd veel hoge (7200 en 10k schijfgeluiden).
Schijnt wel ongeveer een maand enorm te stinken, maar goed je moet er wat voor over hebben ?

Je hebt ook van die kastjes waar je je disk in kan pakken, warmte wordt afgevoerd naar een metalen behuizing om de disk heen. Zelf denk ik dat dit ten koste gaat van de levensduur.

Maar dan heb je gewoon heel kort een heel stille pc moet je maar denken :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien totally offtopic maar nu we het toch over koelers hebben, ik heb hiero een xp1800@2100 zijn er voor die 2100 ook stille koelers? ik word gek van die dragon orb III (kutherrieding) :)

• Hobbybob123
Volgens mij is die ZALMAN van mij (CNPS-6500 CU) ook geschikt voor AMD processoren, maar kijk maar eens op de ZALMAN site: www.zalman.co.kr als ik me niet vergis.

Verwijderd

Neem anders die nieuwe van Alpha met een mooie stille fan erop. (en tja zalman is ook wel stil)

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

heeft alpha koelers een homepage??

kan hem namelijk niet vinden via google

aahh durka durka durka

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Maar wel via de search: [topic=471364/1/50]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.