monitor, lijntjes in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sinds gisteren zitten er opeens allemaal lijntjes in beeld op mn monitor.. ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar het lijkt wel een soort 'echo' in beeld. Als je bijv. een horizontale lijn hebt zie je aan de rechterkant ervan deze lijn nog een stuk of 5 keer herhaald.. niet precies dezelfde lijn maar wat wazige lijntjes.. ook letters geven een soort 'echo' naar rechts :?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Het viel me ineens op toen ik gisteren mn monitor uit standby haalde.. daarvoor was ie gewoon goed.. Ik heb de monitor al op mn laptop geprobeerd en daar geeft ie ook zulk beeld.. het ligt dus niet aan de videokaart.

Ik zat zelf te denken aan een kapotte kabel.. kan dat? En mn monitor is niet geaard, kan dat er ook mee te maken hebben? (al is ie nooit geaard geweest..)

oja, monitor is een philips 107e

Verwijderd

Storing op je kabel zou idd kunnen, heb je ook last bij b.v. een verlengkabel van je vga. Zou ook kunnen dat je convergentie niet goed is. Die "echo" is die in een specifieke kleur (rood groen of blauw). De rest van het beeld, is die wel scherp (focus) ?

• Palomar
  • Niet online
ja, beeld is verder wel scherp.. het is ook geen specifieke kleur.. ik heb ff met mn webcam geprobeerd iets te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rickh/zooi/lijntjes.jpg

beetje onduidelijk maar je ziet rechts van het icoontje wat streepjes..

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Dat was bij mijn oude monitor ook! Tik eens voorzichtig tegen de zijkant van de monitor.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

das moire volgens mij, kun je verhelpen met een instelling in je (On Screen Display) menu van je monitor.

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 11:30 schreef zandpaddo het volgende:
das moire volgens mij, kun je verhelpen met een instelling in je (On Screen Display) menu van je monitor.
nee, moire heb ik al geprobeerd.. levert niks op.. degausen helpt ook niet..

heb ook al tegen de zijkant getikt maar gebeurt niks....

ik heb nog garantie op deze monitor (dit is al mn 2e, mn 1e was ook niet goed :{ )dus als het niet 1,2,3 is op te lossen bel ik wel naar philips.. ik dacht dat het misschien iet simpels kon zijn, maar volgens mij is er echt iets kapot..

Verwijderd

Zeker, gebruik maken van je garantie. Maar je hebt toevallig geen ander electrisch app sinds gisteren vlak in de buurt staan ? Check als dat kan het met een andere monitor. (Weet je zeker dat het daar wel of niet aan ligt).

Verwijderd

Druk eens heel hard tegen de aansluitingen van je monitor op je pc.

Bij mij is zoiets vaak een contactprobleem.

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 11:39 schreef X-terior het volgende:
Zeker, gebruik maken van je garantie. Maar je hebt toevallig geen ander electrisch app sinds gisteren vlak in de buurt staan ? Check als dat kan het met een andere monitor. (Weet je zeker dat het daar wel of niet aan ligt).
Aan een ander apparaat dacht ik ook al.. volgens mij is hier echt geen ander apparaat bij gekomen... ik test hem sowieso nog even in een andere kamer op een geaard stopcontact..

en ik had de monitor al op mn laptop aangesloten (andere pc helemaal uit gedaan) maar ook op mn laptop zie je die streepjes..
het ligt volgens mij echt aan de monitor..
Pagina: 1