TV laat monitor trillen?

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ik heb mijn tv op de tv out van mijn videokaart aangesloten. Mijn tv staat naast mijn monitor, zodra ik mijn tv aanzet gaat het beeld van mijn monitor trillen. Het lijkt me dat de anode en kathode in de tv de electronen in de monitor ook een beetje aantrekken cq afstoten waardoor ze het beeld laten trillen.

Is dit normaal of hoe kan ik dit oplossen en dan niet de logische oplossing -> tv verplaatsen. Die wil ik daar gewoon laten staan namelijk.

Leeg

Verwijderd

Waar jij last van hebt, is de wisselspanning van je tv, die een wisselend mangnetisch veld opwekt. Dit veld, beinvloed dus je afbuiging in je beeldbuis. Of dat op te lossen is, dat laat ik aan iemand anders over. (Misschien een metalen plaat tussen tv en monitor ?).

• reskobon
Op zondag 17 maart 2002 11:29 schreef X-terior het volgende:
Waar jij last van hebt, is de wisselspanning van je tv, die een wisselend mangnetisch veld opwekt. Dit veld, beinvloed dus je afbuiging in je beeldbuis. Of dat op te lossen is, dat laat ik aan iemand anders over. (Misschien een metalen plaat tussen tv en monitor ?).
Daar had ik ook al aan zitten denken om er een plaat tussen te zetten. Liever een andere oplossing want echt mooi is dit niet.

Leeg

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je tv staat heerlijk te stralen naar je monitor en wel met 50Hz, een ijzeren plaat ertussen zou kunnen helpen, blik en aluminium werken niet of een stuk minder goed.
Je zou ook kunnen kijken aan welke kant de lijntrafo zit in je tv, is dat toevallig vlakbij de monitor, dan kun je op die plaats een plaat ertussen zetten.
Sommige (duurdere) monitors hebben een metalen kooi om straling naar buiten (en dus ook naar binnen toe) te verminderen.

[Edit1}
Misschien past die plaat in je tv, met karton ertussen ofzo?
[/edit]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

Verwijderd

of misschien je pc er tussenzetten?
bij de mijne zitten er aan de linkerkant 2 platen dus als dit bij jou ook zo is kan je daar een ijzeren plaat tussensteken misschien...

• reskobon
ik zal eens kijken of ik nog een ijzere plaat heb. Dan zet ik die wel in de tv. Bedankt iedereen.

Leeg

Pagina: 1