Toon posts:

Duitse bedrijven: hoe filteren uit pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: is er een mogelijkheid, nu of in de nabije toekomst, om bedrijven uit het buitenland uit de pricewatch te filteren?

Het gaat mij momenteel met name om Duitse bedrijven. Als ik bij veel artikelen kijk die ik in m'n 'mandje' op T.Net heb zitten, dan zijn de 1e paar bedrijven veelal Duits. Da's allemaal heel leuk en aardig, maar ik bestel liever bij een Nederlands bedrijf, ivm de Nederlandse wetgeving bij problemen.

Het probleem is dat mijn mandje niet representatief is voor de kosten die ik ga maken bij aanschaf van die artikelen, omdat daar de Duitse bedrijven gewoon tussenstaan. Die hebben vaak hogere verzendkosten, of leveren überhaupt niet naar het buitenland (vreemde zaak dat ze dan in de PW staan trouwens), en ze vallen dus zoals gezegd niet onder de Nederlandse wetgeving.

Ik zou dus graag zien dat ik bij de pricewatch kan kiezen om bedrijven uit het buitenland te filteren. Of met behulp van bv. een opt-in systeem landen (of specifieke bedrijven) aan kan vinken waarvan ik ze wil meenemen in mijn lijstje van leveranciers.

Zodoende dat ik weer een betrouwbaar en representatief overzicht heb van de prijzen zoals ze in Nederland zijn.

Is hier iets in mogelijk?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Kun je over discussieren, de 3 die veel genoemd worden in de PW leveren gewoon in Nederland. Gaat allemaal netjes en kosten vallen erg mee. De voorwaarden zijn ook duidelijk en worden netjes vermeld.
De prijzen zijn ook een graadmeter voor het prijspeil in Dld t.o.v. Nederland. Zo geef je de Nederlandse leveranciers de ruimte om na te denken over hun prijszetting.
Het is mij opgevallen dat harde schijven en processoren fiks in prijs gedaald zijn sinds de aanwezigheid van Duitse bedrijven op de FP.
Ik vind het filteren geen gek idee als je per se in Nedeland wilt kopen. Ik denk ook dat je moet uitleggen wat de risico's zijn van het kopen bij een Duits bedrijf. Zoals langere levertijden en omruiling duurt minimaal 10 dagen. Verder zou je kunnen uitleggen wat Vorkasse is hoe dit werkt (FAQ?)
Ik heb zlef artukelen gekocht bij 2 Duiste bedrijven en heb 1 positieve en 1 negatieve ervaring gehad. Het feit blijft staan dat ik veel goedkoper uit was dan wanneer ik het zelfde in Nederland had besteld.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het MT is nog bezig met een oplossing het "probleem" is al bekend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou het persoonlijk jammer vinden als ze helemaal uit de prijswatch verdwijnen. Zoals ik in de vorige posting aangeef wordt er wel een signaal aan de shops in NL gegeven.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet verdwijnen. Ik zeg filteren. Zodat de mensen die niet in het buitenland willen kopen niet elke keer moeten gaan kijken of de prijzen wel bij Nederlandse winkels horen :)