Spam afzender?

Pagina: 1
Acties:

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 08:47
Ik zet net m'n computer aan, en tot m'n grote schrik zie ik opeens allemaal undelivered e-mail verschijnen, van een e-mail met een reclameboodschap die aan een grote groep mensen is verstuurd met mijn oude mail adres als afzender en als reply to.

Alhoewel ik al vaker spam heb ontvangen gericht aan dat adres (niet aan m'n nieuwe e-mail) is dit de eerste keer dat ze me als afzender gaan gebruiken. Hier ben ik op z'n zachtst gezegd niet erg blij mee, want ik ben bang dat ik zometeen een gigantische stroom aan flamemails ga krijgen waarin ik als de spammer word gezien.

Het probleem is dat m'n oude adres @knoware.nl is, en m'n nieuwe @ision.nl, maar dat elke e-mail gericht aan @knoware.nl gewoon bij m'n @ision.nl e-mail terecht komt. Ik heb Ision al gevraagd of het mogelijk is die alias af te sluiten, maar daar heb ik nog niks van gehoord.

Wat moet ik in hemelsnaam doen? :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je wachtwoord veranderen van je knoware adres...

dan moet je gewoon zeggen tegen de mailtjes die je terug krijgt dat je box misbruikt is ... en dan hopen dat het niet nog een keer geprobeert.

je zou ook in je mail client alles van je knoware adres kunnen blocken... maar ik denk niet dat dat je bedoeling is..

• RVW
Nee, het probleems is dat Ision de nieuwe naam is van Knoware, en dat deze 2 e-mail adressen dus 1 en dezelfde mailbox zijn. Er word niks doorgestuurd.

Ook gebruiken ze niet echt m'n knoware adres, maar faken ze de afzender en reply to door dat knoware adres er neer te zetten, waardoor het lijkt alsof ik de spammer ben. In de internetheaders is duidelijk te zien dat de spam van een hele andere mailserver afkomstig is, helaas wel met mijn oude e-mail adres erboven.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
hmm

het LIJKT erop dat iemand jou persoonlijk moet hebben.

dus iig iemand die je kent enzow.

tis lullig maar je zou erachter kunnen komen via het ip enzow

• RVW
Ik heb dus al contact opgenomen met Ision om m'n @knoware.nl adres op te heffen. Hopelijk kan dat, en heb ik daarna wat minder last van spam (let tegenwoordig wel wat beter op dat ik niet overal m'n e-mail adres drop, en dat ik ook niet meer op usenet post met m'n e-mail adres)

Was een niet zo leuke surprise vanochtend... ;(