Toon posts:

Video opname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb problemen met opnemen van een dig. videocam.
Als hij een tijdje staat op te nemen veranderd het beeld in blokjes en schud alles door elkaar. Gebruik windows moviemaker.
AMD XP 1600+
dfi mobo met xp ondersteuning
512 DDR intern
asus gf2 400mx 64mb
Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
Iemand een idee ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vind je het erg als ik je niet volg?

Je hebt problemen met het capturen van video met een videocamera? en dan gebruik je de video in op je videokaart? Of gebruik je een (USB?) (web)cam daarvoor?

Vertel eens wat meer, dan kunnen we helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,
Ik gebruik een firewirekaart voor de invoer. Ik heb inderdaadproblemen met het capturen van beelden met als invoer een digitale videocam. met firewire uitgang.
Hij captured wel maar houd het niet lang vol.
Het probleem ontstaat pas na een paar minuten. Het voorbeeld beeld wordt dan opgehakt in blokjes en gooit de gedeeltes door elkaar. Als ik dit beeld dan daarna afspeel is het net zo, dus het is niet dat alleen het voorbeeldscherm in de stress schiet maar de gehele opname vanaf het punt dat het begint. Het aantal minuten is nooit gelijk totdat de storing begint soms 5 min. soms 9 min, maar hij haalt nooit langer als 10 min.
Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Ik heb alleen wel hardeschijffans die hun stroom van de stroomvoorziening van de hardeschijf pakken kan het hier aan liggen.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

klinkt meer als vuile koppen ipv capture problemen.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
camera is net 2 weken oud en heeft inmiddels 30 min opgenomen. Dus lijkt me sterk. Tevens is de beeldkwaliteit gewoon rechtstreeks op tv perfect.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 17 maart 2002 12:11 schreef Wardog het volgende:
camera is net 2 weken oud en heeft inmiddels 30 min opgenomen. Dus lijkt me sterk. Tevens is de beeldkwaliteit gewoon rechtstreeks op tv perfect.
Dan zijn het niet de koppen :) (gelukkig maar) Helaas ik ken moviemaker helemaal niet en kan je dus ook niet helpen.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het ook in andere software. Bijvoorbeeld ook in Videowave III. Dus ik denk dat het hardware is maar kan niet vinden wat ?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

Heb weinig verstand van dit topic, maar het klinkt alsof je Buffer vol raakt. Kan je niet iets in de software zoals "buffersize" instellen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik denk dat je gelijk hebt, ik heb namelijk meer problemen die ik hieraan toewijs. bijvoorbeeld in games er zomaar uitknallen, vooral na schakelen tussen veel programmas, net ofdat mijn geheugen volloopt en niet word geleegt.
Draai trouwens onder windows XP home

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 05:33
Welke chipset zit er op het bord?
En wat hangt er allemaal in je pci sloten?

Worden er irq's gedeeld met je firewire kaart of worden er mischien membanks geshared met je firewire kaart??

Usb op het zelfde irq of vid kaart?
Wat voor dv camera is het toevallig een sony, zo ja verander de firewire driver is.
(texas instruments in plaats van standaart ohci driver of andersom)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een firewirekaart van Sitecom. de ieee 1394.
nu lees ik net op die site het volgende:
Q: Ik gebruik een PAL DV-camera in combinatie met een Sitecom FireWire Kit .
Ik kan videobeelden naar mijn harddisk overbrengen, maar het beeld ziet eruit als een mozaïk. Het geluid is goed
A: Dit is een Microsoft DV driver probleem, specifiek mbt PAL systemen (vooral voor JVC DV camcorders).
Verander de camcorder driver van de Microsoft driver naar de Texas Instrument driver.
Te volgen procedure:

Zet uw camera aan
Verwijder in configuratiescherm\systeem\apparaatbeheer "image device" (MS camera en VCR)
Download de TI driver voor Windows en installeer het.
Zet U camera uit en weer aan

Maar die driver werkt dus niet bij mij omdat hij zegt cant detect the right windows version ?
Betekend dit dat deze kaart dus kennelijk niet kan werken onder XP(of althans niet fatsoenlijk)

Het is kennelijk dus toch een driver probleem en waar moet ik dan de goede driver vinden ?

Het is trouwens een samsung camera type VP-D55 pal

En ik weet eigenlijk niet hoe ik alle bovenstaande zaken van irq en dergelijke moet contoleren

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 05:33
Standaart texasa instruments driver zit in windows zelf, ga naar eigenschappen hardware en dan naar je firewire kaart.

Werk stuurprogramma bij en kies zelf daar zie je er waarschijnlijk 2 of 3 staan en kies de texas instruments.

Windows vraagt of je het echt heel zeker weet :)
Effe opnieuw opstarten en testen :)

Denk dat het wel werkt dan zoniet flikker je kaartje weg en koop een pinnacle kaart met studio7 werkt lekker makkelijk en goede support.

Kost wel een beetje maar dan heb je ook wat.
Ik vind zelf dat support best wat mag kosten dus koop altijd bij een wat betere zaak ik raad je dit ook te doen want dan kan je altijd nog terugvallen.

(dusse geen dixons ofzo want die gasten weten niet eens hoe ze het kaartje instaleren moeten evenmin dat ze weten hoe een mac werkt :) )

Verwijderd

Topicstarter
Uh, het zal wel weer XP zijn maar texas is dus niet te vinden in de standaard drivers. Ik denk dat het de oplossing gaat zijn dus iemand een idee waar ik deze kan downloaden, of hoe hem in XP te vinden?.

Verwijderd

Als werkende in een video montage zaak ken ik dit probleem maar al te goed.
Vreemd genoeg kwam het altijd voor op mobo's met VIA chipsets, maakt niet uit welke drivers. Wanneer we dan alleen het mobo vervingen door een examplaar zonder VIA chipset, was probleem weg.
Er zijn ook verschillende fabrikanten van firewire produkten die VIA chipsets streng afraden, en hier ga ik volledig in mee.
Voor als nog heb ik geen flauw ideé wat het exacte probleem met de beruchte VIA chipsets is, en een oplossing, behalfde een andere chipset gebruiken, ken ik ook niet.
Misschien kun je de firewire kaart eens in een andere PC proberen, het zij met VIA of zonder VIA chipset, om te zien hoe het daar werkt.

Succes.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 11:28 schreef Roefoes het volgende:
Vreemd genoeg kwam het altijd voor op mobo's met VIA chipsets, maakt niet uit welke drivers. Wanneer we dan alleen het mobo vervingen door een examplaar zonder VIA chipset, was probleem weg.
Dat roep ik nou al maanden :D :*

||
||
\/

Verwijderd

Topicstarter
Hier de gegevens van het mobo. Inderdaad een via chipset. Betekend dit dat ik straks een heel ander mobo moet gaan kopen? Hij is net nieuw LoL.
Merk is : DFI
Chipset
VIA KT266A/8233
CPU Socket
Socket A
CPU Supported
AMD Athlon /Duron 200/266MHz FSB processor 600MHz~1.33GHz and future processors

Memory
3 DDR SDRAM DIMM sockets
max. 3GB memory
Supports PC1600(PC200) / PC2100 (PC266) DDR SDRAM
PCI IDE
Dual PIO mode 3/4 EIDE channels up to 4 IDE devices
UltraDMA/100 transfer rate up to 100MB/sec

Super I/O
2 x NS16C550A compatible UARTs
1 x SPP/ECP/EPP parallel port
External Connectors
2 x USB, 2 x DB-9, 1x DB-25, 1x PS/2 Mouse, 1 x PS/2 Keyboard, 1 game/MIDI, 3 audio jacks
Internal Connectors
1 x IrDA, 4 x external USB, 2 x IDE, 1x Floppy, 1 x ATX power, 3 x fan, 1 x WOR, 1 x WOL, 2 internal audio connectors, 1 external connector (line-out, mic-in)
Power Management
ACPI and OS direct power management
Wake-on event: RTC/Modem/LAN
Hardware Monitor
System, processor temperature, voltage and fan speed
Expansion Slots
1 AGP slot (Supports 4x/2x AGP)
5 PCI slots
1 CNR slot
Audio On Board
AC`97 Audio codec
Other features
Suspend to RAM
BIOS
Award / 2Mbit
Form Factors
ATX, 4 layers
30.5 cm x 24.5 cm
12 inch. x 9.65 inch.

Hel me uit hierzo want ik weet het niet meer :'(

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu ook. Tijdens de opname stopt opeens het preview venster van pinnacle studio 7, de ene keer is dat na 3 min en een andere keer 8 min. De camera zelf loopt gewoon door. Als ik later het opgenomen beeld bekijk stopt hij idd waar ook de preview gestopt is. Ik denk dat het door die VIA chipset komt. Hier wat specs:

AMD TB 1000
Abit K7A
512 MB ram
Dynalink Firewire kaart.
Pinnacla Studio 7
Windows XP
Sony Digicam DCR-PC9E PAL

Het zou toch moeten werken? Neem aan dat er anders meer mensen met dit probleem zitten.
De Firewire kaart wordt zonder problemen door windows herkent

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Kan idd een via probleem zijn

er zijn btw meerdere capture kaarten die hier problemen mee hebben

ook een in de fotografie gebruikt apparaat met een proffesionele capture kaart wilde alleen maar werken op een intel chip

Geen via meer voor /me

Repareren doe je zo.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Niet heel toevallig een filelimiet probleem???
(weet niet hoe je indeling is, ntfs of fat?)

Verwijderd

ik heb een fat 32 systeem. Dan mogen je bestanden toch maximaal 4 GB zijn??
Als dat zo is dan zou ik toch 4000 / 4 = 1000 Sec. = 16 min moeten kunnen opnemen. Maar meestal stopt hij al na 3 min.

Dat zal het dus niet zijn.
Pagina: 1