Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gedoogbeleid op GOT

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat er een gedoogdbeleid op got is omtrent racistische en discriminerende uitspraken.

Er wordt wel opgetreden tegen zulke uitspraken, maar haast niks tegen de users. Ik kon me ooit eens herinneren, dat na zeer ernstige uitspraken van een user genaamd Revolution werd gebannd (terecht).

maar ik heb het idee dat vele tweakers zo'n onderbuikgevoel hebben tegen allochtonen en dat graag willen uiten, maar toch weer niet doen.

Ik neem als voorbeeld deze topic (is als geintje bedoeld, maar kan erg serieus worden opgevat) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/409047. Omdat er een overmacht was aan vele tweakers die meededen met het imiteren van allochtonen. Hebben de modjes niets ondernomen tegen vele users. Lunatic had dat topic wel dicht gegooid, maar op aandringen van Nelly__. Ook hij zei er verder niets meer over.

Als er een schaap over de dam is volgen er meer, dat is bij "zulke" topics meestal het geval..

Got heeft veel leden en die zijn niet allemaal Nederlanders. Daarom zijn er voor iedereen hetzelfde regels waar aan gehouden moet worden.

got is geen klein forumpje meer. Hoe groter het wordt hoe meer verantwoordelijkheden het krijgt.

p.s modjes zoals llewela moeten er meer van zijn..

p.s.s nog zo'n voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387644

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ach kom, dat taaltopic is meer cabaret, als lebbes en jansen het doen is het grappig, doen een stel tweakers het is het ineens racisitsch.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is een grote massa die erg generaliserend denkt en gelijk de hele marokkaanse/turkse bevolking over een kam scheert.

Aangetoond is dat die bevolkingsgroep overgegroepeerd is in het (licht)criminele circuit, maar de redenatie wordt heel vaak (en dom) omgedraaid naar "het overgrote deel van die bevolking is crimineel".

Je kan allees censureren, dat lijkt me niet de bedoeling. Als ik jou was zou ik er gewoon boven staan, want het is gewoon heel veel dom/onnadenkend geblaat. Bedenk je dat het publiek hier vrij jong is en nogal radicaal en ook weleens onrealistisch denkt.

In hokjes stoppen is een manier om iets te snappen (en heel menselijk), al is het vaak niet terecht.

En 'grappig' turken enzo nadoen vind ik vrij kansloos. Ik denk dat de beleidsmakers van GC hier eens een uitspraak over moeten doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Lord Daemon
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 17 maart 2002 09:46 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat de beleidsmakers van GC hier eens een uitspraak over moeten doen...
Mja, maar Grrrrrene is volgens mij nu net met vakantie. :)

Als iemand echt racistisch bezig is volgt daar natuurlijk een OW op. Dat geldt overigens voor belediging van alle groepen, niet alleen op grond van 'ras'.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 12:32
Op zondag 17 maart 2002 03:17 schreef Kemo het volgende:
Ik heb het idee dat er een gedoogdbeleid op got is omtrent racistische en discriminerende uitspraken.

Er wordt wel opgetreden tegen zulke uitspraken, maar haast niks tegen de users. Ik kon me ooit eens herinneren, dat na zeer ernstige uitspraken van een user genaamd Revolution werd gebannd (terecht).

maar ik heb het idee dat vele tweakers zo'n onderbuikgevoel hebben tegen allochtonen en dat graag willen uiten, maar toch weer niet doen.

Ik neem als voorbeeld deze topic (is als geintje bedoeld, maar kan erg serieus worden opgevat) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/409047. Omdat er een overmacht was aan vele tweakers die meededen met het imiteren van allochtonen. Hebben de modjes niets ondernomen tegen vele users. Lunatic had dat topic wel dicht gegooid, maar op aandringen van Nelly__. Ook hij zei er verder niets meer over.

Als er een schaap over de dam is volgen er meer, dat is bij "zulke" topics meestal het geval..

Got heeft veel leden en die zijn niet allemaal Nederlanders. Daarom zijn er voor iedereen hetzelfde regels waar aan gehouden moet worden.

got is geen klein forumpje meer. Hoe groter het wordt hoe meer verantwoordelijkheden het krijgt.

p.s modjes zoals llewela moeten er meer van zijn..

p.s.s nog zo'n voorbeeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387644
zucht........moet dit nou altijd? jou mening hoeft niet de beste te zijn, of enige waarheid. Laat mensen discusseren.....

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verder heb ik dat topic nooit ingekeken voordat ik die SU zag. En waar leg je de grens bij racisme in dat topic? Ik ben het met je eens dat tegen racisme moet worden opgetreden, maar zelfs ik voel er weinig voor om die 10 pagina's te gaan doorspitten en elke reply individueel te beoordelen...

En als jij het ook zo erg vond, had je zelf die SU al wat eerder moeten plaatsen zodat ik hem eerder in de gaten kreeg. Ik kan ook niet ALLE topics lezen, dus soms vertrouw je ook wat op SU. Zolang er geen melding komt en het topic is zo groot, dan geloof je allemaal wel dat er niets aan de hand is.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 12:29 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

zucht........moet dit nou altijd?
wil je me aub uitleggen wat je hiermee bedoelt?
jou mening hoeft niet de beste te zijn, of enige waarheid. Laat mensen discusseren.....
Wat jij discussieren noemt. Noem ik generaliseren, zwart maken en zelf discrimineren.

• JvS
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 17 maart 2002 12:29 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

zucht........moet dit nou altijd? jou mening hoeft niet de beste te zijn, of enige waarheid. Laat mensen discusseren.....
Ik vind dit niet echt een *zucht*. Je mag best zaken aan de kaak stellen, mits je het een beetje beargumenteerd doet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 13:05 schreef LuNaTiC het volgende:
Verder heb ik dat topic nooit ingekeken voordat ik die SU zag. En waar leg je de grens bij racisme in dat topic? Ik ben het met je eens dat tegen racisme moet worden opgetreden, maar zelfs ik voel er weinig voor om die 10 pagina's te gaan doorspitten en elke reply individueel te beoordelen...

En als jij het ook zo erg vond, had je zelf die SU al wat eerder moeten plaatsen zodat ik hem eerder in de gaten kreeg. Ik kan ook niet ALLE topics lezen, dus soms vertrouw je ook wat op SU. Zolang er geen melding komt en het topic is zo groot, dan geloof je allemaal wel dat er niets aan de hand is.
Het gaat niet zozeer om die taaltopic, maar om de kudde gedrag van sommige tweakers. tevens haalde ik dat topic als voorbeeld naar voren om iets duidelijk te maken.

Je ziet meestal, dat "zulke" topics het altijd goed doen (aan de aantal tellende pagina's). Als dit het geval is hebben kennelijk de meeste mensen hier een onderbuikgevoel tegen dat groep mensen (vrijwel gaat het hier altijd om allochtonen) of kunnen ze gewoon niet voor hunzelf nadenken waardoor ze juist mee gaan doen..
zelfs ik voel er weinig voor om die 10 pagina's te gaan doorspitten en elke reply individueel te beoordelen...
dat is nou net wat ik ook bedoel.. Zo komen sommige mensen er makkelijk van af, omdat er geen zin is om alle pagina's te gaan doorspitten.

De tweede voorbeeld die ik in mijn eerste post aangaf. Is wel doorgespit door twee modjes genaamd llewala en grrrrene

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 13:38 schreef Kemo het volgende:

dat is nou net wat ik ook bedoel.. Zo komen sommige mensen er makkelijk van af, omdat er geen zin is om alle pagina's te gaan doorspitten.

De tweede voorbeeld die ik in mijn eerste post aangaf. Is wel doorgespit door twee modjes genaamd llewala en grrrrene
Llewella en Grrrrrene (5 x r :P) ;)

Ja, dat weet ik en ik heb daar zelf ook aan meegeholpen (ging nl in overleg op IRC.

Maar het topic wat jij aanhaalt is amper op racisme te beoordelen, dát bedoel ik. Mensen die zich in draadjes racistisch gedragen worden daar meestal wel op aangesproken, hetzij dat de mod het zelf ziet, het zij dat het in SU gemeld wordt. Dus maak zelf ook meer gebruik van SU als je zoiets ziet.

Het verschil met jouw voorbeeld en die laatste, is dat in die laatste discussie veeeel gemakkelijker onderscheid kan worden gemaakt in racistische posts en 'normale'. Want daar zat nog wel enige niveau van goede discussie in, totdat er weer hersenloze mensen tussenkwamen die niet kunnen discussieren en argumenteren, maar met loze en racistische opmerkingen komen.

Dat HK-draadje, ís amper op racisme te beoordelen... waar ligt de grens in godsnaam? Het napraten in het algemeen :? Of bepaalde uitspraken :? Welke :? Welke zijn dat wel waard en welke kunnen weer net wel weer :?

Zo kun je iedereen wel een OW geven... Het is dus allemaal niet zo makkelijk als jij zegt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45

Basszje

Reisvaap!]

Lichte opmerkingen vind ik eigenlijk niet eens zo erg.
Vaak doen turken/marokkanen (etc) dat ook naar Nederlanders .

Alleen als het te erg wordt en er ook opgestookt of wel heel erg rascistisch en generaliserend gepost wordt moet er wat aan gedaan worden vinnik.
Bovendien een grapje zit in een klein hoekje.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Waarom jaai sjoow doen? Waarom? Moeilijk niet goed!

*frytzzz wacht op wat komen gaat *D*

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 13:56 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Llewella en Grrrrrene (5 x r :P) ;)

Ja, dat weet ik en ik heb daar zelf ook aan meegeholpen (ging nl in overleg op IRC.

Maar het topic wat jij aanhaalt is amper op racisme te beoordelen, dát bedoel ik. Mensen die zich in draadjes racistisch gedragen worden daar meestal wel op aangesproken, hetzij dat de mod het zelf ziet, het zij dat het in SU gemeld wordt. Dus maak zelf ook meer gebruik van SU als je zoiets ziet.

Het verschil met jouw voorbeeld en die laatste, is dat in die laatste discussie veeeel gemakkelijker onderscheid kan worden gemaakt in racistische posts en 'normale'. Want daar zat nog wel enige niveau van goede discussie in, totdat er weer hersenloze mensen tussenkwamen die niet kunnen discussieren en argumenteren, maar met loze en racistische opmerkingen komen.

Dat HK-draadje, ís amper op racisme te beoordelen... waar ligt de grens in godsnaam? Het napraten in het algemeen :? Of bepaalde uitspraken :? Welke :? Welke zijn dat wel waard en welke kunnen weer net wel weer :?

Zo kun je iedereen wel een OW geven... Het is dus allemaal niet zo makkelijk als jij zegt.
De HK-draadje was meer het zwart maken/spotten van een ander bevolkingsgroep. (zie reply van frytzzz boven, dat als voorbeeld gebruikt kan worden)

Nogmaals wil ik benadrukken, dat ik deze topic als voorbeeld gebruikte om de kudde gedrag van sommige mensen aan te kunnen tonen. Zie dit niet als een direct aanval op jouw modbeleid.

het zijn meestal de "allochtonen" topics, die de meeste reacties ontvagen (hoe je het ook mag bekijken). Daarom ga ik er vanuit (zoals JvS in zijn eerste reply al vertelde), dat het om een groot groep jonge "pubers" gaan die niet voor zichzelf kunnen denken en gewoon mee "blaaten".

p.s Llewella en Grrrrrene got it :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 14:06 schreef frytzzz het volgende:
Waarom jaai sjoow doen? Waarom? Moeilijk niet goed!

*frytzzz wacht op wat komen gaat *D*
nou, een vriendelijk verzoek om uit dit draadje als je niets constructiefs bij te dragen hebt :?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 17 maart 2002 14:07 schreef Kemo het volgende:

[..]

De HK-draadje was meer het zwart maken/spotten van een ander bevolkingsgroep. (zie reply van frytzzz boven, dat als voorbeeld gebruikt kan worden)

Nogmaals wil ik benadrukken, dat ik deze topic als voorbeeld gebruikte om de kudde gedrag van sommige mensen aan te kunnen tonen. Zie dit niet als een direct aanval op jouw modbeleid.

het zijn meestal de "allochtonen" topics, die de meeste reacties ontvagen (hoe je het ook mag bekijken). Daarom ga ik er vanuit (zoals JvS in zijn eerste reply al vertelde), dat het om een groot groep jonge "pubers" gaan die niet voor zichzelf kunnen denken en gewoon mee "blaaten".

p.s Llewella en Grrrrrene got it :P
Ik zie en hoor ook wel eens (radio/internet/TV) dat er mensen na gedaan worden die nederlands spreken met een duits of frans accent en daar hoor je ook niemand over en niemand vind het erg, ik hoorde van iemand die zelf van oorsprong franstalig is dat hij er zelfs om kan lachen. Als dat niet erg is en dit wel is het imho pas discriminatie...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Owja, hebben we het weer hoor..

Ben benieuwd of er ook zo gezeken wordt als we b.v. belgen of amerikanen na gaan doen.
Maar nee, het gaat hier om turken, en dan mag het bij voorbaat al niet.

Edit: OProg was net iets eerder met bijna dezelfde mening :)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:07 schreef LuNaTiC het volgende:
nou, een vriendelijk verzoek om uit dit draadje als je niets constructiefs bij te dragen hebt :?
OK, kon het niet laten, sorry.

Ik bedoel er natuurlijk wel iets 'constructiefs' of in elk geval iets serieus' mee, in die zin dat ik me afvraag waarom nou die term 'discriminerend' uit de hoge hoed moet komen.

Ik zie niet waarom je je niet vrolijk zou kunnen maken over verschillen tussen (groepen) mensen, het is iets van alle tijden en iedereen doet het. In elk geval doen die slecht Nederlands sprekenden het ook over 'ons' en terecht, er is genoeg in de Nederlandse volksaard om belachelijk te maken. Ik geloof dat de overgevoeligheid voor vermeende discriminatie daar een goed voorbeeld van is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 14:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zie en hoor ook wel eens (radio/internet/TV) dat er mensen na gedaan worden die nederlands spreken met een duits of frans accent en daar hoor je ook niemand over en niemand vind het erg, ik hoorde van iemand die zelf van oorsprong franstalig is dat hij er zelfs om kan lachen. Als dat niet erg is en dit wel is het imho pas discriminatie...
maar je kunt ook overdrijven en heel ver gaan met het nadoen van sommige bevolkingsgroepen. Waardoor je ze juist zwart maakt en waar de lol er meteen vanaf is. (denk maar aan die turk.mp3, dat is naar mijn mening erg extreem)

Ik kan ook wel tegen een geintje en een imitatie van een turk is geen probleem, maar trek wel je grens.

NOGMAALS wilde ik dat topic als voorbeeld halen voor de kudde gedrag van sommige mensen op dit forum.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kuddegedrag is jammer genoeg mens eigen, ik kan me er af en toe ook flink aan ergeren (dat herhalen in topics, en Oud :Z-replies. En dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere dingen als discriminatie (bv de hoeveelheid mensen die als een blinde kip achter Pim Fortuyn-aanhangers aanlopen bv).

Maar tegen kuddegedrag kun je helaas weinig doen. Als reacties duidelijk te ver gaan kun je actie ondernemen, anders niet.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:19 schreef Kemo het volgende:
NOGMAALS wilde ik dat topic als voorbeeld halen voor de kudde gedrag van sommige mensen op dit forum.
Wat is er nou zo erg aan dat kuddegedrag? Dat is gewoon onvermijdelijk. Als mensen kennelijk iets lollig vinden en er wordt niemand beledigd lijkt me er ook niets mis mee. Is het fietsnerd-kuddegedrag dan ook kwalijk?

*sluit je aan bij frytzzz in zijn strijd tegen het fietsnerd-kuddegedrag!* :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 14:27 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Wat is er nou zo erg aan dat kuddegedrag? Dat is gewoon onvermijdelijk. Als mensen kennelijk iets lollig vinden en er wordt niemand beledigd lijkt me er ook niets mis mee. Is het fietsnerd-kuddegedrag dan ook kwalijk?
dat lijkt ie dus juist aan te kaarten :P

Ik ben met je eens dat dollen op een zekere hoogte moet kunnen, maar vergeet niet dat je op een forum bent. Onder vrienden IRL kan ik ook heel makkelijk 'Turks' praten zoals in dat topic gedaan, ook met turkse en marokkaanse vrienden van me. Die weten van wie het komt, en daarom kun je zo makkelijk dollen met elkaar :)

Maar hier moet je wel een beetje oppassen, niet iedereen is er van gediend, zeker ook omdat je die mensen niet IRL kent. Daarmee wil ik overigens niet ontkennen dat er altijd mensen zijn die _overal_ een probleem van kunnen maken en in mijn ogen soms iets té snel op hun teentjes getrapt zijn.

Het moeilijke is om een balans te vinden in deze twee uitersten. Dat is een gevoelskwestie en kan dus _nooit_ helemaal objectief opgelost worden (vandaar dat HK en SG modden voor een heel groot deel op gevoel gaat, en daarom maak het het ook zo moeilijk in sommige kwesties om dat te doen).

Wat dat betreft is het topic wat Kemo dan wel weer een mooi voorbeeld: grapjes maken mag, maar dat topic liep (oa door kuddegedrag idd) verkeerd uit, de geintjes werden soms onnodig grof en ik kan me voorstellen dat sommige 'grapjes' als kwetsend (op zn minst onfatsoenlijk naar sommige bevolkingsgroepen toe) ervaren worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 14:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar tegen kuddegedrag kun je helaas weinig doen. Als reacties duidelijk te ver gaan kun je actie ondernemen, anders niet.
Dat kan wel. Namelijk door er nogmaals in de policy er nadruk op te leggen.

Vandaar dat ik de topic "gedoogbeleid op GOT" noem. Zo lang grote groepen mensen hiermee doorgaan wordt er weinig tegen gedaan.

[..]

dat zijn twee (niet te onderscheiden) kuddegedragingen. Dat weet je net zo goed als ik.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 14:34 schreef Kemo het volgende:

[..]

Dat kan wel. Namelijk door er nogmaals in de policy er nadruk op te leggen.
Hoe stel je je dat voor dan :?

'Gij mag geen kuddegedrag vertonen' :?

Sommige kuddegedrag kún je niet vermijden, het enige kuddegedrag dat je zou móeten tegenhouden is irritante en kwetsende kuddegedrag.

En imo gebeurt dat al grotendeels. Denk aan Bobby the kitten plaatjes en andere irritante rages. Aan Oud :Z-replies, herhalingen, etc. Racisme en discriminatie mogen sowieso al niet. Al het gedrag wat je niet wil hebben, STAAN al in policies...

Verwijderd

*frytzzz heeft waardering voor de mate van nuancering die veel mods hier aan de dag leggen*

No ass-kiss intended. Maar bovenstaande reply van LuNaTiC is daar weer een voorbeeld van. (En zo zijn er veel meer)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 14:37 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor dan :?

'Gij mag geen kuddegedrag vertonen' :?

Sommige kuddegedrag kún je niet vermijden, het enige kuddegedrag dat je zou móeten tegenhouden is irritante en kwetsende kuddegedrag.

En imo gebeurt dat al grotendeels. Denk aan Bobby the kitten plaatjes en andere irritante rages. Aan Oud :Z-replies, herhalingen, etc. Racisme en discriminatie mogen sowieso al niet. Al het gedrag wat je niet wil hebben, STAAN al in policies...
oke :) Verder kan ik er niets meer aan toevoegen. Ik wil alleen duidelijk maken, dat er meer mensen op dit forum zijn dan alleen Nederlanders

-------
een voorbeeld uit de talentopic wat niet grappig was en daarnaast erg zwart makend:
JT
Toerken graag mensen doodsteken die vergallen topic...

>:)
--------

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:43 schreef Kemo het volgende:
een voorbeeld uit de talentopic wat niet grappig was en daarnaast erg zwart makend:
[..]
Idd, niks grappigs aan (bah) (De poster had het ook wel heel erg naar z'n zin in dat topic...).

Overigens zou het goed zijn als in zo'n geval een enkele regulerende opmerking of gewoon pats! een waarschuwing zou volstaan. Lijkt me ook het meest effectief. En dan verder niet doorzagen over kuddes en discriminatie. My two cents.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 14:58 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Idd, niks grappigs aan (bah) (De poster had het ook wel heel erg naar z'n zin in dat topic...).

Overigens zou het goed zijn als in zo'n geval een enkele regulerende opmerking of gewoon pats! een waarschuwing zou volstaan. Lijkt me ook het meest effectief. En dan verder niet doorzagen over kuddes en discriminatie. My two cents.
Klopt, maar het rottige van zulke topics is dat een mod er tijdig bij is. Als dit niet gebeurt, dan gaat alles lekker zn gang en loopt het uit de hand.

Mods kunnen jammer genoeg niet alle topics bijhouden, zeker de HK is moeilijk bij te houden (lees wel HEEL veel, maarja er slippen natuurlijk zat topics door). Daarom blijf ik ook hameren dat mensen in dat geval als zij zich ergens aan ergeren naar SU moeten gaan, zodat het onder de aandacht komt.

Achteraf praten gaat nl altijd makkelijker. Maar als zo'n topic als dat zo loopt, is een slotje de enige redding.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:02 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Klopt, maar het rottige van zulke topics is dat een mod er tijdig bij is. Als dit niet gebeurt, dan gaat alles lekker zn gang en loopt het uit de hand.

Mods kunnen jammer genoeg niet alle topics bijhouden, zeker de HK is moeilijk bij te houden (lees wel HEEL veel, maarja er slippen natuurlijk zat topics door). Daarom blijf ik ook hameren dat mensen in dat geval als zij zich ergens aan ergeren naar SU moeten gaan, zodat het onder de aandacht komt.

Achteraf praten gaat nl altijd makkelijker. Maar als zo'n topic als dat zo loopt, is een slotje de enige redding.
Bij deze vraag ik of er misschien iets tegen JT gezegd kan worden. (of moet ik dit melden in de SU)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 17 maart 2002 15:05 schreef Kemo het volgende:

[..]

Bij deze vraag ik of er misschien iets tegen JT gezegd kan worden. (of moet ik dit melden in de SU)
Ik heb het er met hem al uitgebreid op ICQ over gehad. Hij had nl een LA-draadje gestart nadat dat topic op slot ging (kan ik nu niet zo snel vinden), daarna heb ik contact met hem opgenomen. Dus daar is hij al op aangesproken.

edit: [topic=410014/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 14:58 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ik sta dus achter zo'n beleid. Dat nodig is op zo'n grote forum als GOT.

Hoe breek je kuddegedragingen? Door mensen hard aan te pakken en ze te laten realiseren dat het niet door de beugel kan. (dit geldt voor iedere groep die gediscrimineerd/ zwart gemaakt en gegeneraliseerd wordt)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik heb het er met hem al uitgebreid op ICQ over gehad. Hij had nl een LA-draadje gestart nadat dat topic op slot ging (kan ik nu niet zo snel vinden), daarna heb ik contact met hem opgenomen. Dus daar is hij al op aangesproken.

edit: [topic=410014/1/25]
aangesproken en hopelijk ook iets in zijn notes geschreven.. :{

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ga andermans notes hier niet bespreken, dat doe ik al niet tegen hemzelf dus al helemaal niet publiekelijk.

Dingen waar je op GoT over wordt aangesproken, kun je wel in je notes verwachten echter.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 15:10 schreef Kemo het volgende:
Hoe breek je kuddegedragingen? Door mensen hard aan te pakken en ze te laten realiseren dat het niet door de beugel kan. (dit geldt voor iedere groep die gediscrimineerd/ zwart gemaakt en gegeneraliseerd wordt)
Waarom fixeer jij je nou op dat kuddegedrag? Dat is imho niet (erg) relevant. Zoals LuNaTiC ook zegt, een individu dat over de schreef gaat verdient een resolute pets en that's it. (ik snap dat het lastig is om er op tijd bij te zijn trouwens!) Met dat geklaag over kuddegedrag haal je er iets bij dat beside the point is en dat, denk ik averechts werkt. ("Daar heb je weer zo'n zeurkous...")

Zolang kuddegedrag niet kuddematig ontspoort (m.a.w. dat meerdere posters zich, elkaar versterkend, gaan misdragen), is het geen issue. We zijn nou eenmaal kuddedieren.

Ik zal het hier maar bij laten, anders kan je mij ook nog voor zeurpiet uitmaken :) Hoop dat je m'n punt snapt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:17 schreef LuNaTiC het volgende:
ik ga andermans notes hier niet bespreken, dat doe ik al niet tegen hemzelf dus al helemaal niet publiekelijk.

Dingen waar je op GoT over wordt aangesproken, kun je wel in je notes verwachten echter.
Ik hoef niet te weten wat er in zijn notes staan, maar ik weet nu dat hij er een heeft gekregen.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zondag 17 maart 2002 15:15 schreef Kemo het volgende:

[..]

aangesproken en hopelijk ook iets in zijn notes geschreven.. :{
Jeeezz, hier krijg ik nu een onderbuik gevoel van, gaan zeuren om notes omdat je het niet eens bent met iemands manier van posten. Gaat nogal ver hoor in een notessysteem gaan zetten dat iemand racistisch is.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:24 schreef cutter het volgende:

[..]

Jeeezz, hier krijg ik nu een onderbuik gevoel van, gaan zeuren om notes omdat je het niet eens bent met iemands manier van posten. Gaat nogal ver hoor in een notessysteem gaan zetten dat iemand racistisch is.....
en nu laat je je opeens wel horen in dit topic :O .. Lees dit topic maar eens door zal ik maar zeggen..

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zondag 17 maart 2002 15:25 schreef Kemo het volgende:

[..]

en nu laat je je opeens wel horen in dit topic :O .. Lees de topic maar eens door zal ik maar zeggen..
eeeuuuuhhmmm, wie was de eerste die reageerde in dit topic.....

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

[..]

Ja de fietsnerd kuddegedrag is ook schadelijk. Schadelijk voor de persoon in kwestie zelfs. Durft nog niet eens meer normaal rondjes te fietsen. Dat is al een indicatie genoeg.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 16:42 schreef dusty het volgende:
Ja de fietsnerd kuddegedrag is ook schadelijk. Schadelijk voor de persoon in kwestie zelfs. Durft nog niet eens meer normaal rondjes te fietsen. Dat is al een indicatie genoeg.
Dan zijn we nu al met z'n tweeën. Dat is in elk geval het begin van een kudde :P

• JT
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op zondag 17 maart 2002 15:22 schreef Kemo het volgende:

[..]

Ik hoef niet te weten wat er in zijn notes staan, maar ik weet nu dat hij er een heeft gekregen.
Ja man, lekker persoonlijk gaan spelen. Ik heb het helemaal met LuNaTiC opgelost, dus bemoei je niet met mijn zaken. En ga al helemaal niet mij proberen zwart te maken, ik vind dat echt zielig.

Daarbuiten : als ik zeg 'Nederlanders zijn gierig' ben ik dan ook racistisch ? Precies. Als het over westerlingen gaat is er niks aan de hand maar zodra het over oosterlingen gaat dan ben je maar gelijk racist enzo.

Daarbuiten ben ik dat geen eens want ik heb genoeg buitenlandse vrienden die wel iets kunnen hebben en waarbij ik dit soort dingen wel vaker doe.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 15:22 schreef Kemo het volgende:

[..]

Happy happy joy joy :? :{

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zou trouwens niet eens weten hoe een turk nederlands spreekt als ik in de bus zitten lullen die gasten alleen maar in het turks :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Ach alles wordt tegenwoordig op discriminatie gegooid.. Paar dagen terug liep een gast me hier te flamen en maakte zinnen waar ik werkelijk niks uit kon halen, toen ik er wat van zei discrimineerde ik omdat ie toevallig turks is.. (wat ik dus niet wist, maar dat boeit verder niet)

Hij probeerde mij via SU zelfs nog een OW (of zelfs meerdere zei ie) aan te smeren |:( :r

Natuurlijk moeten echt racistische posts die gewoon te ver gaan aangepakt worden, maar het wordt echt zó overdreven.. Je discrimeerd al als je een turk turk noemt :?

En zoals al eerder in dit topic is gezegd, als dat HK topic over belgen oid ging had je er niemand over gehoord :Z

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Kuddegedrag is jammer genoeg mens eigen en dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere dingen als discriminatie (bv de hoeveelheid mensen die als een blinde kip achter Pim Fortuyn-aanhangers aanlopen bv).
Pim Fortuijn is nou net de man die 'Het Gedoogbeleid' wil afschaffen... >:)

Overigens is mijn buurvrouww een 'blonde blinde kip' maar haar zo discrimineren als LuNaTiC hier doet kan natuurlijk niet door de beugel.... :? ;)

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

En iedereen die mijn opa noemt op dit forum moet vanaf nu ook een OW krijgen.
Dat is discriminatie gebaseerd op mijn leeftijd. >:)

Tja het is algemeen bekend dat mensen gezeldschapsdieren zijn, denk niet dat je dat kunt veranderen, zou ook tegen onze natuur in gaan. :Y)

Ben het met veel mensen hier eens die beweren dat er te pas en te onpas met het woord discriminatie word gegooid, en dat is jammer, het woord behoord een zwaar negatieve smaak te geven aan iets, echter zo verwordt het tot iets nietszeggends.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik denk persoonlijk dat beide 'zijden' maar wat moeten afzwakken. Aan de ene kant de mensen die wat kuddegedrag vertonen wat eventueel als racistisch kan worden opgevat en aan de andere kant de mensen die hiermee mensen een ban proberen aan te smeren, no offence Kemo.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 01:24 schreef devv05 het volgende:
En zoals al eerder in dit topic is gezegd, als dat HK topic ver belgen oid ging had je er niemand over gehoord :Z
Ja, precies, dat bedoel ik :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 10:51 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, precies, dat bedoel ik :)
Je hebt grapjes, die leuk zijn en grapjes die te ver gaan.

jij ging te ver met je zogenaamde grapjes in de talentopic..

Als men nog steeds met de smoes aankomt " en als ik zeg dat Nederlanders gierig zijn, dan ben ik ook aan het discrimineren". Dat is totaal wat anders en niet te vergelijken met wat er in dat talentopic gaande was.

jij bent een bevolkingsgroep aan het zwart maken in zijn uiterste vorm en ga dat aub niet ontkennen..

• .GoO
Op maandag 18 maart 2002 12:26 schreef Kemo het volgende:

[..]

Je hebt grapjes, die leuk zijn en grapjes die te ver gaan.

jij ging te ver met je zogenaamde grapjes in de talentopic..

Als men nog steeds met de smoes aankomt " en als ik zeg dat Nederlanders gierig zijn, dan ben ik ook aan het discrimineren". Dat is totaal wat anders en niet te vergelijken met wat er in dat talentopic gaande was.

jij bent een bevolkingsgroep aan het zwart maken in zijn uiterste vorm en ga dat aub niet ontkennen..
Daar gaat het toch niet om?? Als dat topic nou over Belgen of Duitsers ging, had je er dan ook een topic over geopend?? Precies...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 12:29 schreef devv05 het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om?? Als dat topic nou over Belgen of Duitsers ging, had je er dan ook een topic over geopend?? Precies...
Maar helaas ging het niet over Belgen en Duiters maar over bevolkingsgroepen binnen Nederland, die zwaar belachelijk werden gemaakt.

• JT

JT

VETAK y0

Jongens, jongens...daar gaat het helemaal niet om.....turken enzo mag je helemaal niks over zeggen, maar Nederlanders en Belgen mag je zo zwart maken als je wil, ook op grond van vooroordelen. Toch kemo ?

En tsja...wat is zwart maken he.....als jij daar niet tegen kan dan is dat in jouw ogen zo, maar dat is in dat geval dus subjectief. En het feit dat het jou niks uitmaakt als het over Nederlanders of Belgen gaat, geeft aan hoe hypocriet jij bent.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 13:40 schreef JT het volgende:
Jongens, jongens...daar gaat het helemaal niet om.....turken enzo mag je helemaal niks over zeggen, maar Nederlanders en Belgen mag je zo zwart maken als je wil, ook op grond van vooroordelen. Toch kemo ?
Ik vind het niet leuk om bevolkingsgroepen te vernederen.. nee. Tegen een geintje kan ik wel maar dan moet je wel ergens je grens kunnen trekken.
En tsja...wat is zwart maken he.....als jij daar niet tegen kan dan is dat in jouw ogen zo, maar dat is in dat geval dus subjectief. En het feit dat het jou niks uitmaakt als het over Nederlanders of Belgen gaat, geeft aan hoe hypocriet jij bent.
Jij noemt mij zomaar een hypocriet? Wat een zielig figuur ben jij zeg.. Als dat het enige is wat je kunt zeggen vind ik je maar een persoon, die alleen zo durft te praten op het internet.

p.s het feit dat je zomaar woorden in mijn mond probeert te leggen..

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Grappen over iemands huidskleur en iemands taalgebruik zijn helemaal geen racisme. Het valt niet onder de definitie van discriminatie en is dus geen racisme.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 16:46 schreef Fused het volgende:
Grappen over iemands huidskleur en iemands taalgebruik zijn helemaal geen racisme. Het valt niet onder de definitie van discriminatie en is dus geen racisme.
zwart maken/ zwaar beledigen/ generaliseren in uiterste vorm van een bevolkingsgroepen? Denk maar aan voorbeeld van turk.mp3 en in talentopic hoe JT tekeer gaat met zijn humoristische uitspraken.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 16:46 schreef Fused het volgende:
Precies. Ik beoordeel iemand dan niet op grond van huidskleur of andere kenmerken die bij een bepaalde bevolkingsgroep horen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ook weer een goed voorbeeld over iets wat niet kan.

Kemo, ik geef je gelijk, en ik hoop op een hardere houding van de mods.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/442820

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 16:59 schreef Kemo het volgende:
hoe JT tekeer gaat met zijn humoristische uitspraken.
Weer over mij. Hou je persoonlijke problemen aub even voor je.

Ecodan warmtepomp

• .GoO
Op maandag 18 maart 2002 16:59 schreef olav het volgende:
Ook weer een goed voorbeeld over iets wat niet kan.

Kemo, ik geef je gelijk, en ik hoop op een hardere houding van de mods.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/442820
Uhm, ik zie niet in wat daaraan niet kan??

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 17:03 schreef devv05 het volgende:

[..]

Uhm, ik zie niet in wat daaraan niet kan??
Idd, Olav heeft het echt geweldig onderbouwd :{

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 17:02 schreef JT het volgende:

[..]

Weer over mij. Hou je persoonlijke problemen aub even voor je.
Nee hoor, jouw humoristische uitspraken kunnen in dit topic mooi als voorbeeld dienen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 17:04 schreef JT het volgende:

[..]

Idd, Olav heeft het echt geweldig onderbouwd :{
Hij hoeft het niet verder te onderbouwen lijkt mij. Het klikken op die link is al voldoende.

• .GoO
Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef Kemo het volgende:

[..]

Hij hoeft het niet verder te onderbouwen lijkt mij. Het klikken op die link is al voldoende.
Leg het me eens uit dan :?

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef devv05 het volgende:

[..]

Leg het me eens uit dan :?
Het is niet zijn humor dus moet het maar verwijderd worden ofzow ? :?

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 maart 2002 17:08 schreef Kemo het volgende:

[..]

Nee hoor, jouw humoristische uitspraken kunnen in dit topic mooi als voorbeeld dienen.
En wat erachter zit weet ik heel goed...maar goed, ga maar lekker verder.

Ecodan warmtepomp

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

slot, als jullie je niet normaal kunnen gedragen, ga dan lekker buiten spelen ofzo.

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.