ik dacht dat ze in china ook de 1900 band gebruikt (correct me if im wrong)
dus dat gaat hier niet werken tenzij het een tri-band toestel is.
dus dat gaat hier niet werken tenzij het een tri-band toestel is.
De nokia 8250 uit Azie werkt hier wel dus dan zou een Chinese het toch ook moeten doen lijkt mij?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/net_cnct.shtmlOp zondag 17 maart 2002 09:42 schreef Bostoman het volgende:
Topic titel zegt allles denk ik, werkt een GSM dat je in china koopt hier? wanneer wel en wanneer niet?
Dit staat ook bij de beschrijvingen van telefoons op nokia.nl
Werkt op de volgende netwerken: EGSM 900/1800 netwerken in Europa, Afrika en Azië.
Verwijderd
In China hebben ze 900 netwerk. Dus als het een dual band telefoon is dan werkt hij ook hier op alle providers en als het slechts een 900 telefoon is, alleen op KPN en Libertel.
Inderdaat alleen 900 netwerk in China. Ze verkopen daar daarom meestal singleband 900 telefoons, tenzij het precies detzelfde modellen zijn als in Europa.Op zondag 17 maart 2002 14:18 schreef lavapies het volgende:
In China hebben ze 900 netwerk. Dus als het een dual band telefoon is dan werkt hij ook hier op alle providers en als het slechts een 900 telefoon is, alleen op KPN en Libertel.
Meeste telefoons in China hebben in het modelnummer een 8 staan. Brengt daar geluk
4 zal je nooit in de modelnummers tegenkomen. 4=dood
zolang je maar niet nog wat verder naar het oosten gaat en een tel. uit japan haalt.. die gebruiken namelijk 3G netwerk en daar heb je hier pas wat aan wanneer UMTS klaar is... dus dat duurt nog wel wat jaren...
Overigens kun je in Japan toch niet zomaar als toerist een tel. halen, je moet een citizen pass hebben waaruit blijkt dat je minstens een half jaar in japan verblijft. Tevens kunnen ze zo zien welke gsm's door wie zijn gekocht, zelfs prepaid toestellen. Dit omdat prepaid veel werd gebruikt voor criminele activiteiten voordat deze regel werd ingevoerd... Tsja, ieder land zo z'n eigen oplossingen he?
Overigens kun je in Japan toch niet zomaar als toerist een tel. halen, je moet een citizen pass hebben waaruit blijkt dat je minstens een half jaar in japan verblijft. Tevens kunnen ze zo zien welke gsm's door wie zijn gekocht, zelfs prepaid toestellen. Dit omdat prepaid veel werd gebruikt voor criminele activiteiten voordat deze regel werd ingevoerd... Tsja, ieder land zo z'n eigen oplossingen he?
DatDus.DE --- DatDus!
Correctie danOp zondag 17 maart 2002 10:07 schreef [Airwolf] het volgende:
ik dacht dat ze in china ook de 1900 band gebruikt (correct me if im wrong)
Het 1900 netwerk wordt alleen in de VS en Canada gebruikt.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Pagina: 1