Toon posts:

[NT4] Bandbreedte afknijpen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als er mensen zitten te downen op mijn NT4 server bakkie dan valt voor de andere PC's de snelheid weg. Dat is logisch. Ik zoek dus een programma die de QOS kan regelen op mijn NT4. De search heb ik al gebruikt.

Alvast bedankt :)

• npiersma
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Hmm, NT4, IIS4 neem ik aan? Daar kun je via de IIS admin de bandbreedte opgeven.

Niels

Verwijderd

Topicstarter
IIS gebruik ik niet...er draait Apache :9 op dus dat is geen optie.

Het gaat touwens om een IRC DCC servertje die ik met dat serverscript niet kan knijpen helaas :(

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 23:09
Hoi hoi

Kan dat eigelijk ook met winproxy? da gebruik ik in het netwerk, super fijn programma, maar bandbreedte kan er niet mee afgeknepen worden?

Misschien met een addon oid?

Greetz

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Hmmmm als je dan toch Apache gebruikt onder NT, waarom dan nog NT gebruiken, waarom dan niet meteen Linux ;)

Dan kan ik je wel uitleggen hoe je bandbreedte kan beperken, sterker nog daar zijn al een aantal topics over geweest.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Linux kan ook ja maar ik heb gekozen voor een NT4 server. Das dus ook geen optie :)

Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^^^^^^^ Schop! :)

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee?

• budi
Maar mij is het nog niet precies duidelijk wat je wil. Wil je de snelheid beperken waarmee je webpagina's worden opgevraagd of wil je de bandbreedte op je interfaces zelf beperken?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de algemene uploadsnelheid van die PC (netwerkkaart) beperken tot 8 k/s. Dit geldt dus voor al het uitgaande verkeer. Dat moet volgens mij wel kunnen alleen hoe en met wat...

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals kick :P

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog 1 keer: SCHOP!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Windows 2000 (Advanced) Server Installeren. :7
Zit een QoS Admission Control bij ingebakken :z

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan die PC dat niet aan :(. Ik zoek dus een oplossing voor NT4 server!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Helaas kan die PC dat niet aan . :( Ik zoek dus een oplossing voor NT4 server!
Systeem Upgrade >:) Verder zou ik het ook niet echt weten.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 13:29 schreef TheProphet het volgende:

[..]

Systeem Upgrade >:) Verder zou ik het ook niet echt weten.
suc6
Hmm das helaas ook geen optie.

Ermoet toch wel een progje te krijgen zijn waarmee je je bandbreedte kan instellen :?

• budi
Het is wel iets wat een beetje op 'kernel-niveau' geregeld moet worden, dus een 'gewoon' programma van derden zal dat niet zo snel kunnen ben ik bang.

Wat voor machine is dat eigenlijk waar je NT4 op hebt gezet? Wat voor CPU en hoeveel geheugen zit er in?

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 18:28
Ik heb ook een soortgelijke vraag, maar ik wist niet of ik hem hier tussen moest zetten, of in een nieuwe topic, dus hebbik dit maar gedaan :P

Mijn pc zit op een netwerk met nog 2 andere pc, en ik kan internet via een router (Mxstream basic van planet), maar soms gaat mijn internet een stuk langzamer en soms doet hij het helemaal niet. Maar ik heb niet het gevoel dat de verbinding echt compleet weg is, want het duurt ff voordat hij de melding geeft dat de pagina niet kan worden gevonden. En 4 maanden terug haddik anderhalve maand lang geen internet, terwijl mijn broer (de modem en router enzo staan in zijn kamer) wel gewoon internet had. Is het dus mogelijk dat hij op de een of andere manier mijn bandbreedte afknijpt of zelfs afzet? En zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?

Khoop dat jullie me kunnen helpen:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PII 300 met 64 Mb intern. Hij doet dienst als PDC, mICR DCC server, Webserver, Mailserver, Norton coorporate antivirus server en }:O

Het lijkt mij errug vreemd als er niets tegen te doen is.

• budi
Tsja, of je gooit er een oude 486 Linux server 'tussen' die het wel kan. Vervolgens forward je gewoon al het netwerkverkeer op de nodige poorten door naar de NT server.

Iets anders zou ik me ook niet kunnen bedenken. Of je zet er wat extra geheugen in en je installeert Windows 2000. Maar dat is al eerder voorgesteld.

Pagina: 1