Audio / Video kabels vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik ben lekker aan het klussen in m'n nieuwe huis en tevens met m'n nieuwe computer :P
Daarin komen een Matrox G400 DH (met TV-out) en een Soundblaster Live! 1024 player (met SPDIF-uit)

Nu moet ik nog een paar kabeltjes onder de vloer doortrekken omdat m'n tv en stereo aan de andere kant van de woonkamer komen te staan dan waar de computer komt te staan.

De volgende kabels wil ik zelf (laten) maken:
- S-video kabel van Matrox G-400 naar TV (+/- 10 meter)
- Digitale kabel van SPDIF-uitgang op de SB Live! naar m'n (toekomstige) Dolby Digital (AC3) versterker (ook +/- 10 meter, zelfde kabelgoot :))

Wat voor soort kabels zijn hier voor nodig en welke stekkertjes moet ik daar bij hebben?
Waar kun je die benodigdheden het goedkoopst (maar wel goeie kwaliteit) krijgen (kopen)?

TIA,
CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Zou voor die G400 een svideo kabel kopen .
Kabel bestaat intern weer uit twee coax kabels en die mini din connectors zijn vrij lastig om te solderen.
Ze zijn dus gewoon te koop 10 meter lang.
Kijk trouwens uit voor aardlussen indien Computer ge-aard is en tevens is aangesloten op CAI-kabel op stereo/tv (Hoorbaar als bromsignaal uit boxen stereo/tv).

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Enig idee of ze ergens S-video kabels verkopen van 15m of langer ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wij hebben verlengkabels van 5 meter; wat het digitale signaal betreft weet ik niet hoe lang je mag gaan...

Verwijderd

Ik heb een VooDoo3 3000 met TV-OUT, en gebruik 3 (!) verlengkabels om naar m'n tv te komen. Verder gebruik ik voor de audio gewoon ook 3 verlengkabels (MIDI) met een stekkertje zo in m'n uitgang van m'n geluidskaart. Hup ook zo in m'n TV.

Maar toch een vraagje: er staat in het proggie van 3dfx dat je op je monitor EN je tv kunt kijken, zodat ik de film kan starten enz. op m'n eigen monitor. Maar dat werkt niet? Iemand idee hoe ik dat voor mekaar krijg?

BVD

[Mike]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar toch een vraagje: er staat in het proggie van 3dfx dat je op je monitor EN je tv kunt kijken, zodat ik de film kan starten enz. op m'n eigen monitor. Maar dat werkt niet? Iemand idee hoe ik dat voor mekaar krijg?[/quote]Voor zover ik weet kan alleen matrox zowel beeld op tv als monitor laten zien. Dit heeft te maken met dat 3dfx en andere merken de monitor terug moeten schakelen naar een lagere refreshrate (een tv doet 50 of 55hz volgens mij toch of lul ik). Die refreshrate is veel te laag voor de monitor en springt daarom uit of wordt uitgezet door de vga kaart. Matrox heeft het beter opgelost met zo'n kaartje wordt de refresh rate niet lager gezet.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
maarreuhh wat voor kabels moet ik nou hebben dan? ik wil ze het liefst zelf maken omdat ze met stekker en al niet door de leiding passen die in m'n vloer gegoten is.. :)

Dat solderen komt wel goed, kameraad van mij is electricien dus.

Verwijderd

die S/P-DIF zou ik zeker niet langer dan 2 a 3 meter maken......en voor beste resultaat niet zo'n kabeltje van 7,95 :)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
kan niemand mij zeggen wat ik hebben moet, dus ik ga naar "de kabelboer" en zeg:

ik moet hebben:
- zus en zo kabel, 10 meter lang
- zus en zo stekkertjes

Verwijderd

ach je zet iig aan beide kabels tulpstekkers, je kan de goedkoopste nemen, voor een paar centen, of iets zwaardere metalen, evt verguld (naar mijn mening het betere werk, o.a. omdat het niet oxideert)...

ik weet niet of iemand anders ervaring heeft met S/P-DIF kabels > 3 m?

Verwijderd

Met eenvoudige huis- tuin en keuken apparatuur wordt geadvieseerd om tot 3 meter te gaan met S/P-DIF.
Daar boven treedt hoorbaar verlies op.
10 meter moet je gewoon vergeten.
Ik heb ook nog nergens kabels langer dan 5 meter gezien.

Verwijderd

voor die S-VIDEO kabel kun je gewoon goed afgeschermd stereo-snoer gebruiken (dus met 2 aders die elk hun eigen mantel hebben).
Met twee S-VHS connectortjes ben je klaar (wel gepriegel om te solderen, maar is mij ook gelukt).
10 meter is voor SVHS geen probleem.

Wat die audio betreft: geen idee. Ik heb zelf gewoon dolby-prologic naar mijn stereo gestuurd (dus gewoon audio-kabel).

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Idee: misschien dat marmitek wireless video gedoe is voor jou?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Niet alleen een matrox kan zowel op tv als op de monitor tegelijkertijd beeld laten zien. Mijn Canopus 2500 Spectra kan dat ook.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 20:48
Asus 7100 ook,
:)
twinview

PVoutput

Pagina: 1