Verschillen Scorpio/Dragon bigtowers van chieftech

Pagina: 1
Acties:

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Hey,

Ik krijg enorme trek in een CT kast en ik zie dat de bigtower modellen verschillend zijn. Niet alleen in kleur, wat het al moeilijker maakt om te kiezen, maar ook het nummer wat bij de kast hoort.

Der is een serie
Dragon ATX Bigtower / Mini Server Tower
http://www.arena-chieftec.de/PC_Chassis/Dragon_Series/dragon_series.html
Chieftec DA-01B-D, 8x3œ" 6x5Œ" P3/P4/AMD 340W

en

Scorpio ATX Bigtower / Mini Server Tower
http://www.arena-chieftec.de/PC_Chassis/Dragon_Series/dragon_series.html
Chieftec TA-10B-D, 8x3œ" 6x5Œ" P3/P4/AMD 340W

Nou weet ik niet wat de verschillen zijn tussen de twee kasten, behalve het uitlijk iets. En ik weet ook nog niet welke ik mooier vind.

Hopelijk is er hiero iemand die ze kent of wat stats heeft tussen de twee kasten? Zodat ik wat argumenten heb waarom de ene eventueel beter of slechter zou zijn dan de ander.

Follow-up vraagje: De zwarte serie heeft geen zijpaneel fan optie; heeft iemand daar nog wat over te melden? Ik vind zwart eigenlijk wel de mooiste, maar extra zij-fannetje zie ik ook wel zitten. Dus dan zou het silver of blue worden, wat ook niet verkeerd is natuurlijk.

Another follow-up vraagje: Welke fans adviseren jullie (niet) en eventueel waarom niet?

Ik hoop wat reacties te krijgen alvorens ik tot kopen overga! (nog even maandje sparen)

(mods: ik weet niet zeker of dit goeie board is, sorry anders > move anders maar)

http://mrfloris.com

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Je linkt 2 keer naar hetzelfde.
Heb je al op de site van Chieftec gekeken?

Zelf heb ik een Chieftec Dragon DA-01-BD, die grote zwarte met een deur dus :)

In die kast is ruimte voor 6 casefans; 3*80mm voor, 2*80mm achter en 1*100mm achter.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Dragon en Scorpio zijn 100% gelijk aan elkaar op het front na, dit is het enige verschil.

Door de open structuur van het front heeft de dragon een iets betere airflow, maar welke je mooier vind is een persoonlijke keuze.

Als je fans neemt, zorg dan dat deze weinig toeren maken.
Er mooi zijn de Enermax fans die je variabel kunt regelen in toerental.

Verwijderd

Ik heb de scorpio in het zwart alleen een maatje kleiner met enermax fans.
Dit gaat perfect ik heb de potmeters van de enermax afgesloopt, die vervangen voor een 15kohm potmeter en voor op mijn kast gemonteerd en kan ze nu regelen zonder schroevendraaier.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

als je wacht tot vanavond...post ik ff wat pix van mijn DX-01BL-D
die blauwe dragon serie dus :)

en wat inderdaad is gezegt...die scorpio is dicht in het front...

dus een mindere airflow
maar nog steeds een super kast

de Dragon heeft ribben in het front en je kan daardoor makkelijk 2 intake fans plaatsen voor een nog betere airflow

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 11:44 schreef Treb het volgende:
De Dragon en Scorpio zijn 100% gelijk aan elkaar op het front na, dit is het enige verschil.

Door de open structuur van het front heeft de dragon een iets betere airflow, maar welke je mooier vind is een persoonlijke keuze.

Als je fans neemt, zorg dan dat deze weinig toeren maken.
Er mooi zijn de Enermax fans die je variabel kunt regelen in toerental.
Kijk, tof antwoord, yeah, mijn smaak gaat naar de D en niet de T serie, ook o.a. ivm betere luchtstroom voor.
Enermax coolers, flex. goed plan!!

http://mrfloris.com

Verwijderd

Koop die Dragon. Meer airflow. Simpel toch?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik kick dit oude topic even omhoog, want ik heb een vraag over de Matrix en Winner series. Zijn die ook hetzelfde als de dragon op het front na dan? Dus dezelfde voeding, hetzelfde interieur enz.?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op 15 januari 2003 @ 20:00:
Ik kick dit oude topic even omhoog, want ik heb een vraag over de Matrix en Winner series. Zijn die ook hetzelfde als de dragon op het front na dan? Dus dezelfde voeding, hetzelfde interieur enz.?
Ja. :)
Ook hierbij is het enige verschil het front, van binnen is het gewoon een Dragon case.

• AgeOfPanic
  • Nu online
Ik had nog een vraag over deze kasten. Normaal heb ik van die koelers op mijn harde schijven, maar die passen dan niet meer. Is die fan die je voor de harde schijven kunt plaatsen dan genoeg om je harde schijven te koelen? Ook als je meerdere schijven hebt?

[ Voor 27% gewijzigd door AgeOfPanic op 15-01-2003 21:34 ]

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op 15 January 2003 @ 21:02:
Ik had nog een vraag over deze kasten. Normaal heb ik van die koelers op mijn harde schijven, maar die passen dan niet meer. Is die fan die je voor de harde schijven kunt plaatsen dan genoeg om je harde schijven te koelen? Ook als je meerdere schijven hebt?
moet genoeg zijn, zelfs zonder koeler moeten de hardisks blijven draaien.

• AgeOfPanic
  • Nu online
Maar bij 7200 RPM schijven raden ze vaak wel aan om deze te koelen. Als je ze dan ook nog eens boven elkaar plaatst zonder koeler, wordt het dan niet te warm?

[ Voor 5% gewijzigd door AgeOfPanic op 15-01-2003 22:34 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze worden wel warm ja, maar de nieuwere HD's kunnen dat wel aan hoor. Als je ze koelt is dat alleen maar beter voor de levensduur van de HD's. Die koeling is vooral handig als je bijvoorbeeld 10.000RPM SCSI harddisks hebt, die worden dan erg lekker zonder veel herrie (een Enermax 80x80 kan je makkelijk bijstellen).

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 15-01-2003 22:44 ]

Pagina: 1